Beetje afremmen vóór en in de bocht spaart dan wel weer erg veel energie. Voor Naviga A Tethered Hydro zeg ik volmondig ja .
Leuk voor een wedstrijd, waar je zo optimaal mogelijk met je energie om wil gaan. Als je toch half gas door de bochten wil en bang bent voor een flip kun je beter een v rompje pakken met kantelkamer..
Ik heb het overigens niet over “halfgas” door de bochten en zo vaar ik zelf ook niet (hoop ik ). Een rigger kun je overigens na een flip ook laten kantelen. Sommige bouwers kiezen voor een holle drijver (soort kantelkamer) andere kiezen voor een waterdoorlatende achterzijde. Met echt hoge golven is natuurlijk de V-romp in het voordeel.
Even iets anders: kennen jullie die mop van dat riggertje dat tegen een paal in het water aan knalde ?
Foto ook goed? 2BE7A4BC-7971-40CB-BC80-F2F39D699A52 door HeliKoper geplaatst op 29 apr 2019 om 21:17 Iets meer snelheid door het nieuwe tunneltje onder de tub, daardoor iets te veel stuiteren op de golven en vooral iets te weinig opletten.
Ze is weer heel en waterdicht. Gisteren in iets te hoge golven gevaren. Na een mooie sprong ging ze onder als een dolfijn....... en kwam gelukkig weer net zo boven. Toch maar gestopt. Een dun roer gemaakt met een geprinte houder D3F11C74-9010-49E4-BA91-4AF329AEDDFB door HeliKoper geplaatst op 3 mei 2019 om 20:43 400ADF3A-DC13-44A5-ABA5-24BD961EED03 door HeliKoper geplaatst op 3 mei 2019 om 20:43
Vandaag niet echt vaarweer Van de nood een deugd gemaakt: 2 ride pads geprint 1E5EEE11-2B69-46C9-98DD-41E67EEEC497 door HeliKoper geplaatst op 5 mei 2019 om 16:46 80D91F8B-E9C1-4D58-A3A0-42F123CA805B door HeliKoper geplaatst op 5 mei 2019 om 16:46 De hoge flap wordt aan de zijkant van de tub geplakt. Dan heb je én een tunnel én ride pads. De ride pads zijn even hoog als de wellenkast en hebben aan de spiegelzijde ook (vrijwel) dezelfde hoek als de wellenkast.
Intussen gevaren met het nieuwe roer. Helaas is het zoveel lichter dan het alu roer, dat de boot niet lekker over het water scheert. Het COG ligt nu ongeveer een cm verder naar voren. Bij alles onder maximale snelheid duikt ze (onder). Verder ging ze niet goed rechtuit. De wellenkast bleek bijna een mm scheef te zitten Dus wellenkast er weer af en het oude roer er weer op. Eerst maar weer kijken of het varen nu weer is zoals het was. De alu props zijn ook binnen. Genoeg te proberen dus.
Het nieuwe roer is prima, maar vermoedelijk zat het CoG nu te ver voor. Wellenkast 1mm scheef ga je denk ik niet merken. Met de Wellenkast en het GFK-plaatje zit er meer lucht onder de achtersteven. Tikkie langer roerblad kan uitkomst bieden. Je meekt in ieder geval verandering in het vaargedrag, nu nog finetuning.