Staart licht houden is ook heel belangrijk. En wees niet bang achterin de romp andere dichtheid hout te pakken daar voorin. Achter stuk 0.09 of 0.10 en aan de voorkant waar je neusblok komt 0.12. Elke tiende achterin minder scheelt snel grammen in de neus...
Ik ga het gebruiken om te preschrinken ja. En bij de laatste keer ga ik witte verf op de achterkant spuiten ( verdund). Zod ast bij het printen de kleuren nog mooier uitkomen en je er niet door heen kijkt
Wout heeft de zelfde kist gebouwd. Heb je dat draadje nog gelezen staat veel nuttige info in, en t toestel is geloof ik in 2017 Nederlands kampioen geworden in peanut https://www.modelbouwforum.nl/threads/fokker-f-ii-peanut.51507/
Zo even een foamsnijder gemaakt om mal voor de motorkap van f2 te snijden. Ik word er blij van alleen nog even een cm verdeling op plateau maken .
Maak de mal wel te klein. Zo krijg je t mooiste effect en zit straks je motorkapje zo spanningsloos mogelijk op je model.
Die mal kan je ook gewoon uit balsa maken hoor... Ga je meerdere lagen doen? Minstens twee, dan krijg je een veel steviger en mooier effect, en dat buigt ook makkelijker.