f16 phillip avonds

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door lifeliner4, 27 okt 2013.

  1. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Precies het zelde alleen het tegenover gestelde
     
  2. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.374
    Locatie:
    Gouda
    TOP man.
     
  4. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik denk dat mijn festo terugslagklep niet meer goed functioneert.
    Blaas er van 2 kanten lucht door.
    Volgens mij hoort dat niet zo.
     
  5. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    NL
    Hoort inderdaad niet te kunnen. Je kunt het verschil nog makkelijk voelen als je eraan zuigt.
    Onderdruk is namelijk veel sterker dan overdruk.

    Mooi kist. Wanneer moet hij klaar zijn?

    Peter
     
  6. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Is het geen check-valve ipv een terugslagklep? Kan je er ook doorblazen als er geen leidingen op aangesloten zijn?
     
  7. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ja ik kan er ook doorheen blazen als er geen luchtslang op aangesloten is.
    Moet ik dan concluderen dat dit niet het vulnippel is voor het landings gestel op druk te krijgen. Anders ga ik een nieuwe bestellen namelijk. Want ik ben nu eerst met de oude leidingen bezig om te kijken of alles werkt .
    Dan gaat het vervangen worden door nieuwe leidings.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.783
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Niet om flauw te doen: een check-valve IS een terugslagklep bij mijn weten....

    Groet, Bert
     
  9. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik heb even op google gekeken en volgens mij is een check valve ook een terugslagklep.
    Dus bij deze is hij lek verklaart.
     
  10. MendeltBooster

    MendeltBooster

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    120
    hoi hans
    ik heb ook nog klepjes liggen
    grt mendelt
     
  11. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Even een vraag
    Ik heb 2 luchtbusjes geplaatst, maar het landingsgestel kan maar net 1 keer in en een 1/2 keer uit.
    Alles is lek vrij, doe er 10 bar lucht in.
    Moeten er misschien andere busjes in ( grotere)
    Graag hoor ik van jullie.
     
  12. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi, hoe groot zijn jou busjes? Ik gebruikte 2x 150ml omgebouwde deo bussen en kon er 6 complete gear cycles mee maken vanaf 8 bar. Weet je zéker dat er 10 bar in de tanks zit? Heb het ook wel eens mee gemaakt dat ik een té restrictive vulnippel gebruikt heb, of een verkeerd geplaatste restrictor zodat je een foute meting hebt op je pomp meter. Kan je een drukmeter in het systeem plaatsen?

    Groetjes,
    Gerald
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Welk formaat busjes heb je nu?

    3 keer cyclen is toch wel het minimum.
     
  14. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik ga er van uit dat dit ook 150 ml zijn.
    En volgens de festo drukmeter als ik de schaalverdeling goed heb is elk streepje 1 bar doe ik hem helemaal vol, en dat is dan 10 bar.
    En krijg ik er maar net 1 1/2 cyclus eruit.
     
  15. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Dat is inderdaad erg vreemd.... Heb je iets om de festo meter te controleren?
    Met jou set-up moet je zéker 4-5 cycles kunnen halen.
     
  16. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Dit zijn twee cycles vanaf 8 bar met 2x 150ml tankjes, nog zat over voor nóg een paar cycles:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    Ik ga van het weekend even mee aan de gang.
    Zodra ik wat meer weet, waar het aan kan liggen laat ik het weten.
    In ieder geval bedankt mannen.
    We gaan verder met bouwen nu eerst slapen vanavond nachtdienst.

    Mooi filmpje gerald ik hoop dit van het weekend ook te kunnen, als alles mee wil werken.
     
  18. lifeliner4

    lifeliner4

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Oosterwolde (Fr.)
    [​IMG] Het landingsgestel werkt naar behoren krijg er nu 4 1/2 cyclus eruit, de O-ringen in de fourway valve vernieuwd.
    Tevens heb ik de jet even helemaal klaar gezet om te kijken hoe het stond met de nieuwe tail.
    Ik zeg prima, natuurlijk ook maar effe foto met de jet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Kijk! Weer en trotse jet eigenaar erbij :D!

    Ziet er goed uit.

    Grt,
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Kijk dat zijn goede berichten en ziet er goed uit :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina