F3A-C Mogelijk met Funtana?

Discussie in 'F3A' gestart door Peter v/d Riet, 8 mrt 2008.

  1. hezik

    hezik Guest

    Daar heb ik nou nog nooit last van gehad, wel van het bekende verkeerdom-rudderen als je inverted door de top gaat..

    Een truuk die ik mijzelf daarbij aangeleerd heb, is niet gelijk vol pot rudder geven maar heel voorzichtig proberen. Als het dan verkeerd is, dan valt het niet zo op. Ik zie mensen nog wel eens heel bruut een kant op rudderen, dan beseffen dat dat verkeerd was en dan hoppa volle bak de andere kant op. Hierdoor wordt de fout als het ware uitvergroot en ziet het vliegen er heel rommelig uit. Als je je rudder langzaam toevoegt zie je het als het verkeerd is en dan rustig corrigeren. Het blijft dan fout, maar die fout is veel minder zichtbaar en het geheel ziet er veel rustiger uit.

    Jammer dat je nog niet meedoet de volgende wedstrijd Theo, maar als je komt kijken zul je zien dat iedereen het meeste moeite heeft met het op lijn houden van alles, daarmee gaan de meeste punten verloren.

    Nou ja, misschien niet, er is weinig wind voorspeld.. zou dan de 1e keer zijn dat ik een keer meevlieg zonder windkracht 4 cross of hoger :)

    Let er wel op: de vlieglijn ligt zeg maar al jaren vast op een veld. Deze wordt dus niet aangepast aan de dan heersende windrichting. Vergeet dus niet om met crosswind landen en opstijgen ook te oefenen.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Wij hebben zeer vaak crosswind op ons veld, dus dat zit er wel in. En als er Duitse (oosten) wind staat dan hebben we een nog iets groter probleem, dan komt de wind over de dijk en rolt lekker over het veld wat het zeer turbulent maakt.
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Helaas vandaag mijn model verspeeld. De oorzaak is ook bekend, de BEC van de door mij gebruikte regelaar bleek niet voldoende stroom te kunnen leveren voor de 4 servo's. De schade is heel goed reparabel, alleen het motorspant en de motordome is kapot net zoals de motorkap en de cockpitkap. Het zal alleen wel effe duren voordat ik een nieuwe motorkap en cockpitkap heb, dat moet besteld worden en of ze dat los op voorraad hebben weet ik niet.
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Welk model betreft het Theo?

    Grt.
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest


    Helaas mag ik dat nog niet verklappen. Het is een model voor de MBA, daar kan iederen dan straks ook lezen wat ik fout heb gedaan..............
     
  6. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    wat lees ik dan nu. ik dacht al dat het de laatste tijd kwam door mijn aanwezigheid dat de toestellen van mij een andere landing in petto hadden dan dat we liever gezien hadden. ik hoop dat het mee me valt want is verdomde zonde het was een mooi toestel.

    morgen ben ik in elk geval wel weer precent.

    sterkte met dit verlies
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ach, marcel, dat was nog niet het enigste, schijnbaar heeft de pechduivel mij nu te pakken wat vliegen betrefd. Ook de nieuwe motor op de Telemaster is beschadigd en heeft een gebroken motoras.
     
  8. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    pffffffffff soms zit het mee en soms zit het tegen.

    en was al aan het denken theo oefent stiekem om mee te doen aan de f3a.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2008
  9. bas bruls

    bas bruls Guest

    De trend zet zich voort....vandaag ging het mis met mijn motor regelaar en kon ik niet vliegen, bij Marcel kwam de motor los te zitten en bij onze Japanner ging het landingsgestel kapot bij zijn landing. We leren wel veel de laatste weken...hahahaha
     
  10. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.649
    Locatie:
    Boxtel
    Misschien een ideetje om een Swentibold pech-draadje te starten, dit gaat nu wel redelijk ver Off Topic.

    Terug naar de Funtana en het F3A-C.

    Rick
     

Deel Deze Pagina