flame out bij lage temperatuur

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door jetpower, 2 nov 2004.

  1. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Er is eerder in dit bericht gesproken, dat de oorzaak kon liggen aan de hopper-tank.
    Toen zijn er verschillende manieren gegeven over wat voor hopper-tank, en dat een UAT duur zou zijn.
    Ik ben het er wel mee eens, dat een UAT duur is. Maar als je een toestel hebt, met een motor van 2000 euro en duurder. En dan nog niet eens de waarde van de rest van het toestel geteld. Waarom zou je dan bezuinigen op die 80 euro, als dat je kist heel kan houden?

    Persoonlijk vind ik, dat als je een turbine kist bouwt, dat je niet zo naar de centen moet kijken. Maar gewoon het beste spul erin moet zetten. Want als je bezuinigt ergens op, en dit zou een oorzaak tot neerstorten zijn (te goedkope slechte servo's). Dan is het erg als de kist stuk is, maar wat als de kist dan tussen publiek neerstort? Het is een extreem voorbeeld, maar met een kist die 300 kilometer per uur vliegt, moet je geen gokken nemen.

    Het is een beetje off-topic, mijn excuses, maar omdat er gesproken was over dat de UAT te duur zou zijn, wilde ik hier even op inspringen.

    groeten Paul
     
  2. Sandor

    Sandor Guest

    het ging er alleen maar om dat de uat zoals hij geleverd word veel te duur is
    we weten allemaal dat een uat het beste is het ging er alleen maar om dat deze voor minder dan een kwart zelf te maken is
    zodat je meer geld over hebt voor een betere servo bijvoorbeeld
     
  3. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Hallo Jetpower,

    Ik weet niet of dat ontbrekende schroefje wel de oorzaak is van het stoppen van de motor.
    Bij de AMT motoren zit er namelijk een soort gelijk schroefje, je kan deze verwijderen en dan een aansluiting maken, om een druk aansluiting te hebben voor je rooktank, of voor iets anders.
    Deze wordt dus tijdens de vlucht gebruikt, en je kan dan de gekste figuren maken, en hij stopt dan niet.

    Dus of dat ontbreken van dat schroefje het probleem is, zou toch maar goed overnadenken. NIet dat hij straks weer stopt en je schade op loopt door een noodlanding.

    groeten Paul
     
  4. jetpower

    jetpower Guest

    ik heb de jongens van behotec een Email gestuurdt moet nog alleen even wachten op het antwoordt
     
  5. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @jetpower.

    Toch even nagedacht over die flame out's van jou en vraag mij af of de optische toerental meting wel goed functioneert :? , jij hebt toch de ProJet ECU? deze toerenmeting blijkt van een povere kwaliteit te zijn, ook zijn hiervoor langere pijpjes te krijgen zodat de eventuele licht-inval van de lichtontvanger beter is beschermd (zonlicht/fel daglicht geeft interferentie) en weet inmiddels dat dit echt helpt, heb namelijk ook de ProJet ECU met alle toebehoren.

    Trouwens dit is al heel duidelijk aangeven door JETMAN enkele postings geleden. :idea: :idea: :idea:
    Ben inmiddels van mening dat de magnetische opnemer (Hal sensor) beter zal werken, deze meet namelijk het ware toerental van de turbine in plaats van het "dubbele" toerental van de optische variant.
    Hoop voor jou dat je goed geholpen wordt door Behotec, je hebt tenslotte heel wat geld bij hen achtergelaten en ben benieuwd naar hun reactie.

    Groet Ger Kovacs
     
  6. jetpower

    jetpower Guest

    heb nog geen antwoordt van ze gehad grrrrrrrrr :evil: ga maandag weer eens bellen
    @ ger das een goede tip van je ik zal dat maandag met ze overleggen
     
  7. Sandor

    Sandor Guest

    mmm wil niemand afkraken maar behotec staat bekend om hun klantenservice of beter "lack off it"
    heb zelf eens een 130 van hun gehad en schrok me wezenloos om hun prijzen voor onderdelen , en ruim 2 weken wachten op een antwoord.
    maar goed die langere pijpjes heb ik ook hier
    als je ze nodig hebt laat maar wat weten
    kun je gratis hebben daar ik geen ir gebruik.
     
