FastLane Monster Rustler

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Stevez26, 10 mei 2011.

1. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    ja, ik weet wel dat er dan flust staat, alleen daar hoor je het er al een beetje in.

2. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Ik ga het ding geen naam geven.
    Ik vind Rusdit wel erg leuk (rustler met banditbody)....maar ja er is niet veel traxxas over....

3. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Heb je zo nog een typenummer van je Integy wheelie bar? Ik probeerde net op mijn Rustler de standaard Traxxas wheelie bar te monteren en dat past idd niet meer :rolleyes:

4. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
  5. drkdgglr

drkdgglr

Lid geworden:
    13 aug 2007
  6. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
  7. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    de eerste testrun op 2s 35c 200 amp lipo, mmm combo, 36 spur met 24 pinion zit er op!

74 kmh, daar waar ik 78 haalde met vxl en 31/76, dus dat beloofd veel goeds....

8. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Dat ziet er idd goed uit maar het venijn zit hem vast in de staart, boven de 130/140 zal het allemaal wat lastiger worden...

9. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    148 tm 155 is die breek grens zeg maar, vanaf dat punt telt elke kmh die je kunt pakken

misschien dat zelfs mijn achtervleugel kleiner moet...

10. Paul Benard

Paul Benard

Lid geworden:
    18 jun 2010
    nee, dan verlies je alle grip achter. je moet gewoon wat lood in de voorkant gaan doen want anders redt je het echt niet.. bij mij zijn de voorwielen ook altijd van de grond,

11. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Ik zou gewoon gaan testen, testen en nog eens gaat testen... Tegen de tijd dat je die snelheden nadert kun je pas je conclusie trekken en heb je tevens ook weer wat ervaring erbij!

ps: ik zou de auto simpel FLM Rustler noemen ipv al die wazige namen... Het klopt en iedereen weet wat je bedoelt!

edit: al eens gekeken naar de diff van FLM? Ik heb die gehad en icm een zware diffolie (ik meen Mugen 300.000 diff olie) helpt het zeker om het scheef wegtrekken tegen te gaan!

edit2: mooi om te zien dat er momenteel 2 lui bezig zijn met High Speed Rustlers!

Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  12. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Dat had ik bij m'n stock rustler ook bijna de hele tijd. Vanaf de 110 km/h komen de voorwielen los. Ik ga gewoon een halve kilo lood voor de voorste shock tower plaatsen om dit tegen te gaan.

13. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    ik ben voorlopig nog antie-lood, ik heb een voorspoiler gemaakt, en voorlopig ga ik spelen met earodynamica.....als het echt niet anders kan....

btw mijn rustler is al ruim 400 gram zwaarder. dus ik denk dat bij mij de problemen bij 120/130 gaan komen...word wel erg leuk dit :)

gr steve

14. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Ik denk dat ik de naam hou uit mijn handtekeing, makkelijk en simpel

FastLaneMonster Rustler

Heb nog een paar betere foto's gemaakt van de motor. ook nog een kleine update, de Castle motorkoeler zit er op.

Ook ben ik bezig met een custom gearcover, er kwam tijdens een testrit een steentje tussen en de boel stond gelijk vast, gelukkig geen schade.

Ik heb nog een gearcover extra besteld, deze ga ik proberen extra mooi te fabriceren, zodat het complete plaatje ook mooi blijft.

Nog even een totaalshot:

Later meer

15. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Lekker bezig zie ik.....

Heb je nog geen achterasjes verspeeld? Of difftandwieltjes?

Bij mij zijn de assen imiddels Xduty (gewone CVD hielden het nie) en ben aan m'n 3e setje diff tandjes toe. Of heb jij er een difflock inzitten?

Bij mij brak ook het onderste plaatje van de FLM tranny (waar de rear arm mounts aan vast zitten) Ik heb daar inmiddels een stalen van gekregen.

Als het zo doorgaat met de schade ga ik er ook een onraod racer van maken.:rolleyes:

16. Joris1997

Joris1997

Lid geworden:
    2 nov 2010
    Ik heb even een vraagje, is al dat alu nou eigenlijk lichter dan het plastic? Of eigenlijk, wat is de reden dat u alu boven plastic verkiest?

Ik vind het wel een erg gave auto btw:p

17. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    THX!

De meeste highspeed rustlers zijn nagenoeg orgineel, met een homp lood op de voorkant en een alu gearbox. Met kap er op zijn ze best mooi, maar met kap er af is er heel veel lood en duct tape. Ook zit er teveel flex in plastic, zeker als je 160 km/h wil gaan.

Mijn alu rustler is 350 a 400 gram zwaarder, en veel stijver dan plastic. Ik verwacht dus ook dat mijn problemen pas gaan beginnen bij 130km/h, terwijl een stock rustler al vanaf 110 de lucht in kan gaan

Alu is eigenlijk helemaal niet geschikt voor een speedrunner, 1 crash en je hebt een hoop schade, en het kost 3x duurder dan stock. Maar de te groteren leuker is de uitdaging om hem heel te houden:D

Het is een experiment, we zien wel of we falen of winnen.:D

Ik heb idd nog geen aandrijfassen, of diff's gesloopt, gewoon een kwestie van onroadrijden denk ik. Offroad krijgt het spul veel meer op zijn donder dan onroad. Als mijn diff stuk gaat gaat er gelijk een FLM diff in al is het alleen voor de levenslange garantie.

18. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Ik heb een FLM diff maar de tandwieltjes moet je overzetten, laten die nou van koekijzer zijn....:(

Leuk project verder, hou 'm heel zou ik zeggen.;)

19. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Zo ik heb even jou topic van je wagen lopen doorspitten, en daar kan ik nog een hoop nuttige info vandaan halen zeg! Dikke Slash BTW!

Ik heb er geen difflock inzitten, maar misschien is dat nog helemaal niet zo een slecht iedee, offroaden doe ik echt niet met dat ding.
    Mij hebben ze geadviseerd wanneer ik mijn huidige assen stuk rijd dat ik de heavy duty slash 4x4 armen onder moet zetten.

Ach we wachten gewoon af wanneer ik weer iets sloop:rolleyes:

20. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Tandwieltjes moet je overzetten? dat is ook gaar zeg! Is er geen ander merk die betere maakt dan?

Deel Deze Pagina