fairwind 900

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Marc w, 2 jan 2016.

1. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    en dan de voorlaatste update,
    vermits we op besteld materiaal moesten wachten , en we ondertussen wat anders waren begonnen heeft het langer geduurd dan bedoeld om dit schip volledig af te werken en vaarklaar te maken.
    De waterdichting onder de verwijderbare kuip bestaat uit een tochtstrip en ik heb het gevoel dat ze netjes afsluit( meer moet dat niet zijn :) )
    op het achter dek is inmiddels een schakelaar geplaatst waarmee je de volledige stroom kan aan of uit schakelen zonder eerst de kuip te moeten verwijderen.
    Aansluitend een kijkje in het hart van de controle kamer.
    Voor op de beurs tafels de nep zeil ophalers ( zal wel de verkeerde naam zijn want van zijlen ken ik geen snars)
    alsook een vlag van de club waar ik aangesloten ben.
    verder heb ik nog alle haakjes die bij de kit bijgeleverd waren vervangen door een ander exemplaar dat mijn inziens beter vast en los te maken is.
    De bijgeleverde kreeg ik enkel vast en los met behulp van 2 punttangen en volgens een visser zijn deze even stevig.
    en als laatste de neerhaler die volgens mij veel te ver van de mast was geplaatst nog even wat op geschoven.
    voila scheepje is nu klaar voor zijn eerste echte zeil tocht. Deze zal normaal plaatsvinden tijdens de opening van ons vaarseizoen begin april, duimen maar .
    in de volgende en laatste update mag je hiervan wat foto's verwachten.
    vgr Marc

Deel Deze Pagina