Bij schaalmodellen heb je een BOM rule. Builder of Model. Elk onderdeel dient zelf door je gebouwd te zijn. Koop je onderdelen, zoals spaakwielen, props enzovoort dien je dat in een verklaring aan te geven
O zo. Ik vraag meestal bouwtechnieken e.d direct aan de mensen die ze uitvoeren. Scheelt gedoe dan via fora en facebook groepen.
Ja dat is een voordeel maar dan moet je ze ook nog even kunnen toepassen. Een oefenmodel geeft aan wat haalbaar is en zorgt ook voor de nodige ervaring.
Ja of die 2 grote kit schaal modellen vliegen ook zo langzaam. Die zijn zelfs nog groter. Vleugelbelasting van die modellen is omgeveer 7.75 gram/dm2. Mijn doel is toch wel rond die koers tot max 9 gram/dm2. Maar moet nog het opp berekenen om er iets meer zinnigs over te zeggen.
Welke vleugelbelasting heeft die van Lars? Ik kom volgens mijn voorspellingen uit op 6 leeg en 7 met rubber.
Inmiddels wat meer tijd voor de bouw van dit toestel. Althans het ontwerpen eerst. Ik heb de rib tekeningen klaar voor de vleugels en kan dus een 3d model gaan maken voor de ribben. Alleen is er wel twijfel ontstaan. Wordt het toch de FVIIa of toch de 3 motorige versie. 3 motorig wil mooi op elektro. Ook is de spanwijdte van 100 cm wellicht wat teveel. Gewicht dan onder de 200 gram is best een opgave.. Maar eens nadenken nog...
De prestaties van het profiel maak ik mij niet druk om. Het komt van een toestel af dat het erg goed doet met dat profiel op schaal...
Als ik wat verder ben in t ontwerpen dan zal ik het profiel delen. Wie weet werkt het bij voorbaat al niet als ik alles uittekenen.
Weer beetje een het proberen geweest in het CAD programma. Opzich tevreden, het gene dat ik eigenlijk wil krijg ik nog niet voor elkaar helaas.