Feibao Rafale wrak

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door jbecaus, 24 sep 2018.

  1. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Op onze Eurofighter inderdaad up mee gemixd. Tijdens start en landing hebben wij een configuratie waarbij de canard 10 graden extra up staat wat het langzaam landen ten goede komt.
     
  2. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Dus als ik het goed begrijp enkel bij het opstijgen en landen de canards down 10 graden naar beneden? (zie foto). Ik ga dan de elevators in 2 splitsen maar ze samen laten werken. Om toch het scale effect te behouden. Ik ga toch die slats inbouwen. Ik zie dit als een uitdaging...

    Schermafbeelding 2020-02-14 om 12.20.19.png
     
  3. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    3D printen van de AAM'S...

    IMG_1043.JPG
     
  4. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    De canards op de foto staan UP. Grotere invalshoek is meer lift. Dus neus wordt omhoog getrokken door de canards ter wel de vleugel meer lift gegenereerd door meer bolling (camber) door slates en roeren. In totaal dus meer lift be gelijke vliegsnelheid of gelijke lift bij lagere vliegsnelheid. Het is maar hoe je het bekijkt:koud:.
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  5. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Terug wat verdergestuntelt aan de Rafale... we schieten op (fouten niet meegerekend) :confused: Its a dirty job, but someone got to do it.

    IMG_1064.jpeg IMG_1064.jpeg IMG_1063.jpeg IMG_1062.jpeg IMG_1061.jpeg IMG_1060.jpeg IMG_1059.jpeg IMG_1058.jpeg IMG_1058.jpeg IMG_1057.jpeg IMG_1056.jpeg IMG_1055.jpeg
     
    Berto vindt dit leuk.
  6. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Aangezien ik slats in de vleugels wil inbouwen en ik beschik over de ruimte voor een mini-servo. En ik nog 2 DS3421HV van JR heb liggen die 6,6 kilo trekt. Zou dat voldoende zijn? Want dat is voor mij echt niet in te schatten? (zie foto van de ruwe setup). Alvast bedankt voor jullie reactie.

    IMG_1069.JPG
     
  7. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Oei....6,6 is toch wel aan de zwakke kant vrees ik. Bedenk, een achterroer wilt altijd windvanen dus hoef je alleen de kracht van airflow te overwinnen. Een voorroer wilt altijd terug naar achteren windvanen en er is redelijk wat kracht voor nodig om hem daarvan tegen te houden. In mijn grote 1/5 F16 heb ik 20kg servo's in de leading edge flaps. Had er 16kg's in maar werd me ten sterkste afgeraden. Nu heb jij een schuif mechaniek dus die neemt al een deel op zich maar ik denk toch dat je aan minimaal 10kg moet denken.
     
  8. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Mooi werk trouwens :thumbsup:
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    2 servos per slat?
     
  10. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Inderdaad, ik ga kijken voor 1 servo van rond de 12 kilo... als je zo een slat verliest gaat dat niet goed komen vrees ik... :(. Het is wel geen schuif mechaniek. maar gewoon een reeks verborgen scharnieren
     
  11. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Ik ga inderdaad dat risico niet nemen... dus ik kijk voor een 10 kilo servo per slat. het is wel geen schuif mechanisme maar gewoon een scharnier die onderaan is weggewerkt.
    Ik weet alleen niet of die courant zijn in mini-servo's? Ik heb net te weinig plaats voor een standaard. Ik ga wel een systeem uitdokteren als de slets gesloten staan er ergens een verankering is.

    Schermafbeelding 2020-01-30 om 13.08.38.png
     
    aurectar vindt dit leuk.
  12. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Een vraagje... misschien weet iemand een antwoord hierop. Ik heb een P140RXI in mijn Avonds F15 en een P90RXI die normaal in de Rafale zal terecht komen. Maar stillaan vrees ik de Rafale niet onder de 10 kilo te kunnen houden. Dus ik zou de 2 graag wisselen. Kan ik gewoon de turbines wisselen en de ECU's op hun plaats laten? En dan de turbines terug inlezen in ECU en zender? Want alles zit nu netjes ingebouwd in de F15 en de turbines zijn even groot. Dus dan is het een kwestie van 4 vijsjes los te maken. Weet er iemand of dat kan? Want blijkbaar zitten de gegevens in de turbine zelf?
     
  13. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Snel antwoord gekregen van Jetcat:
    Hello Jan,


    thanks for your mail.

    Yes, you can switch the engines between the models.

    But it´s better to learn in the ecu to the transmitter.


    Mit freundlichen Grüßen,
    Best Regards,

    Marc Petrak
     
  14. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Het kan zeker. Vliegen zal het allemaal wel.

    Enige is dat de draaiuren worden gelogd in de bijbehorende ECU.

    Wanneer je motoren wisselt log je draaiuren op de verkeerde ECU en verlies je het overzicht wanneer de motor op onderhoud moet.

    Daarnaast mocht je de motor ooit verkopen klopt de data dus niet.
     
  15. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Beste allen, helaas heeft het covid virus mij te pakken en ben ik in het ziekenhuis terechtgekomen... het gaat gelukkig al wat beter. Dus de Rafale staat 'terug' op hold. Hou jullie gezond! het is geen lachertje dit virus.
     
  16. jbecaus

    jbecaus

    Lid geworden:
    31 dec 2013
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Bellem (Aalter) België
    Dit was de laatste stand van zaken! IMG_1073.JPG
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Damn, sterkte met het herstel, hoop dat je snel weer de oude bent!
     
  18. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.519
    Locatie:
    Zuidelijk
    Beterschap!
     
  19. Mr. Tucano

    Mr. Tucano

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    370
    Locatie:
    België
    Jan, een goed en snel herstel toegewenst.
     
  20. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    954
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Beterschap
     

Deel Deze Pagina