F3A Vliegersvergadering; poging tot samenvatting

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 13 dec 2009.

  1. bob_romijn

    bob_romijn

    Lid geworden:
    23 aug 2005
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Haalderen
    Ik moet wel zeggen dat we de eerste 3 al jaren hadden om over te gaan naar de A. Dit is echter met het 5 jaren plan veranderd.
    Let wel dat ik voor ben om 3 piloten door te sturen.
    Het excuus dat je piloten verplicht met een niet reglementair toestel door te gaan, houd wat mij betreft geen stand. In de B moet een kist max. 5 kilogram wegen. Aangezien we dat niet controleren, moeten er nu dus regels komen omdat we niet aan de 5 kilo voldoen.
    Tegelijkertijd staan we niet officieel vast dat het gewicht 5.5 kg mag zijn.
    Ik vind dat allemaal een beetje krom en klinkt wat mij betreft te veel als een compromis. Te veel poldermodel? (Dit bedoeld Hezik waarschijnlijk met het reglement aanpassen naar de vliegers dan andersom).

    Misschien moet niet de eerste 3 over, maar een percentage van de deelnemers. Dat hadden we eerst en dat werkte best goed. Met het huidige veld zou dat dus best 4 vliegers kunnen betreffen, maar is daar iets mis mee?

    Mijn mening is dat het toch wel verplicht moet zijn om de doorstroming niet te blokkeren en zodoende ook het probleem van te veel vliegers op BC proberen op te lossen. We moeten echt zorgen dat C ook 3 vluchten kan maken op een dag. Al die moeite voor 2 vluchten schiet niet echt op.

    BTW: Ik was vergeten dat dit een pre-vergadering was en dat er inderdaad nog gestemd moet worden.

    Laten we dit keer dan wel de goede opties kiezen zodat er goede keuzes gemaakt kunnen worden.
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Nou ja, dat is wel een van de dingen waar ik ook al een tijdje over hamer. Dit 'probleem' ontstaat inderdaad door een verschil tussen de regels op papier en de regels in het echt. Ik ben er dan ook groot voorstander van om óf de regel in kwestie af te schaffen, óf te handhaven. Ik heb daarvan bij de eerste keer toen het ter stemming kwam al aangegeven dat je zo zelf je eigen problemen creëert, hetgeen dus ook het geval is.

    Moet ik wel bijzeggen dat de toen door mij voorgestelde oplossing, dit probleem ook niet opgelost had.

    Wat betreft de C klasse.. de SC heeft wel aangegeven daar lang over gesproken te hebben, men heeft bv. gekeken naar de mogelijkheden om het regionaal te doen, maar daar zitten allemaal haken en ogen aan.

    Ik begreep niet helemaal waarom men naar die optie keek, mij lijkt de logische volgende stap om alle klasses elk op een elke dag te vliegen, daarmee is de capaciteit verdubbeld en het probleem opgelost.. totdat het weer uit z'n voegen groeit (als dat al zou gebeuren), pas dán wordt regionaal denk ik een optie.

    Hoe dan ook, het blijft een beetje schipperen en ik kan mij ook wel voorstellen dat de SC niet een panklare oplossing uit kan poepen, omdat ie er niet echt is.

    Misschien dan toch nog maar zo'n polderoplossing en nu afspreken dat de B ook max 5kg is en dat de eerste drie moeten promoveren, maar dat daar de komende 2 jaar nog coulant mee omgesprongen zal worden.

    Als je dan niet wil promoveren, maar wel het niveau hebt om in de top 3 te komen, doe je maar buiten mededinging mee.
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zou dat werkelijk spelen denk je? Weliswaar een grove inschatting, maar ik denk dat de meeste B vliegers wel onder die 5kg zitten?
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik zit rond de helft...
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Nou, ten eerste geloof ik niet dat jouw E-Evolution op een P11 waardige wijze onder de 5kg zit.. met een '4000 mAh' accu van twijfelachtige kwaliteit en capaciteit, welke 840 gram weegt, geloof ik je wel, alleen zal die accu in werkelijkheid ws. niet bruikbaar zijn.

    Ten tweede gok ik dat de helft, zo niet meer, van de huidige B vliegers een 'te zware kist' hebben. Van 4 weet ik het zo al, en dan tel ik jou nog niet mee ;)
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Valt goed mee hoor, zonder grote aanpassingen snoep ik er bij mijn huidige evo zo al 200 gram af, dan kan er ook een zwaardere accu in van niet-twijfelachtige kwaliteit;) Ik denk dat het nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling is als er ook in de B daadwerkelijk gewogen gaat worden, je weet immers dat die 5kg regel er is, en de B klasse is toch al een vrij serieuze klasse met bijbehorend programma, dus ook qua gewicht mag je die regels streng hanteren wat mij betreft.

    Ik zou zo niet durven zeggen welke 4 dat zijn, maar als jij het zeker weet, dan zal het wel:)
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Van die vier weet ik het zeker idd, maar uiteraard hou ik dat voor mij.
     
  8. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    had ik nou begrepen dat 24 januari de volgende vergadering is? Ik las dit op de KNVvL site, maar er stond geen locatie bij.

    Volkert
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hmm, hadden ze wel even rond mogen mailen dan......
     
  10. HankyLoony

    HankyLoony

    Lid geworden:
    28 mei 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Waddinxveen
    De vergadering is inderdaad op 24 januari, Plaats waarschijnlijk AC Utrecht, net zo als vorig jaar. Agenda wordt nog rondgestuurd en zal beschikbaar zijn op de KNVvL site.

    Namens de Scie,
    Henny van Loon
     
  11. HankyLoony

    HankyLoony

    Lid geworden:
    28 mei 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Waddinxveen
    Overigens is het niet aleen F3A wat daar behandeld wordt.
    Het is de Vliegersvergadering RB Kunstvlucht, waar zowel F3A-X, F3P als F3A worden behandeld.

    Namens de Scie,
    Henny van Loon
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nog niks gehad?
     
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Lol, en toen kwam hij binnen:D
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Helaas was ik vandaag verhinderd, maar ben toch erg benieuwd naar de wedstrijddata voor 2010?
     
  15. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    De F3A-X dagen werden wel getoond, maar heb ik niet onthouden.
    De F3A dagen staan op de site voor zover bekend.
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ah ok, ik zag dat er een aantal ontbraken op de site, ik dacht dat die vandaag volgden.....
     
  17. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    30 April & 1 Mei: Trainingweekend Nunspeet
    15 & 16 Mei: 1e Wedstrijd Ter Apel
    12 & 13 Juni: 2e Wedstrijd Lelystad
    3 & 4 Juli: 3e Wedstijd Nederweert
    28 & 29 Augustus: 4e Wedstrijd Someren
     
  18. bob_romijn

    bob_romijn

    Lid geworden:
    23 aug 2005
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Haalderen
    Maar ik heb toch gisteren maar 1 wedstrijd open gezien en op de site staan nog veel mer vraagtekens.

    Iemand die ze genoteerd heeft?
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Thanks Job!:p
     
  20. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Dat klopt als je naar de plaatsnamen hebt gekeken. Leeuwarden was als locatie al ingevuld maar er is geen nog geen passende datum gevonden. Het idee was om eventueel de 'Gouda datum' te gebruiken/veranderen of iets degelijks. Er moest in ieder geval nog wat gepuzzeld worden op het plaatje passend te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010

Deel Deze Pagina