Fokker D21 project in Malta

Hoi Hans,

Een Sopwith Triplane van tekening gebouwd. Vliegend (soort van....), maar nog niet met alle schaal details. Model is 1:6, orgineel voor een 6.5cc 2takt, de mijne elektrisch. Thunder Tiger borsteloze motor met 14-8 prop op 4S lipo 3700mAh. Motor/prop is ok voor de kist. Ik volg jouw draadje. Veel succes met de Triplane.

Hoi Allemaal,

ondertussen de verf gekocht voor de Fokker. Dit weekend zal ik een foto plaatsen van de kleuren op een proef stukje. Ondanks weinig updates het project is nog steeds actief (even op laag pitje).

Groetjes, Edwin

....Was vergeten de kleuren op een proef stukje te plaatsen.....

Maar ondertussen: gisteren en vandaag de vleugels en de romp op het werk gespoten in de donker bruine kleur volgens de instructies zoals Fokker dat deed (Dus niet eerst de lichste kleur!). Dik tevreden met het eerste resultaat. Morgen de andere camouflage kleuren erop.

Nu weer verder met het afbouwen van de flaps....

Groetjes,
Edwin

Flaps

Hoi Jasper, maak morgen wat foto's. Er zit eindelijk weer wat schot in het project!

En nu voortgang van de flaps:

80404afc5b1b22c78.jpg

80404afc5b1b53ece.jpg

Tussen de ribben plak ik glad tekenpapier (normaal voor het gebruik van oost-indische inkt),
om een mooi oppervlak te verkrijgen (geen houtnerf) en het is licht. De splitflaps heb ik al passend gemaakt op de vleugel, dus nu is een kwestie van afwerken en details aanbrengen.

Groetjes, Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste foto's van het verfwerk!

Goedenavond allemaal,

nou hier is ie dan.....de eerste foto's van het verfwerk. Heb de foto's gemaakt net nadat ik de D.21 heb gespoten, dus de verf is nog niet droog. Wel de tape en papier van de onderkant gehaald. Leuk detail is dat de lichste kleur een olijf kleur is, maar als het wordt aangebracht volgens Fokker instructies over het donkerbruin, kleurt het meer naar het beige...Morgen maar eens kijken hoe het eruit ziet in het daglicht.........

80404afdaf26cd8da.jpg

80404afdaf26f03ea.jpg

80404afdaf271b31b.jpg

Morgen het richtingsroer in oranje en misschien ook nog de driehoeken op de onderkant van de vleugel.

Groetjes, Edwin

Dank je voor de reacties.

Jan,

de D.21 heeft splitflaps waarbij de structuur (ribben etc) zichtbaar zijn wanneer de flaps uitgeslagen zijn. Dus vindt ik dat dus ook afgewerkt en gedetaileerd moet worden met klinknagels zover het mogelijk is.

Groetjes, Edwin

Dank je voor de reacties.

Jan,

de D.21 heeft splitflaps waarbij de structuur (ribben etc) zichtbaar zijn wanneer de flaps uitgeslagen zijn. Dus vindt ik dat dus ook afgewerkt en gedetaileerd moet worden met klinknagels zover het mogelijk is.

Groetjes, Edwin

Super Edwin,

Jij hebt echt oog voor detail.

Wat wordt dit een strakke kist zeg!!!

Succes verder.

Groetjes Jasper

Hoi Jasper,

zoveel mogelijk teweten komen over het origineel en proberen een balans te vinden tussen model en origineel. En bij het volgende project de lat weer wat hoger leggen.

Ondertussen: De oranje driehoeken uitgemeten, afgeplakt en gespoten...was alleen mijn camera vergeten mee tenemen. Ook het richtingroer oranje gemaakt. De volgende in het verfwerk wordt op maandag de zwarte randen te spuiten op de driehoeken en richtingroer. Morgen de templates maken van de nummering. Nu weer verder met de flaps...

Groetjes, Edwin

Flaps

Goedenmiddag,

flaps klaar en in de witte primer. Morgen spuit ik ze donkerbruin.

80404b000e293270f.jpg

Alle onderdelen voor vizier gemaakt. De staanders gelijmd met epoxy...als dat droog is kan ie verder in elkaar gelijmd worden. Het vizier is gemaakt van een schips-stuurwiel.

80404b000e2953666.jpg

Volgende stap:
1. Templates for de nummering '234'
2. De motorkap afmaken
3. Antenna mast

Groetjes,
Edwin

de D.21 heeft splitflaps waarbij de structuur (ribben etc) zichtbaar zijn wanneer de flaps uitgeslagen zijn

Aha.

Zo en doende.

Je maakt er wel iets erg moois van! :p

(Maltese (open) Nationale Kampioenschappen? ;))

jan.

Het vervolg van het verfwerk

Goedenavond,

voor het kritische oog! Vandaag de flaps gespoten. Zo ook de zwarte randen en de lettering aangebracht op de staart. Hier het resultaat.................

80404b0199ec3bb4f.jpg

80404b0199ee5e95c.jpg

80404b0199f146a1f.jpg

80404b019a3568940.jpg

80404b019a370bdc4.jpg

80404b019a39cb711.jpg

Morgen de blanke lak erop...de dag erna de nummering '234' (D.21 gevlogen door Bob van der Stok op 10 mei '40 waarmee hij een BF109 neerhaalde).

Groetjes, Edwin

het ziet er erg mooi uit maar ik heb tog het gevoel dat je kleuren niet kloppen
bruin te donker en dat besje klopt ook niet

Hoi Jeroen,

de kleuren zijn gemengd volgens: FS20059 Bruin; FS26360 Beige en FS24077 Groen. De Groen en Beige aangebracht over het Bruin ipv de kleuren die gebruikt zijn op de replica FS20100 Bruin; FS30257 Beige en FS34138 Groen. Het Bruin op mijn D.21 ziet er meer donker uit dan het werkelijk is, door het licht in de werkplaats. Binnenkort maak foto's in het daglicht.

Hoi Ronald,

Dank je voor de reactie.

Groetjes, Edwin

Back