Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar nog geen antwoord op de vraag hoe de fc weet welke kant hij op moet om zijn positie te corigeren.
Want zonder compas weet hij nog steeds niet wat de voor en achterkant is
Jer zie ook dat je zolang je blijft hoveren er geen probleem is, pas als je een kan top gaat, dan beginne de problemen. En dit is bij een serieuse verdraaing van het compaqs. Test het maar eens, zet maar een 90 graden het compas verkeerd, wacht op een goede fix. en schakel van ati naar gps, zolang je perfect op je plek blijft, gebeurd er NIETS. Pas als hij via de gps (ook) merkt dat je beweegt, gaat het goed mis! De meesten stijgne op in gps, en dan zie je ook dat hij vanaf de start al een kant op wil.. eenmaal op die plek blijft hij dan wel perfect hoveren. Heel normaal gedrag voro gps. Hoe meer fixes hoe korter de "kruispunten"..
Het lijkt hier wel een kleuterklas.
Haal je gelijk via pb aub.
Dan blijft het lezen van het forum tenminste leuk.
Je hoeft het niet te lezen.
Ik vind dit best wel een belangerijke discusie. Waar andere ook van kunnen leren.
Via pb heeft dat dus weinig zin.
Kan best belangrijke discussie zijn maar de manier waarop vind ik jammer
Kan best belangrijke discussie zijn maar de manier waarop vind ik jammer
In flight gaat dat nooit goed, en crash je meteen! want dan koppelt hij zijn gegevens van de 2 aan elkaar.. zie ook vorobeeld van de paar graden verdraaing.Dit is dus ook niet waar, ook in hover kan het fou gaan. Het moet zijn, het gaat goed zolang hij niet hoeft te corrigeren. Maar dat is niet altijd in hover
Je laatste zin over opstijgen en g p s fix heeft hier niks mee te maken. Het gaat er om dat de naza moet weten wat de voorkant is, om te kunnen corrigeren. Gps voor de verlpaatsing te meten, compass voor waar neus is en dus waarheen tegen moet sturen.![]()
Inderdaad, helpen doet geen pijn
Hier alvast een kort verslag vanuit mijn kant...
We zijn met een schone lei begonnen en hebben alles opnieuw in de zender geprogrammeerd.
Naderhand ook de FailSafe van de zender/ontvanger goed ingesteld en vervolgens ook de DualRates ingesteld.
Yaw staat op 50%, Roll & Pitch beide op 60%.
Uiteraard is de DualRate schakelbaar gemaakt, wat tevens ook noodzakelijk is om te kunnen Armen.
In ATTi Mode vliegt de Hexa zeer prettig en reageert die nu ook prima op de sticks.
De oorzaak van een slechte GPS/Kompas werking is gelukkig ook gevonden.
Helaas konden we geen GPS Lock krijgen, wat neerkomt dat we dit helaas nog niet getest hebben.
Maar goed, ik heb er alle vertrouwen in dat dit wel goed gaat komen.
De oorzaak van de GPS zat hem in de plaatsing/richting.
Deze stond verkeerd om geplaatst.
Dit is gecorrigeerd en zo ook de waardes in de Assistent Software opnieuw ingevuld.
Al met al een zeer geslaagde avond.
@ DJ41,
Het was me een (z)waar genoegenen ik hoop dat je na de eerstvolgende GPS test, een goed werkende :alien:Hexa:alien: hebt.
Wat me wel opviel; Je gaat met een multicopter naar buiten en meteen hadden we aanspraak van de vrouwtjes. Hoe bedoel je deze dingen zijn een chick-magnet.![]()
...en mijn 4 vliegende lightsabers.
(Die ik nog wel wat minder fel moet maken, maar daar had Marten ook al een goede tip voor.)
Zeker een geslaagde avond! Marten bedankt!