  8. jetpower

    jetpower Guest

    als dat het is wat ger zegt en wat ik van de andere hoor om mijn heen
    en als behotec dat kan bevestigen dan kom ik ze wel bij je haalen.
     
  9. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @ Jetpower

    Weet je hoe ver rijden is van Zoeterwoude-dorp naar Klimmen??

    EEEEERRRRRGGGGG ver MAAR het is de moete waard om bij Sandor langs te gaan, je zal echt niet voor niets rijden, is namelijk een hele geschikte kerel.
    Tip, als je langs gaat, neem dan de Behotec mee,(wel even kort sluiten met Sandor) hij weet en ziet meer dan de meeste leken (zoals ik dus) op turbine gebied, en heb er dus mijn licht opgestoken.
    Eigen ervaring is dat nu mijn ECU van ProJet dusdanig is ingesteld, (praktisch alle instellingen zijn aangepast) dat ik zeer veel vertrouwen in mijn turbine heb, en dit was met de basis instellingen niet het geval, ben echter zelf behoorlijk kritisch ingesteld, je hebt het namelijk niet over een paar knaken (sorry gulden tijdperk :? )

    Succes verder.

    Groet Ger Kovacs.
     
  10. jetpower

    jetpower Guest

    dat rijden dat maakt me geen bal uit heb een auto (bus ) van de zaak
    maar ik bel maandag ochtend gelijk met behotec heb ze nog niet gebeldt
    te weinig tijd gehad . en als die me niet kunnen helpen dan neem ik contact op met sandor
     
  11. jetpower

    jetpower Guest

    nou vandaag met behotec gebelt het komt er op neer dat ze willen dat ik de motor terug stuur ook omdat de motor nog geen jaar oud is en dan gaan ze hem controleren op alles wat ik ook hier op het forum geschreven heb .
    en wat jullie ook aangedragen hebben
     
  12. Sandor

    Sandor Guest

    hoe is het eigenlijk afgelopen met je motor?
     
  13. jetpower

    jetpower Guest

    ik heb mijn motor niet terug gestuurd ik heb ze ook een Email gestuurd
    zij zeiden dat het alleen maar door een klein luchtbelletje kon komen als de motor uitgaat blijft de pompnog een halve seconde doorlopen en dat verklaart dus de witte rook achter de motor .
    we zullen het eind april zien want dan is de nieuwe kangaroo klaar .

    beetje oftopic maar goed
    sandor ik heb nu een 2 liter coca cola fles pas gemaakt in de romp dat betekend dat ik het ronde gat groter heb moeten er blijft dus weinig van het hout over aan de boven en onderzijde van het spant over
    heeft dit invloed op de sterkte van de romp?
    [​IMG]
     
  14. Sandor

    Sandor Guest

    nee maakt niet uit

    ik zou wel even alle spanten nalijmen met 24 uurs epoxy
    meestal is het allemaal een beetje dunnetjes gedaan
     
  15. jetpower

    jetpower Guest

    ja dat heb ik al gedaan zag het gelijk toen ik de romp uit de doos haalde
     
  16. jetpower

    jetpower Guest

    nou vandaag proef gedraaidt met de motor en hij start nu beter door zodra het gas ontstoken is wat dus eerst niet het geval was omdat ik het boutje miste . hij loopt nu veel beter
    helaas stond de wind vandaag niet goed dus ik heb hem vandaag niet in kunnen vliegen.
     
  17. jetpower

    jetpower Guest

    vandaag de kangaroo ingevlogen en wonder boven wonder geen flameout gehad . en hij vloog zoals verwacht perfect. 8)
     
  18. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Bij mij was het eigelijk te simpel de motor sloeg zo maar af.
    Een andere ontvanger er in en juist nooit meer af slaan. :roll:
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Geef mij eens een verklaring waarom dit aan de ontvanger zou moeten liggen.
     
  20. Rene microturbine

    Rene microturbine

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    966
    Locatie:
    nvt
    Beetje vaag is het wel zo Gerrit,vertel het verhaal wat er met je salemander is gebeurd! dan wordt je verhaal mischien wat duidelijker!
    :roll: :wink:
     

Deel Deze Pagina