Fairmount Alpine van BB

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door DirkJan87, 25 jun 2012.

1. Robert-10

Robert-10

Lid geworden:
    9 jan 2008
    @ Rob, volgens mij kijken we tegen het vlak aan...

Qua accu's heb ik voor cellen gekozen in de Fairmount, D- Cellen 6,5 amp, passen prima tussen de spanten zijn 30mm dia en liggen op het vlak.

DirkJan, als je een keer een blik wilt werpen mag dat altijd, zo ver zitten we niet bij elkaar vandaan...

2. Rob Haan

Rob Haan

Lid geworden:
    11 jul 2009
    Van Spaarndam naar Wolvega is toch nog 137 km. Dat is toch een hele afstand voor een modelboot.Grt Rob.

Laatst bewerkt: 29 sep 2012
  3. Robert-10

Robert-10

Lid geworden:
    9 jan 2008
    En dan nog mag je komen...... zie je pb

4. Arjan.1975

Arjan.1975 Guest

Hallo daar. Bij het model heb je een extra vloer om evt de accu's op te kunnen zetten. Hoe lager hoe beter. Je kan in de 2e vloer nog vakken uitzagen om je accu in te laten zakken en dat kun je op een laat moment nog makkelijk doen. De 2e vloer kun je op een veel later moment er in maken, dus je hebt alle tijd om hier eens flink te lezen en te zien wat voor soort accu's er nog allemaal mogelijk zijn. Gebruik in iedergeval niet de bijgeleverde assen van dit pakket en ook niet de plastic schroeven. Die assen zijn prul! Ziet er leuk uit voor optisch, maar er zit te veel speling tussen de bus en de as. Neem ook vooral lekker de tijd voor de rompbeplanking. Je moet de spanten best flink in de juiste hoek afronden. Je zal zien dat er nog best veel spanning op de beplanking komt te staan als je deze wil gaan bevestigen. Je kan trouwens als je zover ben daar heel goed punaises voor gebruiken. Die gaatjes plamuur je later toch wel weg. Pattex heeft D4 lijm. Gebruik die niet! Dat is troep. Je krijgt daar je beplanking niet lekker mee geplakt en het schuurt verrot., Het is net of je dan schuimrubber aan het schuren bent. Je Kan ook het beste in deze stadia waar je nu bent al gaan bepalen of je je hekrol draaiend wil hebben. Als je het schema aan houd kom je later jezelf tegen, want je komt bijna nergens meer bij. Als je bij de bovenbouw komt. De bovenste ruitjes van de kajuit zijn op het echte model geen ruitjes. Je Als je waarheid getrouw wil bouwen, dan kun je die ruitjes die je er uit snijd het beste bewaren en dan aan de binnenkant een stripje plakken. Van de ruitjes een dun laagjeafsnijden en dan weer terugplakken met het stripje als plakpunt. (stripje van afval materiaal wat je toch al zat hebt)

Ik probeer langzaam er ook weer wat vaker te zijn, dus mocht je vragen hebben.,.,.,... Je kan ook als je het leuk vind eens in mijn bouwverslag kijken of mijn foto's.

Veel plezier met de bouw van dit mooie schip

Grtz., arjan

Deel Deze Pagina