Folie, uit een stuk of meerdere stukken?

Hallo, ik heb rode folie gekocht om mijn zwevertje te bespannen , nu mijn vraag: de vleugel bestaat uit 5 stukken die onder een behoorlijke hoek van elkaar staan , in hoeveel stukken snijdt je de folie dan? voor iedere vleugel helft? dus 2 stukken of voor ieder vleugeldeel dus 5 stukken of voor de hele vleugel uit een deel? mijn lijkt uit 5 delen het voor de hand liggends maar ik hoor graag jullie mening.
En nog een vraag , ik wil het gewoon met de strijkbout van mijn moeder doen , moet ik nog een theedoek tussen de bout en de folie doen zoals op mijn club als tip werd gegeven of is dit niet slim? en hoe test je of je bout op temperatuur is? ik weet dat je de heetste stand test door er folie op te leggen en kijken of dit vervormt maar hoe de laagste stand?

ik hoop dat dit hier hoort anders verplaats het maar :wink:

heb je wel eens op de link geklikt, nu 2 posts hierboven???

volgens mij staat daar alles in wat je wilt weten...

de vleugel bestaat uit 5 stukken die onder een behoorlijke hoek van elkaar staan

ook dit volg ik niet precies. 5 keer een v stelling??? 8O
dan moet het wel een grote zwever zijn....

Zo groot is hij ook weer niet , 150 , het middenstuk is plat, daarna ongeveer 20 graden? omhoog en de tips iets van 45 graden of zo? ik zou het niet weten maar het is behoorlijk V

Het gaat om dit zweefvliegtuig

normal_nieuwe%202.JPG

Je moet in iedergeval na iedere knik een nieuw stuk folie nemen. (ieder stuk ongeveer 1-2 cm overlap). Verder zou ik als ik jou was de boven en de onderkant apart doen. dan heb je niet van die grote lappen folie die zitten alleen maar in de weg.
Je kan het best GEEN stoomstrijkijzer nemen (Zelf het ik een oud ding op de rommelmarkt gekocht voor €2,-). Daar zitten van die gaatjes in dat vind ik vervelend. Ik gebruik i.p.v. een doek ook vaak WC papier.

Altijd eerst even proberen op een afvalstukje :!:

Laurens

Ik heb het stoom ijzer van mijn moeder gebruikt maar die eerst goed een tijdje laten staan zodat alles eruit was(stoom )
En ik heb het stabilo al gedaan , het is opzich niet lelijk ..... alleen zie je aan de onderkant 2 lelijke naden zitten (ik heb het gedaan op de manier waarop oracover het had beschreven)

Back