Flair Puppeteer

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Rico van Dijk, 12 apr 2005.

1. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    eh, nee, daar doelde ik niet op :wink:

ik heb van de Technische Unie een adres in GB gekregen waar zei het zouden bestellen als ik het in grote hoeveelheden zou bestellen. maar ze raadde me aan als het om een paar rolletjes ging om het particulier te bestellen...

praxis tuin binddraad: halve euro voor.. een paar meter..

mvg
    Rico

2. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Mijn advies (al eerder gegeven :? ): ga naar een firma à la Flokstra in Groningen, die voor creatieveligen kraaltjes en handwerkspullen etc. verkopen.

Die hebben geplastificeerd gevlochten staaldraad (0,5 mm.), wat voor onze doeleinden ideaal is. :D

jan.

3. arjen27

arjen27

Lid geworden:
    24 feb 2005
    praxis tuin binddraad: halve euro voor.. een paar meter..

Ik ben bang dat goedkoop hier duurkoop wordt: binddraad breekt na dat je het een x-maal heen en weer buigt; en dat is nu juist de belasting die je krijgt bij je servos :?. kabel is soepel en heeft een veel hogere vermoeings weerstand!

4. jock

jock Guest

5. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Ha,ha, die stomme touwjes hebben heel wat voeten in de aarde :lol:

6. jan brilman

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Ik heb m'n advies gegeven, ik bemoei me d'r verder niet meer mee!

Ik heb het hier liggen.

Cable Strand Corp.

http://www.artbeads.com/stringing-materials-acculon-tigertail.html

AcculonTM

Nylon coated miniature wire cable

7 strand
    .018 dia.
    30 feet

4.73 euro, dat wel.

Maar je mag natuurlijk ook dat groen-geplastificeerde spul van de Intratuin gebruiken hoor, it's a free country! :rolling:

Tjongejonge . . . :nooo:

jan.

7. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    nauw ja zeg..
    dan niet.. anyway..

Ben ik het mee eens Jock, maar er zijn 3 stuks nodig. dat komt uit op 27€ aan staalkabeltjes... wie weet kan ik dat als de vakantie wat verder in het verleden is dat wel weer veroorloven..

8. jacques

jacques Guest

Nu weet je waarom spandraden in ongebruik zijn geraakt :lol:

9. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Goed. ok dan. ik heb bij de locale "Ruan" (zelfde club als flokstra) 10 meter van dit spul gehaald.

ze verkopen het alleen voor 0.65 ct per meter.

als het bevalt bestel ik volgende keer wel een hele rol..

Hoe kan ik dit het beste bevestigen? ze waarschuwde mij er voor dat je het spul niet ma knikken.. er.. en hoe bevestig je dit dan knikloos? :wink:

Ben begonnen met de linker bovenvleugel. Heb uit de bouwtekening het stukje bovenvleugel uitgeknipt wat verschilt met de ondervleugel en die over de ondervleugel tekening geplakt (zoals omschreven in de tekening)

nu is het wel erg jammer dat de ondervleugel tekening niet helemaal klopt. de hoofdliggers zitten niet op de goede afstand van elkaar en t.o.v de achterligger. met potlood de juiste plaatsen opgetekend. en begonnen met bouwen. deze is wel een heel stuk makkelijker te bouwen zonder rolroeraansturingen, servobox en gear support :)

mvg
    Rico

10. jan brilman

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Bij dezelfde soort zaak heb ik destijds een heleboel metalen, zilver- en koperkleurige buisjes gekocht.

Diameter plm. 1 mm, lengte plm. 4 mm. 8O

Kabel erdoor, door het oogje aan bv. servo, weer door het buisje, en dichtknijpen. :D

Vwb. dat knikken: neem de proef op de som, knik het, buig het, knik weer terug, etc.etc., en kijk wanneer het de geest geeft.

Ik denk dat het heel wat kan hebben. :yes:

Succes.

jan

11. ErikvanderKooij

ErikvanderKooij

Lid geworden:
    10 mei 2004
    Als er plastic coating omheen zit, kun je ook nog, nadat je het in een buisje bijelkaar geknepen hebt, even een aansteker gebruiken om de coating aan elkaar te laten smelten.

12. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    buisje dichtknijpen met een rondbektangetje

13. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    is dit ivm het doorsnijden van de kabeltjes met de scherpe randjes van het busje?

R

14. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Rico, ga eens te rade bij die LB piloten in jullie club, zij kunnen je perfect helpen met die draad en ook de nodige tips geven om die te verwerken.

15. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
  16. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Je kunt dan het busje goed dichtknijpen op 2 of 3 punten, zonder de kans dat je het busje doorknijpt wat makkelijk kan gebeuren als je bv een zijkniptangetje gebruikt.

17. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Het is alweer een tijdje geleden, maar bedoelde je hier om de servo's voor hoogte en richting roer achter het brandschot, onder de tankbox te monteren?

lijkt me opzich niet zo'n gek idee, hooguit om er weer bij te kunnen als die af is, maar dat is zo opgelost met een klepje..

en met stukjes koper- of kunststoftube zo de stuurkabels gelijden over de ondervleugel

wauw wat een bruut mooi kunstwerk

mvg. Rico

18. jock

jock Guest

Rico,
    Inderdaad, precies zoals je het getekend hebt.
    Ik wil beginnen (wordt wel weer eens tijd :wink: ) met het plaatsen van een minisevo voor het gas voor de firewal, links voorbij het laatste schot wat je hebt getekend. De batterij zal komen waar jij nu de servo's getekend hebt. Dan wil ik eerst kijken of het zwaartepunt goed komt met de twee servo's op de 'gewone' positie (rechts van jouw rode puntje).
    Zo niet dan ga ik voor de optie die jij getekend hebt.
    Overigens zet ik alleen pull-pull op het richtingsroer en niet het hoogteroer.
    Verder lijkt het me handig om de bodem, onder de getekende servo's, gewoon met een paar servoschroeven vast te zetten. Dan kun je er altijd makkelijk bij.

Mmmmmh, miscchien vanavond weer eens verder met vleugeldeel 2?
    Jock

19. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Ik heb de ondervleugel klaar, inclusief bevestiging, maar behalve de rolroer aansturing (zit nog te tobben over 1 of 2 servo's..

de linker bovenvleugel begint vorm aan te nemen.

ik zat te denken om de gas servo binnen te bouwen, in de cockpit. een ook een mini-servo tje.

de servo's voor de pull pull aansturing (hoogte en rudder) komen dan waarschijnlijk ook onder de tank box, (ruimte zat!!)

voor de ontvanger-accu heb ik een box gemaakt naast de tankbox, zodat ik die helemaal naar voren kan schuiven. de ontvanger kan daar direct achter. ik wil ook daar in het vooronder nog een accu inbouwen voor een start gloei accu.. (gemakzucht :p)

niet voor constante gloei, want die Saito 56 draait zo al prachtig, maar puur voor starten, met een schakelaartje in de cockpit.

ik zal nog eens een fototje plaatsen als ik er thuis aan denk ;)

Groeten
    Rico

20. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    fototjes

Da's leuk om em even voor zover in elkaar te zetten.
    dan begint het meteen ergens op te lijken :wink:

Deuveltjes, nog niet helemaal af maar het werkt, en is recht!

mvg
    Rico

Deel Deze Pagina