Nah dit weekend toch nog even goed binnen oefenen en dan eens kijken of ik het aandurf een AM te vliegen.. en daarna.. komt buiten wel weer eens aan de beurt
Oss, Son, Gouda en Utrecht hebben allemaal 230V? (even van belang om te weten, dan heb ik aan 2 pakketten genoeg, in ieder geval de eerste wedstrijd)
Ja, zal waarschijnlijk deze week of de week daarna worden dat die accu vrijkomt. Maar goed, als het met netstroom kan, dan doe ik dat liever
Ik probeer steeds dezelfde accu te laden op een wedstrijd. Heb de ervaring dat een accu het beter doet als hij op dezelfde dag al een cycle heeft gehad. Daar heb ik wel eens met andere F3A vliegers over gehad maar zij hebben die ervaring niet.
Wacht jij dan tot de accu is afgekoeld voordat je gaat laden? (er vanuitgaande dat ie altijd wel een beetje warm wordt)
Ok, weet ik genoeg Hoop komende week alles spullen binnen te hebben en de maiden te maken. Maar goed, genoeg over accu's e.d. want we dwalen een beetje af geloof ik
Vandaag eindelijk eens het hele C programma enkele keren gevlogen met de 1.73m Edge 540. Ik heb nog een hele waslijst met knelpunten, maar ik merk wel dat het ruddercorrigeren al iets beter wordt; de wind haaks op het veld is een harde leermeester. En na tig pogingen eindelijk eens een mooie langzame rol gemaakt! Alleen ik vond mijn coach wel erg snel 'tevreden'..
Heej bas (en roel); we gaan de komende periode serieus trainen, de eerste wedstrijd is eind april al, dus er zal flink wat werk inzitten, maar dat is niet erg, komt goed
Je gaat serieus trainen? Sinds wanneer dat? Dit jaar zal een 'verloren jaar' voor mij worden.. doe wel mee maar meer voor de welbekende spek-en-bonen
Ha! Dat wordt straks dringen om die ene stekker in het clubhuis! Hoeveel laders kun je eigenlijk tegelijk hangen aan een enkel 220V draadje? Volkert
De gemiddelde groep is 16A in nederland.. bij 240 volt is dat 3.8kW. Voor het laden van een F3A pack heb je max een keer 200Watt nodig, wat inhoudt dat er zo'n 19 man tegelijk zouden kunnen gaan laden..