Flex RV8-70cc

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Wes56, 8 nov 2023.

  1. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.341
    Locatie:
    Thuis
    kritisch zijn is goed, het maakt veel dingen niet altijd makkelijk maar altijd beter dan nonchalant zijn en hopen dat het goed gaat.
    zon dekseltje kan natuurlijk niet helemaal vlak zijn waardoor een pakking kan gaan zweten en daar lijkt het bij jouw inderdaad op, als je het dekseltje eraf haalt en op een glasplaatje legt moet je wel kunnen zien of het pasvlak niet helemaal vlak is (of een kras op de afdichtpassing).... of als je een andere motor hebt met een gelijke deksel dan kan je die ook ff overzetten en zien of dat het lekken oplost..

    als je de motor niet hebt laten lopen en de volgende dag zie je die vettigheid dan zou ik dat bij een nieuwe motor ook niet accepteren, bij een RCGF of DLE zou ik dat begrijpen, maar bij een DA /Roto/ GP/Fiala of welke motor uit het duurdere segment dan ook zou ik dit opgelost willen hebben... ik zou dit bij mijn GP 76 ook niet accepteren, je betaald immers iets meer in de hoop daar een kwalitatief iets beter product voor te krijgen

    is het zorgwekkend: dat denk ik niet, hooguit vervelend, het zou mij wel storen en ik zou in jouw geval Tony Clark aanschrijven en precies hetzelfde bericht sturen incl de fotos, ik zou ook vragen om een nieuwe carb en de huidige retour sturen (zodra ik de nieuwe heb)

    Edit: net even mijn nog niet ingelopen GP 76 bekeken en die is kurkdroog :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2024
  2. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.798
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Voor een Walbro (neem ik aan) maakt het niet uit op welk merk motor die zit.
    Kan me niet voorstellen dat ze verschillende product lijnen voor dure en goedkope motoren hebben.
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.375
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Stook er nu eerst maar eens 10 liter door.
    Dat filmpje over dat lekken is dat jouw motor?
     
  4. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.341
    Locatie:
    Thuis
    een DLE bijvoorbeeld heeft een kloon van Walbro, oftewel een chinese nagemaakte walbro.... werk op zich prima maar t is geen walbro
     
  5. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Bedoel je deze in post 208?
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.375
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Deze post
     
  7. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Aja nee niet van mij. Was om aan te tonen waartussen ik denk de brandstof vandaan te komen in mijn geval.
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.375
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Denk ja.
    Volgens mij maak jij je veel te veel ongerust en heb je een perfecte motor.
    Mocht het ooit nog eens lekker weer worden lekker gaan vliegen.
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.275
    Locatie:
    Rotterdam
    korte oplossing: prop poetskatoen eronder als je hem afbouwt na een vliegdag.
    en verder, lekker knallen
     
    Wes56 en Bertus vinden dit leuk.
  10. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ga ik doen. De motorkap gaat er straks op. Na enkele vluchten kan ik dan nog eens een inspectie doen onder de motorkap.;)
     
  11. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.798
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    o, ik dacht ook dat dat jouw filmpje was.....
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.375
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Dacht ik dus ook.
    Ik denk dat iedereen wilde dat zijn carburateur er zo mooi uitzag.
     
  13. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ah ok. Sorry voor de verwarring.
     
  14. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.341
    Locatie:
    Thuis
    Nou eigenlijkā€¦.. als je zo je carb op druk aftest dan weet je wel een beetje hoe het ding in elkaar steekt en hoef je niet te vragen waar die lekt want dat heb je dan zelf al uitgevogeldā€¦.
    Dus eigenlijk leek het mij een logische conclusie dat het een internet filmpje is en geen eigen filmpje
     
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.375
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hier vallen de druppels ook op de grond.
     
  16. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Inderdaad ook al enkele filmpjes gezien waar je de druppels ziet vallen. Dus ja lijkt dan normaal.
    Wel moet ik best wel veel olie/brandstof wegvegen onder het deksel aan de pompzijde.
    Dit is van deze namiddag korte run in de tuin.
    DSCN3582.JPG
    Ik moet me er bij neerleggen dat deze carburator regelmatig een poetsbeurtje zal moeten krijgen.
    De eerste vluchten wel uitwijzen hoe de motor zich zal gedragen.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2024
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.275
    Locatie:
    Rotterdam
    die van mij staat altijd op gras als ik start...
    dus ik zie geen druppels.
    nu zit mijn carb ook echt achter de kap, dus druppels vallen ook in de kap
    kan zijn dat de prop het wegblaast oid

    maar zowieso zijn de eerste 5 a 10 liter gewoon altijd wat rommelig bij een motor.
    bij de methanollers wel wat duidelijker te merken.
    die reageren gewoon amper op de naalden als ze echt nog heel vers zijn
    fijnafstellen kan dan niet eens. OF veel te arm, OF veel te rijk
    eenmaal een paar liter verder, ga je merken dat de naalden steeds meer invloed krijgen
    daarna gaat ie ook minder spetteren, minder troep uit de uitlaat etc etc.

    Geloof dat mijn benzine motoren na 1 tank goed genoeg waren om te vliegen.
    dan gewoon eerste 10 vluchten rustig aan..
    wel gewoon volgas af en toe, lagere toeren af en toe (alleen niet meteen naar stationair :D)
    voor mij is het belangrijk dat ie netjes, zonder kans op afslaan naar volgas gaat, en daarna redelijk netjes terug gaat naar stationair.
    stationair is altijd ff lastig, stel dat nog niet te laag in (met de trim, kun je hem in de landing altijd nog terug schroeven)
     
  18. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.585
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ok we zien wel na enkele liters.
    Blijf het gewoon raar vinden dat ze bij Toni Clark niks van lekken of olie hebben gezien. Heb dit nog eens nagevraagd.
    Waarom het dan wel zo is bij mij is me een raadsel.
    De regelnaalden staan bij mij nog beide op 1-1/4 zoals de motor bij Toni Clark heeft gelopen.
    Dit laat ik nog even zo staan dus ben benieuwd wat de toekomst brengt.
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.767
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het is al vaker gezegd: Stop me jezelf zorgen maken, en ieder kuiltje en bobbeltje in de weg te zien, en GA VLIEGEN!!!!
    Dat jezelf zorgen maken, en over ieder lullig detail zorgen te maken, op alle muggepoepjes te letten, dat is mijn taak, ja?

    En ik doe het ook niet, en er is niemand anders die dat hoeft te doen, dus jij ook niet...

    :D :D :D :D
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.375
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik zou zeggen verkoop die motor en koop elektro, of stop met zeuren.
    Sorry hoor ik moest het even kwijt.
     
    Mad Monster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina