Klopt, toch begrijp ik niet waarom mijn idee zo raar zou zijn. Er vliegen kisten met vertragingen. Er vliegen kisten met vergelijkbare scharnierlijnen. Er vliegen ook kisten met veel koelgaten op 'aparte plekken'. Die maken allemaal hun eigen set geluiden, maar bij BEIDE sparks hoorde ik ook nog een ander geluid. Als je dan naar de vleugel van de spark kijkt, is dat een heel apart ontwerp, als je het afzet tegen de rest van het veld, hij heeft een brede koorde, loopt dan een stuk toe, dan komt er een inham waarna de rest van de vleugel smaller is, gelijk met de indoor-spark bv. Is het dan zo raar gedacht dat dat ook flutigeluiden zou kunnen produceren? Het is ook helemaal niet erg, want ik denk dat als je de dB meter ernaast zet, de beide toestellen meer dan ruimschoots onder de norm blijven, en bij mijn weten heeft ook niemand (inc ondergetekende) zich er aan gestoord, het viel mij gewoon op, da's alles.
Klopt, nog bedankt voor het uitlenen in Someren Het was even wennen (met name aan jouw uitslagen en instellingen) maar die kist vliegt erg strak inderdaad
Wat ik uit die +/- 6 minuten heb kunnen afleiden is dat de Spark wel sneller gevlogen moet worden dan de Evolution, opzich niet hinderlijk, je moet er gewoon even aan wennen. De Spark vliegt in ieder geval wel superstrak, en zou vooralsnog mijn eerste keuze zijn als ik een composite kist zou willen hebben. Persoonlijk vind ik dat geluid van die vertraging wel om bloednerveus van te worden, maar dat is een ander verhaal
Dat had Gert dus ook en zijn Spark had weer andere rare geluiden In het begin was het inderdaad even wennen aan het geluid van de Spark van John, maar na een tijdje wen je daar wel aan. Ik vind hem wel stoer klinken eigenlijk, misschien ter compensatie van het gemis van een brandstofmotor ( ondanks dat ik een electrovlieger ben kan ik het geluid van een brandstofmotor ook erg waarderen)
Ik vond het dus ook wel stoer, beetje starwars wat er voorbijkomt, het viel mij alleen op, en vond de vraag wel interessant waar het precies vandaan kwam. Tot zover, weer over de invliegdag? Niet dat daar nog veel over valt te vertellen.. heb niet veel (lees: geen) mensen met camera's gezien..
Ha Hannes, Leuk dat je er bij was. Mooie vliegstijl van jou kunnen zien met zo'n 'licht' toestel. Groet, Hans
Heb net nog met de Spark gevlogen.Het enige gefluit dat ik hoor is enkel het depron plaatje dat ik hoor resoneren.Als ik dit aan voorzijde met carbon stang verstevig is het weg. Een ander gefluit dat ik gehoord heb is in negatieve snap.En dit is omdat de scharnierlijst van aileron dan ver openstaat.Anders hoor ik echt geen gefluit hoor. Nu heb ik me wel geselcteerd maar gisteren nog mijn vakantiedagen ingepland,en alle wedstrijden samen gezet.Conclusie;ik kan geen enkele F3A wedstrijd meedoen.Er valt steeds een andere wedstrijd mee samen.Spijtig @Alex:3.7kg
Ooit de Xtra van Dennis van der Toren zelf in je handen gehad Alexzzz? Zat ook zo rond dat gewicht geloof ik. EDIT: Vergis me, ging om de 1,75m versie en een gewicht van 3,1 kg.
Je kunt je overigens afvragen of je met de winderige (wedstrijd-)dagen in NL, wel iets hebt aan een lichte kist. Mijns inziens kun je het beste zo dicht mogelijk tegen die 5kg aan zitten met een 2 meter kist.....