FMS Mustang P-51D ( 1700mm)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door F.Paternoster, 26 jul 2012.

1. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Nog meer scale look :cool::cool:

2. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Dat kan als je er een sequencer tussen zet. Check op RCGroups, Sandancer (lid) die heeft dat bij de kleinere FMS P-51 gedaan.

:)

Over de FMS FW-190 kan ik kort zijn. Binnenkort in mijn bezit :) Eerst ga ik m modden. Ook daarover kan je op RCgroups veel vinden. Het mooie is dat wij daar met heel veel leden al een jaar of wat samenwerken met FMS, en zij luisteren dan ook naar tips en schaal informatie. De FW-190 is zo tot stand gekomen en wel meer van hun nieuwere modellen :)

FMS is op dit ogenblik schaaltechnisch in foamies het beste.

Fabrieksmodel (door de leden van RCGroups in samenwerking met FMS ontwikkeld)

Gemodificeerd toestel door medelid :

Rechtermuisknop, view image, dan krijg je ze fullscreen.

Link: FMS 1400mm FW-190 Owners Thread - RC Groups

Ash.

3. Hionimi

Hionimi

Lid geworden:
    25 feb 2011
    Getverderie! Nu wil ik er helemaal eentje, wat een mooie kistjes! :D Oh en, kleinere P-51? :eek:

4. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Ja de 1400mm P-51 van FMS :

Inmiddels loopt de post in de 1000, en is FMS met v7 van het model gekomen. :)

Giant FMS EPO P-51.....NICE - RC Groups

Maar de 1700mm P-51 slaat alles qua schaalgetrouwheid en staat ook zeker op mijn verlanglijst.

LangXiang, ook een Chinees merk is overigens helemaal gek geworden.... P-40 2000mm :)
    Er waren op RCGroups al klachten van echte bouwers dat hun tak van sport steeds minder leuk
    wordt zo omdat er te weinig balsa bouwmodellen worden aangeboden vanwege alle ARF en RTF
    modellen die uitkomen ;) In een Duits modelblad dat nu in de schappen ligt staat een review.
    (ben even de naam kwijt)

Ook leuk, een 2000mm B-25, makkelijk om te schilderen naar de Nederlandse "Sranang 'neer ?"
    ( Let op de wieldeuren ! En ja, de props zijn counter rotating...)

Ash.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    2 mtr wingspane op een schuimpie, moet niet gekker worden haha , wel mega

Balsa pakketten worden minder aangeboden althans nieuwere modellen.

Over een tijdje moet er wel een balsa plane komen, weet alleen nog niet precies welke, eentje waarvan de cowl groot genoeg is om een radial te kunnen plaatsen moet alleen uitzoeken of ik rond die 80 db kan uitkomen met zo'n motor.

6. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Nou je kan altijd een fiberglas FW-190 met 250cc Moki maken hoor, of een CARF Corsair... :)

Ash.

7. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Buiten de prijs van een Moki 250, gaan deze over de 80 db heen :D

8. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Dat klopt inderdaad, maar er zijn in Nederland best een aantal toestellen die die motor gebruiken hoor ! :)

Het hangt er natuurlijk van af wat de clubregels zijn... Een Saito is ook mogelijk.

Ik ben zelf (nog) / geen lid (meer) van een club omdat ik geen eigen vervoer heb.

Gelukkig mag je met electro vrijwel overal vliegen al zal ik dat eerder met een klein model doen.

Ash.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    1700mm? Die van mij zijn 1450mm. Is dit een nieuwe uitvoering? (zo ja, waar kan ik die krijgen dan :D)

Ash, er zijn in Nederland geen wetten die je verbieden 'wild' te vliegen met brandstof. Natuurlijk wel binnen de wettelijke bepalingen mbt geluid en gewicht. En gezond verstand natuurlijk - Geen vier-meter kist neer willen zetten op een voetbalveldje, dat soort dingen ;)

10. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Nee dat begrijp ik SKB, maar ik heb het meer over geluidsoverlast :) En daar krijg je nogal snel gezeur mee als je brandstof vliegt... :)

Ash.

11. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Daar heb ik helaas erg weinig ervaring mee. Mijn enige brandstofkist (MPX Magister) heb ik na een week weer verkocht omdat ik het gesmeer, gestink, de vette ellende en het kabaal al erg snel zat was. Plus dat als ik eindelijk de boel op het veld heb ik graag wil vliegen en niet eerst een kwartier afstellen.

12. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Hoi,

Vandaag weer lekker wezen vliegen op de club ondanks de wind die er bij ons stond.
    Ook met meer wind vliegt deze superstrak, vooral als je in de bochten wat rudder geeft, dat vind deze Mustang wel fijn, dan kun je mooie bochten maken.

Echter bij de 3e vlucht was de landing te hard, had full flaps staan ( wijze les, volgende keer met wind gewoon geen flaps gebruiken ), de snelheid werd er nu wel heel veel uitgehaald, meer dan ik had geanticipeerd, des ondanks tipte hij niet alleen wel te hard op 1 retract neer gekomen welke nu iets is verbogen.

Nu aan het uit elkaar aan het halen en eens kijken of we dit een beetje fatsoenlijk kunnen fixen.

Ook dit hoort bij het modelvliegen:cool:

Grt Ferdi

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Wie verkoopt deze kisten in de EU? Ik kan ze vooralsnog alleen in Australie en de USA vinden.

14. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Is er hier iemand die weet waar ik de propbladen van het kleine broertje van dit toestel kan vinden? Ik heb twee mustangs liggen van 1400mm en ik kan nergens meer de props vinden. Nogal problematisch.. Hellup!

*erg mooi deze trouwens, eens sparen en dan maar een maatje groter... Hm, eerst eens nadenken hoe ik dat doe zonder oorlog met mijn vrouw te krijgen!)

15. Dalmeden

Dalmeden

Lid geworden:
    4 sep 2011
  16. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Oh, wow. Die is gewoon bijna dubbel zo duur als die van mij :( die zal helaas nog wel even op het verlanglijstje blijven.. Toch maar de "kleintjes" (jemig zeg) maar weer vliegend krijgen.. Ik heb alles behalve props.

17. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
  18. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Gisterenavond de retract gefixt.

Het gene wat krom was is een aluminuum buisje welke dun wandig is, en is gebogen waar geen stang in zit, op de plek van de veer.

Dit zal er wel in zitten dat iets toch een breekpunt moet hebben.
    Heb naar addict gebeld of deze los te leveren zijn, anders kijk een collega wel lief aan of hij er een paar kan draaien voor mij.

Ziet er weer ok uit, nu ff wachten op wat beter weer en gaan we weer het proberen

zo zag het eruit

Grt Ferdi

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
  20. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Zo mooi. Maar, die prijs... :(