Flair Puppeteer

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Rico van Dijk, 12 apr 2005.

1. jock

jock Guest

Hi Rico,
    Heb je de hobbiekamer al ingericht?

Ondertussen heb ik nu een vleugelhelft bijna klaar. Nu ik begrijp hoe het in elkaar steekt zullen de volgende wel wat sneller gaan.

(sorry maar ik krijg de foto er nog niet rechtstreeks in)
    (poging nummer 5 gelukt!. Thanks Rico)

Jock

2. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Ja, men huisje is bijna helemaal ingericht,

Er zijn enkele ingrijpende veranderingen in mijn leven langs gekomen:

Wat eerder nog mijn mooie modelbouwtafel was, is nu gemuteerd in keukentafel :p

Mijn computerbureau mag zich nu met de Adelijke naam modelbouwtafel betitelen.

alleen is hierdoor mijn computer tijdelijk gedegradeerd naar een plaatsje op een veel te klein computermeubel, waar ik mijn vliegstuur niet op kan zetten :( anyway

het meubelpanneel als bouwondergrond is verzaagd voor de keuken, maar ik had nog een spaan plaat over. die op maat gezaagd, die komt op mijn (kaaaaars rechte) nieuwe tafel, met daarop vloerplaat (groene gras-isolatie van onder het parket) wat tegen stof nog een laagje latex mee krijgt. (is om de speldjes in te prikken)

conclusie, nog 2 bureaus, 1 kast en een tv meubel aanschaffen, en dan weer verder opruimen..

Over 2 weken heb ik thuis weer internet, volgende week kabel TV..

het begint er op te lijken. ik zal kijken of ik morgen ff n fototje kan posten

mvg
    Rico.

ps, die rolroertjes.. eerst vleugel bouwen en dan uitsnijden???

mvg
    Rico

3. arjen27

arjen27

Lid geworden:
    24 feb 2005
    Rico: ik heb hetzelfde gedaan met zo'n vloerplaat: op een oude kastdeur gemonteerd; mooi recht. Daarna in de latex gezet. Helaas : toen de latex droog was trok de plaat lelijk krom :( , moest hem met heel wat schroeven vastzetten maar is nooit helemaal recht geworden. Misschien als je hem tegelijkertijd aan beide kanten in de latex zet dat hij dan na drogen recht blijft. Laat het weten want ik moet ook nog wat nieuws verzinnen!
    En die rolroertjes....inderdaad naderhand uitzagen (doet wel een beetje pijn! :wink: ) althans dat heb ik gedaan met de Fokker DVII van Flair (de opbouw lijkt hetzelfde)
    Succes,

4. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    He jongens,

Groengras isolatie, gewoon vast nieten met schietpistool, trekt niet krom, en plaat versleten gewooneraftrekken nietjes verwijderen en nieuwe erop.
    Doe dat al jaren zo.

Groeten Han.

5. jock

jock Guest

Hoe krijg ik nou die foto erop. Ik heb al drie verschillende dingen geprobeerd en nu staat het er nog niet op?
    Jock

6. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    @jock,
    als je de foto bekijkt van de upload site:
    rechtermuisknop, eigenschappen.
    adres copy-paste in je bericht.
    (dan heb je de foto zonder frames)
    selecteren en boven in de balk op knopje klikken.

dat staat er zoiets als

[img] adres
    ___

ik heb het groengras spul op men spaan-plaat gelijmd met houtlijm, ik ga het vanavond in de latex zetten. hopen maar dat het goed gaat ;-)

Dit is mijn nieuwe bouwhoek.

Er komt nog een iets lager bureau naast voor mijn vriendin, die nu zover is dat ze (zodra der piepschuim pico-cub af is) ook wat meer wilt gaan modelbouwen,
    (en zodra ze afgestudeerd is samen met mij op vliegles (1:1) gaat. en we blijven natuurlijk uit vliegtuigen springen 8))
    terzijde..

nog een extra kast er bij omdat ik zoveel modelbouw zooi heb dat 1 kast niet voldoende is :p

De andere kant van de woonkamer, met de vitrinekast en de stoommachienes in de vensterbank :wink:

Duzz. nog ff flink klussen, maar dan heb ik wel een mooi modelbouw plekje :D

mvg
    Rico

7. jock

jock Guest

Dat ziet er leuk uit zeg! Het lijkt ook wel alsof je daar een prima uitzicht hebt. Ook heel bijzonder die combinatie van een sjieke halogeen met een echt antiek 'peertje' :D

Ik bouw nu zelf op een goedkope binnendeur die ik los op een opklaptafel heb liggen en dat bevalt super. De boel kan gewoon blijven liggen maar als er ruimte nodig is is het zo weggezet.

