Fliton Element 170 F3A

Discussie in 'F3A' gestart door RuJon, 30 dec 2008.

1. hezik

hezik Guest

Sowieso is de regel niet afgeschaft, dus als iemand weging gaat eisen, ben je wel het bokje. Dat was ook de reden dat ik dat punt ingebracht had in de vergadering, maar helaas.

Van de Adrenalin weet ik dat Hans 'm niet prettig vond vliegen, maar ook niet lang genoeg ermee gevlogen heeft dat het ding 100% was om er echt een definitief oordeel over te vellen. Br@m is er erg content mee. Hoe dan ook valt er 100% een goed C of B programma mee te vliegen.

RuJon heeft er dus net een in de UK aangeschaft, mss hem even een PB-tje sturen waar ie dat gedaan heeft? volgens mij kijkt ie voor de rest niet gruwelijk veel op het forum..

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Zojuist gedaan:D

Andere 2 meter F3A ARF suggesties zijn nog steeds welkom:) (bij voorkeur met steekvleugels en staart)

Grt.

3. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  4. gertje

gertje

Lid geworden:
    18 apr 2006
    wat is het budjet alexxx?Tot hoeveel wil je gaan voor een lege kist veronderstel ik

5. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    :Fade-color

6. RuJon

RuJon

Lid geworden:
    23 apr 2008
    Dit toestel is in duitsland als zeer goed neutraal vliegend beoordeeld. Heb een test in FMT gelezen en daar waren ze er enthousiast over. Een gast op RCU totaal niet overigens. Testgewicht kwam uit op 49..en een beetje. Ja, helaas wel met een Hacker.

Modellbau Lindinger Onlineshop

7. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Wow, mooie prijs, zeker met die zakken erbij.....:p

8. hezik

hezik Guest

Jammer van dat afgrijselijke schema....

9. RuJon

RuJon

Lid geworden:
    23 apr 2008
    De tester had wel eea aangepast aan het vliegtuigje. Ander landingsgestel, motorkapje en canopy sloten niet goed aan, andere plek voor lipo's (waren door fabrikant aan onderkant bedacht). Hoefde geen mixers te gebruiken om messkant te vliegen enzo. Had zeer goede zweef eigenschappen. Persoonlijk zou ik wel het kapje spuiten.
    Ruben

10. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Is deels op te lossen met wat extra folie ofzo:D Staat momenteel wel op de eerste plaats bij mij, de Fliton op plaats 2. Ik ga nog niet direct bestellen, wil ff een wel overwogen beslissing maken eigenlijk.....

Wil eigenlijk wel steekvleugels, een 2 meter vleugel aan 1 stuk vind ik niet zo'n strak plan, zelfs een vleugelhelft van m'n 3.2m extra zijn dan nog handiger....

11. RuJon

RuJon

Lid geworden:
    23 apr 2008
    Er is een Element 170 met steekvleugels. Hier de link. fliton
    Onder Gallery zie je foto's van zowel de houten als de plastic :D versie. Ander optie zou kunnen zijn de Sickle.
    http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=69621
    Een gast uit Engeland heeft mij deze (nieuw) voor 600 pond aangeboden. Hij zou de verzendkosten betalen. Scheelt aanzienlijk met Lindinger.

12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, die is weer een poepie duurder gelijk:) Zit toch sterk aan de E-evolution te denken nu, als het als gewoon pakket verzonden kan worden, betaal je bij Lindinger ook nog eens geen verzendkosten......

De 5330/F3A is in ieder geval al wel besteld:)

Grt.

13. hezik

hezik Guest

Ja, dat is de composiet versie. Ik vermoed dat die ook een stukje duurder zal zijn..

Wat kostte die composiet versie, Alexzzz? En verstandige motorkeuze :)

14. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Sickle gewichten:
    RE: Sickle f3a

Als je F3A electrisch wil vliegen en hoopt op korte termijn in de A klasse te gaan vliegen moet je alle 'airframes' die meer dan +/-2200 gram wegen vergeten.

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Henri; ik weet niet precies wat ie kost, wel flink duurder:D

Ben eigenlijk wel blij met die motor, op mijn grotere kisten wil ik ook A-merken, dus waarom hier niet.....

Het echte geld zit in de lipo's:p En daar gaan we wel op besparen:)

Even voor de kenners; bij een crash, is het dan motorasje vervangen en weer gaan? Of kunnen deze motoren ook écht stuk?

Grt.

16. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Dat figuur zit gelukkig in geen van de programma's. Gewoon overslaan en niet op oefenen.

17. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Tuurlijk kan de motor stuk.
    As krom is altijd te vervangen, maar het deel waar je motor mee vast zit kan ook scheef gaan, as zit recht maar de magneten komen toch tegen de spoelen aan.
    Moet je wel een flinke crash maken en heb ik nog enkel bij kleinere motoren gezien.

Wat voorn prop is hierbij ook belangrijk, een klap prop lijkt mij de meest verstandige keus. Minder mechanische belasting op de motor en mogelijk minder schade bij een crash.

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ga ik ook niet op oefenen hoor, ben ik meteen uitgeschakeld voor de rest van het seizoen, beetje zonde:D

Grt.

19. bert de eerste

bert de eerste

Lid geworden:
    14 okt 2006
    hey alex kom je terug naar de "kleine" modellen.
    en in welke klasse wil je gaan vliegen?

20. hezik

hezik Guest

Hij wil B gaan vliegen, zei ie eerder.. tsja in de C zouden 'm de oren door mij gewassen worden, dus dan maar B he :)

Deel Deze Pagina