Fg baja buggy

• Topicstarter Topicstarter tom.
  • Startdatum Startdatum
T

tom.

Guest
goedendag mensen

ik denk erover om een fg baja te kopen,
Ik rijd op asfalt en gras en zand maar kenne jullie iemand in zuidwest-friesland die verstand heeft van fg? ik zelf namelijk nie zo maar ken wel een winkel vlakbij mijn school en die zou me wel kunnen helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
goedendag mensen

Ik rijd op asfalt en gras en zand maar kenne jullie iemand in zuidwest-friesland die verstand heeft van fg? ik zelf namelijk nie zo maar ken wel een winkel vlakbij mijn school en die zou me wel kunnen helpen.
En hoe hard gaat zon ding ongv.
welke mensen rijden er met een fg baja buggy
en wat zijn jullie revieuws.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wat aan je eerdere post wil toevoegen kan je in plaats van het bericht te quoten, ook het bericht editten... sterker nog, dat heeft de voorkeur!

FG produceert al vele jaren bigscales en de Baja is een van de laatste modellen... Echt nieuw is het niet, onder dat Baja velletje zit gewoon een marder verstopt, een model dat al enkele jaren bestaat! Standaard kan je er aardig mee rijden, maar wil je langer plezier hebben van je aankoop is het raadzaam wat aanpassingen/verbeteringen te doen...

De Baja doet het prima op allerlei soorten ondergrond, wat grotendeels te danken is aan het profiel van de banden...

Tja, de vraag "hoe hard loopt ie?" krijgen we wel vaker... nu kunnen we een hoop onzin gaan vertellen, maar ga er maar vanuit dat het wel ophoudt bij zo'n 40 a 45 km/u (als je het al haalt)... Er zijn wel wat "verbeteringen" aan de auto aan te brengen om wat harder te gaan, maar op een hobbelige baan is het al moeilijk genoeg om de auto onder controle te houden...

maar er zitten tuningsdelenop
26cc zenoah
Samba uitlaat
alu dif.

... en wat wil je daar mee zeggen? Hebben deze betrekking op een eerder gestelde vraag of is het slechts een losstaande opmerking?

goedendag mensen

En hoe hard gaat zon ding ongv.
welke mensen rijden er met een fg baja buggy
en wat zijn jullie revieuws.

Hallo Tom,

Ik heb twee weken geleden een FG Baja gekocht en hij bevalt prima hoor.

Het "inrijden" van het moterblokje in achter de rug en hij rijdt prima.

Dat houdt dus in dat ik geen spijt heb van mijn aankoop, maar pas op met de "PRIJS" in modelbouw winkels, die willen namelijk nog wel eens erg sterk verschillen.

Ga anders eerst eens naar een meeting toe om te kijken, dan kun je veel modellen eerst zien en dan pas beslissen.

Succes met je keuze en groetjes, Marcel.

FG_Baja_buggy_bewerkt_01.jpg

@ Mari,

Nou door deze tuningsdelen zal de topsnelheid hoger zijn.

@ R.T. magic

mooi ding, hoeveel tankjes heb je he m al ingereden?
en heb je al wat moeten vervangen?

tom, dat de topsnelheid hoger ligt, valt wel mee. van een allu diff gaat die niet harder, dat is alleen voor het behoud van je diff. 26 cc zit er standaard al op meen ik, en de samba helpt wel bij je onderste toeren, en je wint wel iets aan snelheid, maar toch blijft de schatting van Mari het dichtst bij de waarheid.

Groeten,

Ruben

hallo,

i heb niet zo veel geld te besteden dus als het een dure hobby is.
elke maand meer als 90 euro dan doe ik het niet.

Nou kerel ik kan je vertellen ik ben 13 en doe het voor 15 euro per maand en dat komt me ook super uit.
Dus voor 90 moet het al helemaal kunnen.

Hoeveel de hobby je precies gaat kosten is niet te zeggen, dat hangt van heel veel dingen af. Van een beetje recreatief rondrijden gaat niet veel stuk, maar ga je raggen dan is het een ander verhaal.

Ik zou maar eens wat meetings/bashes bij je in de buurt gaan bezoeken, daar wat informatie opdoen alvorens je tot aanschaf overgaat... zou jammer zijn als het straks allemaal een beetje tegenvalt.

ik zal dan alleen recreatief rijden dus in de straat zeg maar en gras
dus niet raggen door modder enzo. of op het strand met overal zand er tussen dan zal ik nie doen.
maar het is dus een leuke hobby en als je zeg maar 40 liter er door heen hebt ongv.
dan moet je hem gaan reviceren tenzij hij het nog doet.
en dus cilinder setje nieuw zuiger en alles. en wat nog meer dan.

Alle draaiende delen slijten... lagers, wielassen, diffcups etc. etc.
Hoeveek de slijtage zal zijn hangt af van het onderhoud aan de auto en de omstandigheden waaronder te rijdt...

Wanneer je de motor moet/mag reviseren is niet op voorhand te zeggen... denk wel dat voordat je aan de gestelde 40 liter zit je op zijn minst een keer de zuigerveer vervangen zal moeten hebben...

hallo ik ben van plan een baja te kopen over 3 weken
ik rijd op zand en asvald
is er eigenlijk veel verschil van snelheid tussen zand en asvald
en wat is de maximum snelheid?

groetjes ken

De snelheid is hard genoeg, en het verschil tussen zand en asfalt... tjaa je kan er allebij niet op varen maar wel op rijden...

Back