Fairey Gannet (3x) | Eigen Ontwerp | Rubber Power | Profile Scale

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door ramses, 30 sep 2024.

1. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Mooi verslag en ziet er super uit die vluchten, maar man 3min omdat te halen lijkt mij een eeuwigheid.
    Ben wel benieuwd naar de Sea Fury en wat jij dan nog zou moeten verbeteren aan je modellen.

ramses vindt dit leuk.
  2. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    De sea fury zal precies op gewicht zijn geweest. Met de verhoudingen van grote koorde en daarbij enorm stabilo en romp vliegt het erg langzaam. Dan kun je ook naar een grote prop die efficienter draait. Dan is 3 minuten dus prima mogelijk. Veel vliegen rond de 2:20 tot 2:40. Dus kwestie van slimmer zijn dan de rest om meer uit je model te halen. Alleen bouw t maar eens.

3. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Okay alles veel grote maar dan raak je de verhoudingen een beetje kwijt van je model.
    Hoeveel mag je afwijken om toch binnen een bepaalde marge te blijven dat het nog steeds (een beetje) op de Sea Fury lijkt

4. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    De max spanwijdte is vast gelegd. Verder zijn de regels best los.

Echter als er twijfel is bij vliegers of wedstrijdleiding of het nog wel lijkt op het model afgebeeld kan dit bekeken worden en eventueel wordt een model uit de wedstrijd gehaald. Er is toegegeven best veel grijs gebied. Tonda kennende zal hij precies in de regels geopereerd hebben. En heb t model bekeken en zag geen rede tot het afkeuren van het model.

Ik begreep later al dat het handig is naar race versies te kijken van toestellen. Deze zijn vaak aangepast in proporties om beter uit te voeten te kunnen in die races..

ramses en Ton van Munsteren vinden dit leuk.
  5. ramses

ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    21 sep 2008
    Je mag in ieder geval veel meer van schaal afwijken dan ik dacht.
    Ik heb flink wat tips van Richard Crossley gekregen welke ik nog ga uitproberen.
    En ik heb ook flink wat ideeen opgedaan bij de andere meesters.
    Tijd voor een nieuw profile scale model, de Gannet is een leuke kist om mee verder te testen.

Groeten, Ramses
    .

6. Rene Neefe

Rene Neefe PH-SAM

Lid geworden:
    15 feb 2008
    Helemaal leuk, ik had er graag bij geweest, helaas niet gelukt. Wel alle filmpjes gezien 198 of zo in 2 sessies. Om de 1 of andere reden werken die erg biologerend, zo gaaf dit en wie weet… Zag al een hele leuke Guillows Beaver …, maar eerst nog wat andere projecten…Nogmaals gefeliciteerd Ramses, best wel een hele mooie prestatie voor het eerste jaar en ‘Jesus man’ wat kan jij bouwen, fenomenaal en petje af!

ramses vindt dit leuk.
  7. ramses

ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    21 sep 2008
    .
    Dank je René!

... ik wil je niet opnaaien... maar zo`n FF model is een heel leuk project welke prima naast rc projecten kan! :D ;)
    En ook al zo`n gave de Havilland kist trouwens, de Beaver! :thumbsup:

Groeten, Ramses
    .

8. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Als ik een advies mag geven. Guillows staat niet echt bekend om zijn goeie hout keuze. Vaak erg zwaar en slechte kwaliteit.

Je zou alleen de tekening kunnen pakken van een Guillows model en met je eigen balsa aan de gang als je echt kans wil maken m vliegend te krijgen. Of je koopt een kit, bouwt met het kit hout een eerste versie als oefening en bouwt met eigen beter hout een vliegende versie.

Andere kit fabrikanten gebruiken weer beter hout en betere kwaliteit laser werk.

ramses vindt dit leuk.
  9. Rene Neefe

Rene Neefe PH-SAM

Lid geworden:
    15 feb 2008
    @BBruins, weet ik, heb in het verleden al eens Guillows kitjes met succes gebouwd, echter aangedreven door Cox, meer 1/2A zeg maar. Edoch dank voor het advies.

ramses en BBruins vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina