f16 phillip avonds

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door wimpy, 13 dec 2007.

1. jona

jona Guest

hey wim , je bent goed op dreef zie ik , kan ik best geloven dat de mercury niet af geraakt hihihi

2. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    ik ben wanhopig op zoek naar 24u epoxy voor het lijmen op de gmasvezel delen

wie kan mij helpen?????????

gtjs
    wim

3. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hoi Wim, ik gebruik altijd 24hrs epoxy van R&G die ik bij Hobby-in waalwijk haal, is goed spul wat ook in grote luchtvaart gebruikt wordt en heel veel in home-built vliegtuigen. Zaak is wel dat je de te lijmen oppervlakten in de romp goed op-ruwd met bijvoorbeeld grit 100 schuurpapier of voorzichtig met een dremel slijp schijfje. Daarna goed ontvetten, ik gebruik gewone "huis-tuin en keuken" thinner, werkt bij mij prima maar daar zullen de guru's wel andere middelen voor hebben. Om spanten in te lijmen meng ik daarnaast ook nog eens een hoopje microballoons (ook van R&G) in de epoxy. Dat maakt het een stuk dikker zodat de kieren opgevuld blijven. Als laaste is het erg verstandig (Staat ook in de Avonds instructies) om alle spanten met een strookje glasvezel te verbinden aan de romp. Vergeet dat niet om de te lijmen delen opnieuw op te ruwen omdat er weer een soort siliconen laagje op is ontstaan op de uitgeharde epoxy zodat er niets op hecht.

Groet,
    Gerald

4. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey gerald,

bedankt voor de info ,
    ik moet de slotjes gaan inlijmen vanhet motordeksel , maar er mag zeker geen lijm in de slotjes komen he anders gaan ze niet meer

gtjs
    wim

5. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi Wim,

Ik heb je al eens een keer verteld dat je maar moest langs komen voor Epoxy, maar dan moet je dat ook wel doen hé...10 minuutjes rijden zal wel lukken...niet??? ;)

Tot hoors,
    Tom

6. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey ,

tom ja kweet het , welk merk heb jij?

en ja de gbooster 160 is gekocht, is toch een speciaal ding zo een turbine

7. peter coers

peter coers

Lid geworden:
    16 okt 2005
    Hoi Wim, als je je spanten hebt ingelijmd moet je er peelply over heen doen. Dit is een nijlon weefsel dat overtollig hars opneemt en als de hars droog is kun je het er af trekken en is de ondergrond ruw en vetvrij. Hierop kun je verder lijmen. Makkelijker is om alles tegelijk te doen, ingedikte hars en glasmat nat in nat lijmen daar over heen de peelply en je kunt het dan ook nog mooi modelleren. Na droging kun je de peelply er af trekken en ziet het er ook nog netjes uit. Een adresje in Belgie, Introductiepagina
    Succes, Peter

8. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    hey peter,

bedankt voor de tip

gtjs
    wim

9. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi Wim,

Weet het zo direct niet, het is blauwe harder, maar weet niet direct het merk, maak ook niet veel uit het is toch bijna allemaal hetzelfde.

Tom

10. jomo

jomo

Lid geworden:
    14 feb 2008
    Hey de Wim seee,

das potverdorie al lang geleden. Ik had het van Filip gehoord dat je er ene gekocht had. Het lukt goed precies. As je iets van letters of zo nodig hebt dan laat je het maar weten. Ook als je folie nodig hebt in bepaalde vormen uitgesneden om te spuiten, je hebt mijn gsm nog wel e.
    Hoe is het met de ka-6?

groeten

Joris Monten

11. wimpy

wimpy

Lid geworden:
    21 dec 2004
    joris,

ka6 word verkocht , heb nu 10 geintereseerde, deze f16 is verkocht , ga mij een grotere aanschaffen

gtjs
    wim

12. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi Wim,

Heb je de Avonds F16 verkocht???

Tom

13. wimpy

wimpy

Lid geworden: