f16 phillip avonds

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door lifeliner4, 27 okt 2013.

  1. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    K'wil nie echt zeuren..... maar als ik naar de prijs combo TF8000 fan/motor/ecu/lipo pack kijk kun je voor een mindere prijs een turbine installeren.......:???:

    Ik zou het wel weten! ;)

    Grt,
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.008
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou ook liever een jerrycan Jet A1 naar het veld sjouwen dan een koffer vol accus en een generator.
     
  3. arjan-kok

    arjan-kok

    Lid geworden:
    30 mrt 2013
    Berichten:
    85
    allen de geur al die je mist;)
     
  4. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.374
    Locatie:
    Gouda
    En het gemak bij het afbranden van verf...
     
  5. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Mannen bedankt voor al het advies.
    En ik wil ook niet eigenwijs zijn, maar ik blijf bij mijn setup.

    De redenen dat ik niet voor turbine ga is de aanschaf van turbine.
    Reken daar de brandstof kosten bij, en de onderhoud naar 50 uur die ook niet misselijk zijn.

    Voordeel van edf is eenmalige aanschaf.
    En in de toekomst zal het mij niks verbazen dat alles op brandstof zo langzamerhand gaat verdwijnen,
    Om dat er steeds meer vliegclubs het gaan verbieden.
     
  6. Mr. Tucano

    Mr. Tucano

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    370
    Locatie:
    België

    Dat vind ik nu net zo jammer, dat zoiets uit een mond van iemand
    die zich modelbouwer wil moeten komt. :confused:
    Je zou er je mee beter tegen verzetten dan een kuddebeest te zijn.
    Sorry maar das mijn mening verder, no hard feelings en ieder zijn ding :cool:
    Tís strakke bak jammer van de setup.
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.534
    Locatie:
    Heerenveen
    Voor het bedrag dat je in lipo's investeert kan je heel wat liters peut inslaan ;)

    En tsja... Alles heeft zo zijn onderhoud nodig, turbine, benzine, methanol, electro...

    De enige reden dat clubs over het algemeen brandstof verbieden in mijn optiek is als ze in het nauw gedreven worden door omwonenden/ gemeente. Tot die tijd blijf ik lekker brandstof verstoken! :)
     
  8. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    mr. tucano begrijp mij niet verkeerd.
    het is niet zo dat ik mij gedraag als een kuddebeest, en ik kan ook niet kijken in de toekomst.
    maar het is net wat jonkje al zegt het zijn de omwonenden/gemeente die de boel kapot maken.
    en daar speel ik alvast op in door de f16 edf te gaan maken.

    verder weet ik ook dat een goeie edf-systeem net zoveel gaat kosten als een turbine,
    alleen heb je dan geen service beurt nodig van de turbine-fabricant.
    wat in het algemeen om de 25 a 50 vlieg uren aanbevolen wordt.

    en ik wil niet dat we hier oneindig gaan discuceren over hoe en wat, als modelbouwers moet je elkaar respecteren.
    iedereen bouwt naar zijn of haar kunnen.
     
  9. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    en tenslotte zijn we hier op het forum om elkaar te kunnen helpen, of vragen te kunnen stellen.
     
  10. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Precies! ;)

    Grt,
    Gerald
     
  11. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    996
    Zoals je aangeeft, besluit je voor de TF8000 te gaan.
    Maak hiervoor dan geen gesloten ducting. (dus niet de inlaat vast/gesloten monteren op de fan). Maar houd hier minimaal 10cm afstand tussen inlaat en fan. Vervolgens monteer je op de fan een inlaat ring.
    Met deze opstelling, zal de fan zo veel mogelijk lucht aanzuigen. Ook uit alle spleetjes en kiertjes (bijvoorbeeld het kiertje tussen je cockpitdeksel en romp).
    Succes met de ombouw, houd ons op de hoogte.
     
  12. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Hoort deze dan nou niet onder edf?? Nee grapje je moet doen wat jou goed lijkt, ik vind de techniek van een turbine interessant, en edf iets minder. Hij zal er niet minder om vliegen.

    Succes met het verzamelen van de spullen en de inbouw!
     
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.534
    Locatie:
    Heerenveen
    Ben wel benieuwd naar het geluid en het aantal DB's van zo'n edf.

    Edit: in filmpjes lijkt het redelijk beschaafd :)
     
  14. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
  15. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    [​IMG] [​IMG] Weer wat gedaan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Aangezien het nu weer rustig is op het werk, ga ik weer verder met de f16
    Vanmiddag wordt de tail helemaal klaar gemaakt. In de bijzondere uitvoering van de j-248
    Ik zelf kan niet wachten op het eind resultaat , als hij klaar is zal ik hier foto's opzetten.
    Als dat gebeurt is ga ik verder met landingsgestel om die klaar te maken.
    Een nieuwjaar om de klus te klaren.
     
  17. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ook de setup gaan we anders doen, eerst zou ik gaan voor de tf 8000.
    Maar toch ga ik dit anders doen.
    We gaan voor de shubler ds 94 HST hopelijk heeft die genoeg stuwkracht.
    Om te gaan vliegen.
     
  18. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Hier is de nieuwe tail.[​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    WOW dat ziet er heel mooi uit !!!
     
  20. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.374
    Locatie:
    Gouda
    Hoe ziet de andere kant eruit?
     

Deel Deze Pagina