FastLane Monster Rustler

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Stevez26, 10 mei 2011.

1. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    ik moet eerst fatsoenlijke wielen en aandrijfassen hebben, ik bouw deze rustler speciaal voor speedruns, zodra ik mijn doel heb bereikt ga ik een basher bouwen. gewoon omdat het kan.

de wagen rijd alles behalve slecht, geloof me, het is geen 4x4 het zal ook nooit winnen van een 4x4 kwa handeling, maar een standaart traxxas rij ik toch echt helemaal zoek op asfalt.

Ik vind dit leuk, zowel het bouwen als het maken van speedruns, maar ik rij vaak zat gewoon zonder voorspoiler op een parkeerplaats.

de achervleugel verwijderen speelt wel, maat dat moet ik eerst testen.

meedenken mag altijd hoor :)

2. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    ik update de beginpagina van deze topic best vaak, dan kun je lezen dat er nog genoeg traxxas tuningdelen opzitten, ook de regelaar en motor komen van een traxxas 1/8 emaxx

ondanks dat heb ik de wagen gedoopt naar Fastlane Monster Rustler toch?

de voorspoiler is zodanig gekanteld dat bij een wheely just recht blijft ipv schuin.
    wacht nog een paar weken en dan zijn de eerste 130 kmh videos een feit.

gr steve

3. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    prachtige voorspoiler!!!!!!!
    we wachten weer op een filmpje!

(ik ga trouwens lachen als je verliest van de standaard rustler vxl)

4. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Als ik de FLM rustler onder controle krijg is het een beest....

Ik heb op dit moment stalen aandrijfassen liggen, dus ik moet mijn slash draagarmen vervangen voor FLM rustler armen

Wieladapters en medial pro tarmac ll wielen worden ook deze week besteld. Die medial pro wielen zijn bijna massief rubber en zitten dus over de gehele breete gelijmd en worden probleemloos snelheden van 120 km/h gahaalt, dus ik neem de gok voor 150+ aangezien ik ook al grp banden heb zien ontploffen.

Eind volgende week is de wagen weer in elkaar gezet, op het moment ligt deze zo goed als uit elkaar.

Voor die gene die een FLM gearbox willen, ze liggen momenteel op voorraad bij romulco. Ze zijn de enige in nl die voorraad hebben.

5. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Je kan ook belted straatbanden nemen van Ofna. Die baloonen ook niet. Wieladapters heb ik nog wel voor je liggen e.v.

6. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Bedankt voor je aanbod, de adapters wil ik heel graag van FLM hebben om het plaatje compleet te maken zeg maar.

Die MIP aandrijfassen had ik heel erg graag willen hebben, helaas heb ik nu die van integy in huis. Toemen geeft goede garantie op die dingen en het zijn verbeterde versies. Nu hopen dat ze 6s aankunnen lol.

Sorry dat ik z'n mierenn####r ben:D.

7. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Ik heb de wieladapters van FLM. Eerlijk gezegd vind ik ze niet zo denderend. Het aluminium van FLM vind ik een beetje aan de zachte kant. Het is 61xx en dat is niet zo hard. Eerst hadden ze ook 7075 en dat is wat harder maar die zijn uit het assortiment helaas. Overigens zijn ze nog iets te groot ook! Ik krijg mijn buggy wielen er bijna niet op!. Enige voordeel is dat ze over de bestaande meenemers gaan (die ik ook van alu heb, STRC) en ze dus makkelijk te verwisselen zijn, daarom hou ik ze voorlopig nog even.
    Als je 17 Hex conversie neemt zou ik die van Proline of AKA nemen. De inbusje van AKA gaan alleen snel stuk (daar heb ik nu Traxxas inbusjes voor) en de Proline moet je met een dopschroevedraaiertje aandraaien. Die van Traxxas lijken me ook wel goed maar die heb ik nooit in me handen gehad.

8. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Ik heb de adapters van Dynamite (via LiquidRC geloof ik) en die passen ook wel mooi. Je moet alleen uitkijken met de moeren, ik heb ze momenteel vastgezet met locktite omdat ze anders zeer snel los raken. Als ze er af moeten dan ga ik de moeren vervangen door Aka 'SureGrip' moeren (die heb ik al liggen).

9. Paul Benard

Paul Benard

Lid geworden:
    18 jun 2010
    koop die van hot racing. zijn 20$ op liquidrc. en zijn erg goed. heb ze hier liggen.

10. Paul Benard

Paul Benard

Lid geworden:
    18 jun 2010
    en ze passen perfect en alle tools komen erbij

11. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    De meeste Hot Racing is rommel heb ik gemerkt. schroefjes draaien dol, alu wat buigt etc. Dat koop ik niet meer.

12. Paul Benard

Paul Benard

Lid geworden:
    18 jun 2010
    heb ik nog nooooooit last van gehad. en er draait hier nog niks dol. de wieladapters zijn gewoon prima hoor. ik ben het er wel mee eens dat de tranny van hot racing wat minder is....

13. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Ik ga voorlopig voor die van FLM, die zijn idd erg handig met verwisselen aangezien ik ook een setje talonbanden op mijn wenslijstje heb staan.

@djleonardo, mocht je je wieladapters van flm verkopen hoor ik het wel, anders bestel ik ze bij Romulco.

Gr Steve

14. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    ik ga het project even een maandje vertragen, ik ben een tamiya group c f40 tegen het lijf aan gelopen, die zocht ik al zeker 2 jaar!

dit moest even uit de flm spaarpot doen

topic met restauratie volgt.

15. summit

summit

Lid geworden:
    13 dec 2009
    Steve

Da's een leuke , is hij compleet ,
    anders doe ik mijn schuur even op slot .

;););););)

Peter

16. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    zo eindelijk weer een update.

Er zijn wieladapters en achterdraagarmen van FLM besteld, stalen integy aandrijfassen en medial pro tarmac II 1/8 buggy wielen.

Het voordeel van de tarmac wielen is dat ze geen inserts hebben en direct op de velg gelijmd zijn, hierdoor zouden ze net zo stabiel zijn als foambanden, en net zo veel grip als de GRP's.

Foto's dit weekend, hopelijk ook een keer een paar filmpjes.

17. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    dacht ik ook ja, ik wil weten wat je er nu weer mee hebt gedaan.

18. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Op de site van medial pro staat anders dat ze wel inserts hebben:
    1th8 onroad

19. summit

summit

Lid geworden:
    13 dec 2009
    Steve

Eindelijk weer verder aan de rustler , da's mooi .
    Ben je morgenochtend thuis , dan kom ik morgen nl. even in je schuur neuzen.

MVG Peet

20. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    hey peet

ik ben niet thuis maar har wel, en die heeft de sleutel, let niet op de troep hahaha

gr steve

Deel Deze Pagina