Fg marder g2d Tikt

Goededag, als ik met de marder rij, dan tikt hij als is gas ga geven.
En verder ook nog de choke als ik deze dicht doe dan valt hij uit.

Ik ben hem nog aan het afstellen. Maar wat is de goede basis afstelling voor de G2D want ik kan die niet vinden.

Alvast bedankt,

Wesley deijkers;)
 
Dat tikken, Kan het tandwiel zijn... Die direct aan de motor vast zit.. ''Eerste tandwiel...'' 16T etc... Als daar een tand uit is gaat hij tikken, Kan ook bij de andere tandwielen zijn...

Ik had het zelfde probleem
 
Als je gas geeft en hij tikt niet meer is hij kapot.
Die van mij maakt echt veel herrie als ik gas geef en gaat er als een speer vandoor.
Als de choke uitvalt als je hem dicht doet is die ook kapot.


:hammer:





.
 
Kijk ff in mijn topic gaat over dezelfde motor

Hij heet : motor marder loopt slecht

daarin staat de standaard afstelling H 1.5 L 1.5 slag open met foto en al

Groet h.d
 
Afstelling gaat niet lekker.

goededag, als ik mijn marder start en ik laat hem op bedrijfs tempratuur komen. en ik wil hem afstellen dan of hij blijft onderin hangen of hij valt uit het afstllen is een beetje irritant aan het worden. heb alles al geprobeerd.

kan het ook zijn dat je zoveel slagen moet doen dat hij ineenkeer goed sta . bijvoorbeeld L schroef 5,5 slag(en) en H schroef 7,5 slag(en)
Het is een G2D motor.
 
goededag, als ik mijn marder start en ik laat hem op bedrijfs tempratuur komen. en ik wil hem afstellen dan of hij blijft onderin hangen of hij valt uit het afstllen is een beetje irritant aan het worden. heb alles al geprobeerd.

kan het ook zijn dat je zoveel slagen moet doen dat hij ineenkeer goed sta . bijvoorbeeld L schroef 5,5 slag(en) en H schroef 7,5 slag(en)
Het is een G2D motor.

5,5 en 7,5 slagen op je naalden is veeeeeelste veel !
Welke type carb zit er op ?
Heb je de topic van haagse duivel al gelezen over : motor marder loopt slecht ???
Je 2 naalden bij elkaar opgeteld moet ONGEVEER uitkomen bij 3 slagen.
Als de motor loop en je gaat afstellen slagen van 1/8 gebruiken ! ! !
Als je ook even een plaats in vult kunnen mischien mensen in je buurt je een keertje helpen als het echt niet lukt ;)


GR Robin
 
ALS R081N Dat ook eens doet.
Mischien woon je wel vlak bij hem .:wink:
Oude gd2 motoren moeten anders afgesteld worden als de motoren van nu.
stationair ver in draaien en dan met de naalden afstellen.
Bijde naalden helemaal indraaien en dan een ongeveer een slag of 3 terug.
Is veel te rijk maar bij een oud motortje wil het nog wel eens lukken.
Anders de normale standaard afstelling gebruiken ongeveer 1,5 slag open vergeet niet om dan de stationair wat lager te zetten.
Maar als ik het zo lees als hij optemperatuur is en gaat dan slecht lopen,zal het cilindertje toch tegen zijn eind zijn.
 
ALS R081N Dat ook eens doet.
Mischien woon je wel vlak bij hem .:wink:
Oude gd2 motoren moeten anders afgesteld worden als de motoren van nu.
stationair ver in draaien en dan met de naalden afstellen.
Bijde naalden helemaal indraaien en dan een ongeveer een slag of 3 terug.
Is veel te rijk maar bij een oud motortje wil het nog wel eens lukken.
Anders de normale standaard afstelling gebruiken ongeveer 1,5 slag open vergeet niet om dan de stationair wat lager te zetten.
Maar als ik het zo lees als hij optemperatuur is en gaat dan slecht lopen,zal het cilindertje toch tegen zijn eind zijn.

Zal ik dat dan maar eens doen ;)
 
Ik heb anders nog een nieuwe zuiger en zuigerveren voor de G2d.
Kan misschien geen kwaad om deze er in te zetten ?

Deze staan hier ook op het forum te koop. <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit een standaart carburateur op ik heb de zuiger en zuigerveer al vernieuwd.
Ik bedoelde misschien dat je bijvoorbeel een bepaald aantal slagen open hoef te zetten bij die 2 naalden dat hij dan al goed afgesteld staat.
 
Als hij steeds rotter gaat lopen dan is de kans groot dat:
- Carterpakking lek is;
- Oliekeerringen lek zijn;

Het tikken kan komen van:
- Uitgelopen krukaslagers (aannemelijk dat je oliekeerringen ook lek gaan);
- Versleten pistonlager;
- Versleten zuigerveer;
- Versleten koppakking waardoor de zuiger tegen de kop komt;

Slijtage van lagers en aanlopen van de kop is snel genoeg te zien aan de zuiger.
 
oke, bedankt voor de tip!

weet je misschien of er een race bougie is voor de g2d motor ? en welke het beste is en beste kwa levensduur en ontsteking
 
En die gaan dan heel raar kijken.
Want het is toch geen normale bougie.
maatjes zijn een beetje kleiner.
Bedrijven die bosmajers en kettingzagen repareren of in onderhoud doen hebben ze vaak wel ;)

Voor mijn FG baja kon ik ze daar zo halen, en lijkt me sterk dat die bougie in de G2D motoren heel veel kleiner zijn dan de normale zenoah motoren. maar als scooterzaak hem niet heeft kan je ook vragen of ze hem willen bestellen of dan anders even bij andere bedrijven vragen ;)

suc6 !!!!
 
Kan ook gewoon een koppelingsveer van je schoentjes gebroken zijn, tikt ook.
Maar kun je de auto optillen aan het trekkoord?
Zo niet kan dat duiden op te lage compressie.
Sproeiernaalden gewoon afstellen zoals je op internet terug kan vinden (fabrieksinstelling).
Heb het even opgezocht voor een G230RC van mijn Carson Attack: L=1,25 open H=1,5 open.
Als er vuil in je leidingen zit loopt ie ook niet, een viltclunk in de tank biedt uitkomst.

Succes!
 
De hele auto optillen aan de Trekstarter, zonder dat die losdraait/naar buiten komt?
Dat lijkt mij vrij sterk eerlijk gezegt, dat kon ik met mijn Marder met compleet gereviseerd 26CC blok ook niet hoor?

Maar ik kan het mis hebben hoor!
 
Back
Top