f16 phillip avonds

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door wimpy, 13 dec 2007.

1. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hoi,

bij deze toch eventjes tijd gemaakt voor een beetje freeswerk aan het parachutegedeeldte.

en gepast op romp en sluit mooi aan

wel moeten de onderdelen nog schoongemaakt worden met lauw water en ook alles nog mooi bijschuren , doe ik in later stadion.

wim

2. PlUiS

PlUiS

Lid geworden:
    25 dec 2007
    Mocht je toekomen aan je besturing van je rudder: Zoals Gerald Rutten heeft gedaan is erg netjes uitgevoerd, temeer omdat (bewust of onbewust) in de echte F-16 de betreffende actuator op dezelfde plek zit, dus voor de chute. Dat is ook een onwijs mooie kist geworden. Veel succes.

3. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey pluisje,

idd ik zal het ook zo maken als gerald , heb al stiekem gespiekt gehad voor ik aan alles begon:)

4. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hoi,

maar eventjes tijd gehad en toch nog met de vlucht de gaatjes geboord in de airbrakes voor het vastzetten van deze

wim

5. peter coers

peter coers

Lid geworden:
    16 okt 2005
    Hoi Wim, volg nog steeds je bouw verslag. Ga je ook rekening houden met eventuele stroom draden want er moet natuurlijk ook verlichting op de kist komen. De mijne heeft bijna alle verlichting aan boord.
    Dit is pas echt kicken als je vliegt tegen de schemering aan. Ga zo door.
    Groeten Peter

6. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey peter,

heb hier nog niet over nagedacht maar je hebt wel een punt , met die verlichting maak je hat compleet en ist gemakelijker als je vant begin rekening mee houd , is voor mij een gouden tip , alvast bedankt voor deze.

ik ga als ik wat verder sta mss wel eens de vraag stellen of ik eens op bezoek mag komen om wat hints en vanalles te mogen vragen:)

gtjs
    wim

7. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    nog wat gaatjes geboord in de neus voor deze vast te zetten

nu is het gemakelijk en snelle gedeeldte achter de rug , nu kan het echt werk beginnen.

nog vlug ene mail gestuurd naar avonds voor een eerste detail set te laten opsturen namelijk de pitot buis en data probes dan kan ik de neus als eens helemaal afwerken tot ,in detail(als de rest moet drogen)

8. Commander Clumsy

Commander Clumsy

Lid geworden:
    20 feb 2007
    Hier een linkje met heel veel F-16 info, misschien staat dat Saudi-Arabische kleurschema er ook tussen?

http://www.f-16.net

9. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey comander,

bedankt voor de link, heb niet gevonden wat ik zocht maar deze met zwart wit camouflage vind ik wel mooi

zou er ook gene bestaan in zwarte kleuren?

wim

10. Commander Clumsy

Commander Clumsy

Lid geworden:
    20 feb 2007
    Hmmm.. Google afbeeldingen...
    Halfzwart, van NASA:

Hier nog een leuke: "Remove plug before flight". :D

11. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Die van nasa is niet te gebruiken als het een zo goed als mogelijk schaal moet zijn.
    De F16 van nasa, heeft niet de standaard vleugels en tailerons. Maar heeft delta vleugels. Of Wim moet ervoor kiezen om zijn F16 ook als een delta F-16 te bouwen zoals nasa

12. Commander Clumsy

Commander Clumsy

Lid geworden:
    20 feb 2007
    Nu je het zegt? inderdaad..
    Zou anders wel een uitdaging zijn ;)

13. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey commander ,

die foto waar die mens in de inlaat licht die komt mij goed van pas , daar is zeer goed te zien hoeveel en waar juist het landingslicht komt te zitten.

bedankt he

14. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    vandaag het grotere werk gedaan , namelijk het rompdeksel boven de motor aangepast,

4 uur mee bezig geweest maar mijn inspanning is beloond met een zeer goed aansluitend deksel
    dit was het deksel voor ik begon , paste niet goed
    aansluiting met romp aan de staart
    aansluitng met romp aan cockpit
    nog een aansluiting met de romp aan de staart

veel schuren en passen maar is gelukt.

wim

15. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hoi Wim, je gaat goed! Het grote luik is inderdaad een van de items die bij Avonds kisten veel aandacht nodig heefd, kunnen alle bouwers beamen denk ik......
    De ellende bij deze luik is dan ook nog dat deze erg lang is en zijn passing slecht behoud in de loop der tijd. Hieronder een prachtige foto van mijn kistje, luik blijft door spanningen tijdens de vlucht zichtbaar.........misschien dat extra dowels kunnen helpen?

16. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey gerald,

bedankt voor de tip want was hier eigenlijk een beetje teleurgesteld over maar uiteindelijk ben ik eens goed gaan kijken en beter kan het eigenlijk niet passen,moet de dreveltjes en de 2 slotjes nog wel plaatsen, er zeer veel schuurwerk aan geweest en veel passen en zorgen dat je het opkantje niet te dun schuurd want anders heeft het geen sterkte meer, maar voor de kap op de zijkant beter te bevestigen moet ik dan nog eens goed over nadenken voor een oplossing.

trouwens is eenz eer mooie kist die van jou , petje af hoor

gtjs
    wim

17. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    hmmmm..... al mijn "putfile" fotootjes worden de laatste tijd klein afgebeeld, snap er helemaal niets van....., hieronder nogmaals gedownload in foto.modelbouwforum.nl

...kun je iets beter zien wat ik bedoelde met die passing:

18. peter coers

peter coers

Lid geworden:
    16 okt 2005
    Hoi Wim, ik ken het probleem ook maar heb het luik niet aangepast. Ik heb de overgang naar de romp bij geplamuurd met polyesther plamuur. Hierdoor heb ik geen spanning op het luik.
    Het zit er al een paar jaar op zonder te scheuren en mijn kist heeft ook al een paar klappers gemaakt.
    De gelcoat laag is op polyesther basis dus de hechting is goed.
    Als je zover bent dat de intake aan de romp gelijmd kan worden zul je ook hier zien dat de passing niet super is, ook hier zul je moeten plamuren. De passing van je cockpit zal ook het nodige schuurwerk nodig hebben deze blijft nl linksachter wat afwijken. Ik heb later hier een nieuwe voor gemaakt en dan in vacuum koolstof composiet. Het glaswerk zit nu in een sponning. Het is zo stijf dat de canopy beweegbaar zou kunnen worden.

Succes

19. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hoi peter,

is ook een zeer mooie kist hoor , waar vlieg jij met de f16?

gtjs
    wim

20. peter coers

peter coers

Lid geworden:
    16 okt 2005
    In het hoge noorden op vliegbasis Leeuwarden, een super plek om te vliegen.

Grts Peter

Deel Deze Pagina