FMS Mustang P-51D ( 1700mm)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door F.Paternoster, 26 jul 2012.

1. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    mmmmm kwijl,....... die Corsair is wel heeeeeeel verleidelijk :cool:.

Ik hoor hem bijna roepen " neem me mee ":D

2. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    ik vlieg met een 1450 mm span versie 6 en heb hem bij Schottenecke.de gekocht.

vliegt erg mooi, inmiddels wel een 2 blads prop van 14x12 APC erop gezet, elke keer die 4 blads prop stuk, als hij weer eens voor over ging.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    @ Marcel S
    Das een mooie Mustang, je vliegt nu met een 2 props als ik het goed begrijp ?
    Is er verschil in vliegen te merken.

Eens kijken bij deze bird hoe ik dat moet terug vertalen, vlieg nu met een 4 bladsprop 17 x 10.

Zo, ziet ernaar uit dat het morgen laat in de middag weer wat rustiger wordt met de wind, en de mustang maar weer van stal halen, kijken hoe de retracts zich houden.

Het ziet er weer uit zoals ze horen te zijn :-D

Grt Ferdi

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    hij wil nu wat vlotter vooruit, voor de rest niet veel anders merkbaar.

dit advies heb ik van een draadje uit RC Groups, het kost me nu geen props meer.

hier staat wel het 1 en ander

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1092043&highlight=fms+giant&page=1045

ik heb er ook nog de standaard 50 Amp regelaar in zitten, en die wordt niet echt warm ofzo.

wel heb ik er een andere spinner erop gezet, anders past het niet meer met die 2 blads prop, 1 tje van graupner.

Nu vlieg ik ook niet constant volgas hoor, alleen even met aanduiken, of tijdens het klimmen, half gas, vliegt het gewoon mooi.

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  5. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    @ Ferdie : volgens mij is het dezelfde 4 blads prop als op de mijne.

6. Yihaaa

Yihaaa

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Hey jongens......bedankt he....:cool:

Door het lezen van dit topic heb ik mezelf zojuist laten verleiden tot een zilver ge(i)le P51 (1400 mm, V6) versie.
    Incl. verzenden 169....... vond ik een prijs waarvoor ik m niet kon laten liggen. En aangezien de P51 van jongs af aan al mn favoriete kist aller-tijden was komt er binnenkort zo'n schitterende kist bij ons op de kast (en daarna natuurlijk vliegen)
    Zal mn vriendin leuk vinden :banana:
    Als ie binnen is zal ik wel een foto posten.

7. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Your very welcom ;), is het draadje toch van enige nut hahaha:banana:.

Ben benieuwd naar de foto's , suc6 met je nieuwe aanwinst

8. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    bestel dan meteen een reserve 4 blads prop, want die gaat je er gegarandeerd aan, of een 14x12 APC (E-versie) of een 14x10 dat kan ook nog wel.

ik zelf heb er 4S 3300 turnigy accu in liggen, maar heb de voorkant waar de accu in glijd op gevult met wat piepschuim van 4 a 5 cm, zodat ie iets wat minder neuslastig is.

dit heeft z'n voordeel, dat hij bij het landen op gras, niet zo gauw de neiging heeft om voor over te gaan, zodat je prop heel blijft.

tijdens het vliegen merk ik er helemaal niets van.

9. Yihaaa

Yihaaa

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Bedankt voor de tip, ga ik doen

Is iets hoger gras ook mogelijk, of moet het gras echt super kort zijn?

En is landen op de buik ook te doen?

Nog meer tips? (o.a. voor de maiden)

10. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    Ik vlieg zelf bij een modelvlieg club, en bij ons is het gras altijd goed kort.

zorg wel voor een goed vlak stuk gras, dus niet te veel hobbels en bobbels, dit gaat anders te koste van je onderstel.

zonder landings gestel zou wel kunnen, in hoog gras, echt hoog gras, zodat het gras de kist op vangt, ik zelf heb het nog nooit geprobeerd.

11. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Waar ik moeite mee had was met opstijgen, dat ik te weinig rudder had met opstijgen tov de torque wat de motor geeft wilde gelijk links de hoek om. Miss ook in samenwerking met iets te lage snelheid ? . Weet niet of de 1450mm hier ook last van heeft, maar bij lage snelheid is hij wel wat meer bijterig ( is dat wel een nederlands woord haha ).

Toi toi met je maiden

Laatst bewerkt: 3 aug 2012
  12. Marcel_S

Marcel_S

Lid geworden:
    3 aug 2009
    dit klopt helemaal, je moet ook rustig aan een beetje meer gas geven anders gaat hij inderdaad door de torque kracht van de motor linksom.

als je het toestel een beetje leert kennen, dan merk je wel dat je tijdens opstijgen, je bent dan nog niet los, al naar links wil, dan een klein beetje met je rudder naar rechts sturen, als het ware dus tegen sturen, dit compenseert dat ie naar links wil.

het is geen beginners toestel, maar ik neem aan dat iemand die zo'n toestel aanschaft ook geen beginner meer is, en wel weet waar we het over hebben.

hij vliegt heel gemoedelijk, alleen het opstijgen en landen is even oefenen.

met het landen proberen om alle drie de wielen op de grond te gelijk te krijgen, dan gaat ie ook niet zo gauw voor over op je prop.

dat laatste blijft lastig.

13. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
  14. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    of er een gyro opzetten om je te helpen, volgens verhalen wat ik heb gehoord moet dat goed werken ( oeps :???: wat zeg ik nu, gyro in een plane is not done :cool: )

Maar anderzijds, zo'n stukkie techniek kan je ook veel geld besparen vooral met windstoten ( bij ons heel vaak dwars op de baan ), en je kunt hem altijd weer uitzetten.

Heb net ff de hype u can fly opgebouwd en stock motor vervangen voor een stevigere motor ( +/- 130-140 watt eruit en 720 watt met 10 x 6 prop erin)
    Voor de gein ff de gyro gepakt van mijn T-rex 500, deze gekoppeld aan de ailerons en de DX8 ingesteld.

Op aux 2 kanaal.
    0= gyro heading hold
    1= uit
    2= gyro in rate

Werkt toppie, vleugel bv rechterzijde omhoog, rechter aileron omhoog, eens kijken met de hype, weegt 1,2 kg om met meer wind te gaan vliegen, normaal danst hij alle kanten op, theoretisch moet hij dan strakker rechtdoorvliegen.
    Gyro reageerd op plotselinge veranderingen, niet op stick input.

Gewoon een klein testje voordat ik wordt afgeschoten:2gunfire::banana: hehehe

grt Ferdi.

edit: - die nieuwe van FMS is er wel weer eentje om van te smullen, zo'n soort verfje mogen ze 1700 ook wel geven, vind het een heel mooie kleurschema
    En wat zie ik, kan de cockpit open ?????

Laatst bewerkt: 3 aug 2012
  15. Sadkingbilly

Sadkingbilly

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Voor de mensen die een tweeblads prop op het toestel gebruiken, hebben jullie de originele spinner er nog op en met welke prop past dit dan? Zo niet, welke spinner hebben jullie gebruikt? Ik las hierboven ergens over een Graupner spinner, welke maat is dat? Ik heb twee mustangs liggen die zo in elkaar zitten, alleen zit ik nog steeds met dat ik OF de originele props moet bestellen (16 euro per stuk bij Hangar!) OF een andere oplossing moet zoeken voor de spinner/propadapter.

Het liefst heb ik ook een tweeblads (inderdaad omdat die veel beter heel blijven) en qua vermogen scheelt het weinig (gemeten met WattsUp) maar het moet natuurlijk wel passen :(

Ik denk dat ik met een paar nieuwe spinners en APC props aanzienlijk goedkoper uit ben dan met steeds nieuwe vierblads kopen..

16. Yihaaa

Yihaaa

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Volgens dit fimpje vanaf 6:30 verteld ie dat ze een 2 blads prop met de originele spinner kunt gebruiken.

3AKNR5E17IM[/media] Airfield P-51 Mustang Brushless Warbird with Retracts Review - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Lennart O

Lennart O

Lid geworden:
    4 feb 2005
    ik vlieg mijn 1400 mm Mustang gewoon met 2 bladen ipv 4 op de backplate. Gaat prima.

18. Yihaaa

Yihaaa

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Vandaag is m'n P51 uit Oostenrijk aangekomen.
    Prima kwaliteit van FMS hoor!
    Straks beginnen met in elkaar zetten :eek:
    Zat zelfs een lipo bij...

19. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012

:banana: Foto's ......... hele mooie foto's please !!!!:banana:

20. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een kennis gesproken en die zei dat je met een regelaar boven een bepaalde amperage beter met een externe BEC kunt vliegen.

Nu heeft de Mustang een 85 Amp regelaar met interne BEC, maar hadden ze ook een externe op aangesloten, deze is in rook op, en op rcgroups blijkt het dat er veel problemen zijn met deze config.

Nu vlieg ik dus op de interne BEC en deze is rond de 5 Amp dus moet voldoende zijn.

Maar na het verhaal van mijn kennis bekruipt me het gevoel dat ik met een externe BEC beter af ben, daarbij als de regelaar ermee ophou, dan heb ik nog altijd contole over de stuurvlakken gezien deze BEC apart gevoed wordt door een 2 of 3 cells lipo van rond de 1250 mA.

Kan iemand mij vertellen of dit de juiste weg is.
    En naar welke regelaar en externe BEC zou ik moeten kijken ?

Miss moet ik dat ook met de andere vliegtuig gaan doen gezien de crash die heb gehad ( motor dood maar ook geen input meer op de stuurvlakken )

Groetjes Ferdinand:cool:

Deel Deze Pagina