F3A-B & C (Uden) nabespreking en foto's

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 2 jun 2007.

1. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Ik heb een tijd naast Bert vd Vegt gezeten om wat van de jurering op te steken. Dat was trouwens erg leerzaam - Bert bedankt. Toen tijdens Erik's vlucht de motor afsloeg was Bert heel duidelijk: 0 punten voor alles daarna inclusief de landing, omdat het voorgeschreven figuur niet gevlogen wordt.

2. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Dat betekent dat indien je een figuur zo belabbert vliegt dat het te vliegen figuur niet meer herkenbaar is als dat figuur, alle vervolgfiguren met een 0 beoordeeld kunnen worden omdat het voorgeschreven figuur niet gevlogen wordt.

3. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    De verwarring is mogelijk ontstaan door een wijziging in de regelgeving van enkele jaren terug. Vroeger moest de piloot of helper elk figuur aankondigen. Bij een afgeslagen motor kon je dan nog door snel "Landing" te roepen de landings punten behouden. Tegenwoordig is dat aankondigen niet meer nodig maar is het verplicht om bij elke volgende passage het opvolgende figuur te vliegen.
    Aangezien de motor van Hans en Erik all in het begin afsloeg konden alle andere figuren niet meer in de juiste passage gevlogen worden waardoor ze voor een "0" in aanmerking komen.

Hoewel het in dit soort gevallen vrijwel altijd om een onbelangrijk schrapresultaat gaat is het toch wel een puntje waar de jury weer even op een gelijk spoor gezet moet worden.

4. hezik

hezik Guest

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Het gaat niet zozeer om welk figuur er gevlogen wordt, maar om wat er gevlogen had moeten worden.

Als je een figuur heel belabberd vliegt, stel je vliegt een looping op de plek van een rugvlucht, dan heb je dat figuur (de rugvlucht) dus gewoon verknald en wordt er doorgeteld.

Althans, dat is hoe ik er tegenaan kijk. In mijn ogen zou iemand die 10 maal een slowroll heel erg mooi vliegt, 9 keer een 0 moeten hebben en 1 keer hoge cijfers (namelijk toen hij die slowroll vloog op de plek in het programma waar die ook hoorde).

Ik heb voor mijn twee laatste landingen ook punten gekregen, terwijl eigenlijk beide nergens op leken. Het toestel kwam zeker niet voor m'n voeten aan de grond en de landing an sich was ook niet mooi. Bij de 1e (motoruitval in landingscircuit) denk ik dat ik sympathie-punten heb gekregen, maar ook voor het feit dat ik 'm toch nog op het veld wist te krijgen (met dank aan een zeer goed zwevende kist, ik denk dat het gros der kisten op dat punt het aardappelveld in gegaan waren).

Ik denk dat wij ons moeten realiseren dat we niet op topniveau vliegen en dat dat het jureren ernstig bemoeilijkt. Ik denk dat als men heel strikt zou moeten jureren volgens de geldende regels, dat er dan ineens ontzettend demotiverende scores uit zouden komen. Voorbeeld: voor mijn vluchten met de vision op de 1e wedstrijd zou ik strikt genomen geen enkele punt hebben moeten krijgen. Alexzzz had tijdens de 1e wedstrijd een vlucht waarbij bijna elk figuur uit het midden lag; die had 0 punten overal op moeten hebben, enzovoort.

Dat zou inhouden dat de piloten allemaal zwaar ontevreden naar huis gaan en de juryleden ook geen leuke dag meer hebben. Je kunt bij ons domweg niet op alle slakken zout leggen, je zult ook naar het grotere plaatje moeten kijken. Doe je dat niet, dan jureer je de hele klasse aan gort, denk ik.

Uiteindelijk zal het toch een subjectief oordeel moeten worden. Ik heb daarbij genoeg vertrouwen in de mensen die zitten te jureren om er vanuit te gaan dat het totaalbeeld klopt, ook al zullen de details misschien soms twijfelachtig zijn. Ik vind het dan ook niet erg zinvol om tijdens een wedstrijd op kleine punten protest in te gaan dienen, of verhaal te gaan halen.

5. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Juist niet, mijn figuren waren netjes gevlogen (ik kreeg zelfs nog complimenten die dag), als ze allemaal iets uit het midden lagen dan krijg je daar simpelweg puntenaftrek voor, de figuren waren tenslotte zeer duidelijk herkenbaar. Ik heb het in Oss met Jan v Vliet en Henny v Loon besproken, per figuur kreeg ik daarvoor 2 punten aftrek....

Grt.

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  7. hezik

hezik Guest

Dan nog blijft de rest van de redenatie staan.

8. jobverkerke

jobverkerke

Lid geworden:
    30 mei 2005

Hoi Bert,

Model heet ADRENALIN. Richard van Wijk heeft hem ook gebouwd en heeft er op zijn website wat foto's van staan. zie http://members.chello.nl/j.wijk7/index.htm

met het bouwen gaat het helemaal goed komen heb ik al gezien. Voldoende hulp van alle kanten. En onze huisschilder/cq kunstenaar Van Gog zal er vast een plaatje van maken.

groet Job

9. hezik

hezik Guest

Namens mijn vriendin moet ik je mededelen dat roze toch wel een erg mooie kleur is...

10. bert de eerste

bert de eerste

Lid geworden:
    14 okt 2006
    ROZE!!!!!
    dat is de perfecte kleur voor EEN ZUURSTOK :lol:
    de kleuren weet ik nog niet laat de sugesties maar komen

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Eerst maar bouwen, dan zien we wel verder :lol: (of sterker nog, eerst nog ophalen :?: )

Grt.

12. bert de eerste

bert de eerste

Lid geworden:
    14 okt 2006
    weet iemand zo uit z'n hoofd hoeveel een Hatori demper voor een os 160 kost

13. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Krumscheid vanaf de 100 euro zo'n beetje (reso), Hatori is meestal net iets duurder.

Grt.

14. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik meen mij uit een krantje van Dennis een schrikbarend bedrag te herinneren.

15. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    kan gerust die zijn ongeloofelijk duur

16. bert de eerste

bert de eerste

Lid geworden:
    14 okt 2006
    even in de stapel gezocht :oops: die is echt duur 189 euro en dat voor een eindje blik

17. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
  18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Alleen komen er dan dikke verzendkosten bij vanuit Duitsland...

Grt.

19. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Nee, Alvin doet ze over de grens op de post.

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb er vorig jaar een powerbox (Smart-fly) gekocht, en de verzendkosten waren echt iets van 15/20 euro, vanuit Duitsland.

Hij spreekt wel wat (gebrekkig) Nederlands, dat kan handig zijn in de mails...

Grt.

Deel Deze Pagina