Groeten,
    Jock

8. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    mooi kleutje behang.. ;-)
    zelfde kleur gordijnen zijn in de maak..
    zelfde vliegtuig aan het bouwen..

famillie?? :p

haha..

ik heb 18kg visdraad gekocht. voor de pull pull installatie
    Heb me een breuk gesjouwd met die 18 kg :hammer:

groeten

(ps, @jock. je kan je foto nog groter op de site krijgen als je in het 1e foto frame op de foto site doorklikt (en em zo groter bekijken) en daar van het adres kopiëren..)

klein
    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10136/normal_pupwing1.JPG
    groot
    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10136/pupwing1.JPG

9. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Hej mensen, het heeft even geduurd weer. druk druk druk, maar het is zover.

de bouwtafel is klaar

rechte tafel, spaanplaat er op, groengras isolatie met witte houtlijm er op. en 2x latex er over.

ik heb een ultra sterke boorhamer geleend van pa, en ga lekker gaatjes boren in de muur en plafond om men afgebouwde vliegtuigen aan op te hangen.

en nog wat lampjes/schilderijtje hier en daar.. gordijnrails.. en dan.. is het.. EINDELIJK.. af :p

in de box heb ik ook al een grote stellingkast gebouwd, met een mooie plank voor men startbox en wat spul als verf, olie en andere zaken die ik liever niet in de huiskamer heb. scheelt trouwens ook een trap lopen met die iets te zware startkist (zit een lift-noodstroom accu in :twisted: )

maar dan kan ik dus volgende week ofzo weer bouwen.

ik was even wat kennis aan het shoppen op het forum
    kwam ik dit draadje tegen..
    Bouwverslag Miles M5 Sparrowhawk

schitterend project. en die knoopjes en cockpit techniek is net zo mooi. maar vooral ook prima toe te passen op de pup!

mvg
    Rico.

10. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Bouwen en schuren in de huiskamer Rico?

11. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Ja, gezellig met zen 2tjes.

ik zal morgen nog ff een recent fototje sturen, er staan nu 2 bureau's, een voor mij en een voor men vriendin.

schuren natuurlijk tot op zekere hoogte: veel schuren = balkon of garagebox. :lol:

maar we moeten toch al 2x per week stofzuigen ivm 2 katten. dus dat is het probleem niet :p

trouwens. ik bouwde altijd op de slaapkamer, dus dit is een hele vooruitgang eh ;-)

12. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Weet je zeker dat dit goed gaat. :?: :?
    Voor m'n Miles Sparrowhawk heb ik bij Hobby-in geplastificeerd staaldraad gekocht dat speciaal voor dit doel gemaakt is.

13. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Dat zal ongetwijfeld goed gaan. De gemiddelde servo heeft slechts 5kg houdkracht, wat dus inhoudt dat die 18kg ruim voldoende is. Enige nadeel misschien is de uitzettingscoëfficiënt en weersinvloeden op het visdraad.

14. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Dat bedoel ik, ik twijfel niet aan die 18 kg, maar meer aan de rek die nylon heeft. Daarnaast denk ik dat nylon van die sterkte behoorlijk stug is, of is het geweven?

15. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Hoi Rico.

Niet doen dat nylon vislijn.
    Veel teveel rek.
    Spreek uit ervaring.
    Op 1,5 meter zit zeker een centimeter of 3 rek in.
    Ga je strakker trekje alles uir elkaar.
    De rek is dan sterker dan je vliegtuig.
    Je hebt zo flutter op je roeren.

Groeten Han.

16. arjen27

arjen27

Lid geworden:
    24 feb 2005
    Hallo Folks.......

Misschien een beetje off topic maar even twee fotos van mijn Fokker D7 van Flair > een geheel andere kist maar wel dezelfde bouwwijze > take a look:

:pim:

17. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Ziet er goed uit! :thumbsup: Keep them comming. :) Wat voor motor wil je erop gaan zetten?

18. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Heb je dat effect van gespannen linne (rondingen tussen de spanten) zelf bedacht op je vleugel achterlijst, of hoort dat specefiek bij de F.DVII?

ziet er netjes uit.

kej ik ga wel ff kijken naar dat pull-pull systeem

19. Arvid

Arvid Guest

Ziet er zeker mooi uit!

20. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Arjen, heb je die center struts zelf gesoldeerd?

Deel Deze Pagina