F4C schaal en sportschaal 2010

Ik was heel blij dat ik ondanks het zonnetje, toch m'n winterjas mee had genomen! :yes: Zo stil zittend op een stoeltje op de vlakte is het toch effe wat anders dan wanneer je een beetje in de pits kunt rond lopen.

Maar m'n vrouw had geen medelijden met me. :(

Beste schaalliefhebbers , piloten , helpers , fans en juryleden ,

Voor de schaalwedstrijd te Leeuwarden 13 Juni zondag over een week.

Gaarne de volgende gegevens voor a.s. Zondag even doorgeven voor de toegang tot het veld.

NAAM,
VOORLETTER (S)
ADRES,
GEBOORTE DATUM
GEBOORTE PLAATS

Bij voorbaat dank voor de aanmelding.

Groetjes
Ton v Munsteren

eclipse86

F4C is de wedstrijdklasse waarbij het model zowel statisch als vliegend wordt beoordeel.

In het kort omschreven moet je voor het statische onderdeel een set documentatie hebben van de echte, welke je hebt nagebouwd en dus gebruikt is als referentie voor de bouw van je model.

Het is ten doel een bewijs te leveren aan de jury om daarmee te kunnen bewijzen dat de bouwer zijn huiswerk goed heeft gedaan en het model schaalgetrouw is met zijn grote voorbeeld.

Dit betekend niet dat er klinknagels worden geteld want dat is onzin en simpel weg niet te doen, nee het model moet vooral in de grote lijnen als omtrek bovenaanzicht , zijaanzicht en vooraanzicht kloppen.

Dan is er nog het vliegen en daar worden een aantal verplichte en keuze figuren gevlogen welke ook hier zo schaal mogelijk gevlogen dienen te worden.

Een leuke opstart klasse is de Sport Schaal dat alleen vliegen is en van daaruit kun je verder of kun je de klasse beide doen.

Ton

2e schaalwedstrijd, alleen vliegen
Zondag 13 juni, aanvang 10.00 uur
LLC Aeria (website) - Vliegbasis Leeuwarden (route)
Let op: voor dit terrein moet vooraf toegang geregeld worden.

3e schaalwedstrijd, statisch en vliegen
Zondag 22 augustus, aanvang 10.00 uur
Limburgse Vleugels Modelbouw Afdeling (website) - Zwartberg, Genk, Belgie (route)
Tevens Benelux cup.

4e schaalwedstrijd, alleen vliegen
Zondag 19 september
Leidsche Luchtvaart Club (website) - Valkenburg ZH (route)
Let op: voor dit terrein moet vooraf toegang geregeld worden.
Samen met F3C?

Laatst bewerkt:
Dank Henri voor het weer naar boven halen.

De aanvang tijd is trouwens gewijzigd die is namelijk 09.00 uur geworden,
dat is wat Eric Smeets heeft doorgegeven.

Heren schaalvliegers zijn er nog geinterreseerde voor deelname.

Ton

Wat een mooi compleet en uitgebreid fotoverslag :p

Zo kom je ze niet vaak tegen, klasse Zazen. Bedankt :thumbsup:

Gr. Teus

Ja was zeker een geslaagde dag.

Heb zelf ook wat plaatjes geschoten maar de serie van zazen is zo mooi dat ik daar niets meer aan heb toe te voegen.

Hoop wel dat de foto's een beetje motiverend werken voor andere.
:-Pkan het niet laten om effe te proberen:D.

Was ook nog een beetje paniek de F15 wilde niet optoeren waarna er wat vlammen uit de pijp van de F15 kwamen. De motor is dus echt aan revisie toe:schrik:
Kwaliteit met 2mb is wat matig maar 72mb duurde mij te lang met uploaden.
is gefilmd met een keychaincam aan mijn bril, best grappig

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha ha ha , ginne paniek nie....:black:

De brandstof nozzles in de motor zijn aardig versleten, dat hoorde je de twee voorafgaande vluchten ook goed. De derde start wilde hij inderdaad niet meer optoeren terwijl de bejaarde ecu (engine control unit van Orbit) toch dapper brandstof in blijft spuiten met een paar vlammen uit de uitlaat als gevolg. Aangezien de motor helemaal ingebouwd zit kan ik niet zien of het erger is dus dan maar altijd blussen uit voorzorg. Gelukkig helemaal niets aan de hand, de winter een mooie tijd voor een revisie inderdaad.

Had nog graag een laatste vlucht willen maken omdat de eerste beetje knoeiwerk was maar 't was toch voldoende voor 1ste plek, ikke weer blij :D.

Groetjes,
Gerald

Veel succes met de revisie, gelukkig is er niet meer schade.
Bedankt voor de reacties op de fotoserie. Altijd leuk om te horen.

Karel (zazen)

Ik had heel graag komen kijken, maar door andere plannen...

Moeten er ook bepaalde figuren (rol´s loop´s) gevlogen worden of is men hier vrij in?

Een ding weet ik zeker, volgend jaar kom ik zeker kijken.

Ton,
Dat is uiteindelijk de bedoeling,... zullen volgend jaar wel zien misschien eerst maar eens in de sport klasse begingen.

Back