flame out bij lage temperatuur

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door jetpower, 2 nov 2004.

1. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    Een dip in je puls trein door beinvloeding van buiten af. Ik weet het zeker klinkt simpel maar probeer het maar. De ene ontvanger is er net iets gevoeliger voor dan de andere. Ik gebruik multiplex. iK kan niet zeggen dat het bij jouw dit ook het geval is . Bij mij in ieder geval wel.
    Ik vlieg al wel 30 jaar. En waarom moet ik vertellen dat mijn sallamander deels is af gebrand Rene. Dat heeft hier toch niets mee te maken .
    Inmiddels staat hij al weer klaar.

2. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Dus met andere woorden storing. Dit kan je soms idd oplossen door er een "betere" ontvanger in te zetten, maar als je de ontvanger goed laat afregelen op jou zender met de door jou gebruikte kristallen denk ik dat je het probleempje ook had kunnen oplossen.

Wat ik ook gezien heb bij turbine modellen is dat men veel electronica aan boord heeft en de ontvanger soms er gewoon ergens tussen hangt. Die pompjes en andere electrische leidingen kunnen er net zoals bij electromodellen er wel eens voor zorgen dat je die stooringspulsen krijgt. Dit zul je dus eerst moeten oplossen door de ontvanger op een "betere" plek te leggen zodat hij geen last meer heeft van dit soort instraling.

algemeen:
    Veel te vaak legt men de nadruk op het correct inbouwen van de servo's en de andere spullen, maar de correcte inbouw van een ontvanger en zijn antenne wordt regelmatig vergeten.

3. G J Broekhuizen

G J Broekhuizen

Lid geworden:
    12 jul 2004
    Je weet dus zeker dat elk pulsje dat je weg zend op de juiste plek terecht komt. Het is maar een tip. We zijn er om van elkaar te leren. Groetjes Gerrit Jan

4. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Als je zender en ontvanger perfect in orde zijn en de ontvanger volgens de regels van de kunst is ingebouwd wel ja.

Deel Deze Pagina