Oh met een redelijke kist kan ik best een redelijk B programma vliegen na wat training.. maar tsja.. Ook het A-programma lukt wel qua figuren maar dan wel in ragmodus een schoonheidsprijs zal ik er niet voor krijgen en invliegen is vooralsnog echt out-of-the-question.. maar wie weet, volgend jaar misschien wel. Het seizoen indoorvliegen heeft mijn ruddergebruik echt goed gedaan, ik kan het iedereen aanraden.
als je bedoeld van de onderste 3 geef ik je gelijk zonder dollen, ik heb nog heel veel te leren niet alleen het rudder gebruik (dat gaat al wel wat vooruit) ook met de plaatsing en diepte en de zelfde groote vliegen is al drie uitdagingen op zich. om dit bij te schaven, dat gaat me toch een hoop brandstof kosten :lol:
Ja, dat zijn de punten waarop je het wint/verliest he.. maar als de figuren an sich geen probleem (meer) zijn is het een kwestie van veeeeeeel brandstof opmaken. Hoe bevalt de Adrenalin tot nu toe?
die gaat vandaag weer eens vliegen, die heeft te lang stilgestaan wachtend op de accu's dat heeft bijna 4 weken geduurt voor ze binnen waren. ik weet nog niet echt hoe hij vliegt
Nou ik heb vandaag het kleine Oxalysje finaal aan barrels gevlogen.. dus dat wordt ws. toch C met een 1m electrokistje de eerste wedstrijd Wat er gebeurde.. er stond forse wind dus dan vlieg je redelijk met gas erop. Ik had al gezegd dat ik ging landen maar moest het nog even rekken. De bedoeling was halve lus halve lus landen echter in de 1e halve lus bleek de tank toch echt leeg. Niet al te hoog en 0 vaart dus laten vallen hopen dat ie genoeg vaart oppikt om 'm er uit te sturen, maar helaas.. de grond was er al voordat er genoeg roerdruk was om iets te doen.
Oef, wat jammer hezik.... Is echt je hele kist aan gort of slechts een deel? Eventueel heb ik nog een extra set vleugels van mijn 1ste Oxalys die je kunt overnemen. Groet, Julius
Oei, schiet lekker op dan.... Behangetje in de woonkamer een paar maanden uitstellen en nu direct een nieuwe kist bestellen dan maar?
Dat is een groot raadsel, aangezien de mensen die voorheen voor de F3A zorgden, nu ermee zijn gestopt/een andere klasse zijn gaan organiseren. Maar goed, er werd eens gezegd dat je niet wordt geweigerd als je niet staat ingeschreven, dus ach.......ik zie het in Oss wel gewoon
Je hoeft je niet in te schrijven van te voren, is nog nooit zo geweest. Inschrijven doe je op de wedstrijddag. Geen foto's van de brokstukken, zijn geen foto's gemaakt, en hij was total-loss
In het verleden werd er rond deze tijd een oproep gedaan aan alle geinterreseerde vliegers. In deze oproep werd dan verzocht om aan de SC-F3A een indicatie te geven van de wedstrijden waaraan je mee wil doen. Maar je kan natuurlijk ook even pro-actief zijn en alvast een mailtje sturen aan de een van de SC-F3A leden. Meer info zou te vinden moeten zijn op: F3A-Klassen Groet Winfried
watje.. voordat ik mijn Oxalys prakte, vlogen we bij windkracht 6 halfcross .. (1m35, 2.2kg).. en nee, dat was niet de reden voor het prakken (okokok.. het leek ook in totaal nergens op, maar dat terzijde)
Met veel (cross)wind vliegen is iets wat ik ook nog moet leren. Bij windkracht 4/5 gaan de zenuwen te keer.... en dat is juist wat we niet bij een wedstrijd kunnen gebruiken! (misschien ben ik ook wel een watje, zoals jij suggereerd hezik )
Gewoon veel met veel wind vliegen.. ik ben totaal niet zenuwachtig bij veel wind, dat moet je er echt uitwerken, want het is niets om bang voor te zijn. Het ergste wat je kan gebeuren, is dat alles totaal verwaait en er niet uitziet, nou dat overleef je wel.. je gaat echt je kist niet crashen door die wind. Enige wat bij trainen wel verstandig is, is om dan toch maar niet cross-wind te landen, of maar een paar keer om het geoefend te hebben, want eigenlijk alleen het landen kan tricky zijn bij snoeiharde wind, de rest is gewoon vliegen en dat kun je wel
Laat mij maar een watje zijn Merk wel dat ik gewend ben geraakt aan 3 meter+ 20kg kisten, die waaien niet zo snel weg, maar goed, we komen er wel, veel trainen Generator kwam net binnen, werkt leuk, zal zo in het topic van de evolution wat info plaatsen (maar die gebruik ik alleen om te laden met trainen)
LOL, nee, ik mag wel zeggen dat ik op een dergelijk niveau ben gekomen dat ik niet bang ben voor een crash als er veel wind is, maar baal er altijd wel van als m'n figuren er niet uitzien zoals ik zou willen, that's all.....
Op de club waar ik vlieg is het vliegen met wind wel net even wat meer tricky dan op een weiland, omdat we helemaal omringd zijn door hoge bomen. Daar onstaan rare winden welke je kist af en toe een 'duw' geven. Bij het landen word je dan bijv. ineens een paar meter omlaag gedrukt... waar je natuurlijk van schrikt. Zoals je ziet, is het vooral het onverwachte wat het voor mij spannend maakt. Hier moet ik echt aan werken. Op de wedstrijden zal het nl. ook niet altijd windstil zijn.
De omgeving maakt wind soms heel heel raar! En zeg nooit dat je het jou nooit zal overkomen, want ik zag al top piloten zoals Fabien T landingsgestellen breken! Zoals Julius al zei, bomen zijn meestal de boosdoeners