Flex innovations kwaliteit ervaringen

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Wes56, 24 okt 2023.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.275
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb een DA 70, heb er alleen nooit een meter op gehad..
    Ik heb er toen voor gekozen om 2x een 35 a 40 cc demper in de romp te hangen.
    Mijn edge (35cc) loopt daarmee netjes, ook qua geluid. uit mijn hoofd Krumscheid.

    De Da 70 hadden ze op dat punt de krumscheid niet, ben voor een ander gerenomeerd merk gegaan (weet ff niet meer welke)
    Ook meerkamer demper. alleen was de buitenkant glad staal, waar die van krumscheid wat dikker qua materiaal en mat waren
    Het blijkt, de DA samen met die dunwandige dempers heeft het goed naar zijn zin.
    toeren, alles top. Geluid als je een duikvlucht maakt.. kippevel.
    maar welk aantal decibellen hij zit?

    Is gewoon extreem veranderlijk met welke pijp eraan gaat...
     
    Wes56 vindt dit leuk.
  2. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ik heb net m'n flex rv8 70cc gekocht. Binnenkort post ik wat foto's.
    Er zit geen druk op, dus ga ik later nog de spullen zoals servo's, motor enz... aanschaffen. Heb gans de winter tijd. Jammer dat er niet veel mensen zijn die nog benzine vliegen.
    De flex rv8 ga ik terug voorzien van een benzine motor. Deze keer ga ik na jaren DLE een DA70 gebruiken. Hier ben ik benieuwd naar daar ik met DA totaal geen ervaring heb.
    Daar ik weinige reactie heb op mijn slick 89 met dle61, overweeg ik om hem nog even te houden.
    Hoe ga ik deze 2 vliegtuigen van dit formaat gaan stockeren? Hmmm het wordt nog even puzzelen.
    Vraag me af hoe anderen meerdere grotere benzine kisten stockeren.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2023
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.275
    Locatie:
    Rotterdam
    ikea is je vriend.. Of zelf wat knutselen :D
    Ik heb van ikea een voorraad kast opberg systeem aan de muur hangen (al dacht ik dat precies die niet meer in de handel is)
    andere zaken hebben natuurlijk ook vanalles
    Dus staanders tegen de muur geboord.
    Plankdrager van 50 of 60 cm lang (lang geleden, zou s moeten meten)
    geen plank.
    Sommige mensen doen daar een stuk buis isolatie overheen, zodat het toestel op een zacht plekje ligt

    Ik heb in totaal 3 staanders
    Zodanig uitgevogeld dat de grote kisten een drager onder de staart en onder de neus hebben
    de 3e staander zit ertussen, zodat de kleinere kisten ook een drager hebben.

    Ik heb 2 grote kisten, de rest is 1,5 meter span of kleiner.
    Je zou ook kunnen overwegen, als je verder niet zoveel kisten hebt..
    De grote kist aan zijn staart op te hangen. Of aan het landingsgestel.
    Mijn helicopter hangt plat tegen de muur, aan zijn landingsgestel.
    Maar net hoe je de constructie van het toestel vertrouwd, en wat in jouw situatie handig vind


    Qua DLE en DA, de dingen die ik toendertijd online vond is dat DA wat ronder loopt, minder vibratie.
    DA testdraait de motoren voor ze de fabriek verlaten ( in theorie zou hij dus vlot moeten starten bij de eerste start))
    DLE schijnt weer een clone te zijn, en volgens mij hebben die het testdraai stukje niet.
    verder zie je heel veel merk oordelen, niet gebaseerd op waarheden. meer mensen die gewoon "hun" merk promoten, en al het andere onderuit halen
    Ikzelf heb alleen ervaring met DA, daarvan kan ik melden dat ze het goed doen.
    Van DLE zie je in de regel ook weinig echte problemen op internet.
    En de problemen die je ziet, zijn dan vaak nog gebruikersfouten.

    Ga je trouwens nog rook inbouwen?
    doet het erg goed met de 70cc.. alleen een tikkie extra gewicht.
    maar het is wel gaaf.
    Zolang je maar officiele rookolie gebruikt.
    Velen op internet gebruiken diesel of andere verbrandingsgoedjes, dat vreet de folie etc nogal op.
    het kan wel een beetje spetteren... maar 1 keer met een doek erover en het is weg :D
     
  4. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Zijn allemaal leuke oplossingen en ook al gezien. Zal nog even puzzelen hoe ik mijn 2 grote kisten kan ophangen. Aan de staart lijkt me niet zo handig. Mijn slick is al van staart tot neus incl spinner 2,3m.
    Enfin dit deel zie ik dan nog wel.
    Zelf ben ik ook benieuwd naar DA motoren.
    Hier op het forum zie ik veel minder beweging dan vroeger omtrent benzine.
    De meesten stappen over op electro denk ik. Ikzelf kan deze klik nog niet maken want brandstof vind ik nog steeds leuker.
    Smoke weet ik nog niet hoor. Zelf nog nooit gedaan en inderdaad extra gewicht.
    Zoals je zegt idd best wel gaaf.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2023
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.499
    Locatie:
    Groningen
    Rails voor planken werkt idd erg goed voor het opbergen van modellen. Kan je ook snel aanpassen als er iets veranderd. Die dubbele is heel erg stabiel.
    [​IMG]
     
    Wes56 vindt dit leuk.
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.275
    Locatie:
    Rotterdam
    smoke en gewicht:
    ik heb er een powerbox smokepump in hangen.
    kolereduur. je hebt vele opties eromheen.
    Hier kwam ik toen de beste verhalen van tegen, dus deze gepakt.
    zeg, 200 gram, uit mijn hoofd.
    Tank, je zal iets van 500 ml of groter nodig hebben.
    je rookt toch niet vol continu
    ik heb in mijn header (ze geven een afstand waar je dit het beste kunt doen) een pijpje inge(hard)soldeert.
    vanaf daar 1 mixer instellen, knop voor aan en uit, en een curve om mee te lopen met het gas.

    Ik heb er zelf een litertank in hangen (had ik liggen)
    Ik vlieg met name sport/acro, ik merk het extra gewicht van een volle of lege tank niet echt..
    totale kist zonder vloeistoffen zit op 11 kilo..

    In die kist zit ook een choke servo.
    wat maakt die ene kleine servo nou nog uit op dat gewicht, tegenover allerlei gepiel om bij de choke te komen?
     
    Wes56 vindt dit leuk.
  7. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    ik vlieg een emhw ultimate met een da70. Heel fijne motor; sterk en betrouwbaar. Heb er een MTW TD110 met Y header. Emcotec smoke pomp voor het effect. halve liter tanks is voor een vlucht van 10 minuten meer dan zat. Mjezlik 24x10 is beduidend stiller dan een Falcon 24x9. De falcon draait wat meer toeren (en dus meer herrie), zo rond de 8100 in vlucht. De Mjezlik zit zo rond de 7800. Trekkracht met beide props is meer dan voldoende; kist weegt 9,5kg.
     
    Wes56 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina