forum - werkschepen - dag........

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ronald, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dune01

    dune01 Guest

    zag eruit als een geslaagde dag, ik kon helaas niet komen, en tot overmaat van ramp ben ik vrijdagavond in het ziekenhuis opgenomen, na een maagonderzoek bleek alles ok te zijn. Hoop er de volgende x bij te zijn
     
  2. DreBo

    DreBo

    Lid geworden:
    4 dec 2002
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Brunssum
    Hallo,

    hier zijn nog enkele foto's van de werkchependag.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals eerder reeds gezegd een zeer leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar.

    André
     
  3. No1Uno

    No1Uno Guest

    Ziet er goed uit ;) Was inderdaad voor herhaling vatbaar ;)

    Volgende keer alleen meer boten ;)

    Marco.
     
  4. Ronald

    Ronald

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    773
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik hoop volgend jaar weer in de gelegenheid te zijn hier een opzetje voor te geven.
    Misschien ergens in het voorjaar, als het dan een erg toffe dag is, kunnen we het nog een keer in het najaar doen :lol:

    Gelukkig waren we dit jaar bij de HMBC te gast.
    Ik moet er niet aan denken hoe het was geweest in Hilversum, met nog geen tien man langs de waterkant.
    Nu was het dankzij de grote opkomst van de HMBC leden soms lekker druk in het water en aan de kant in ieder geval erg gezellig.

    Ik denk ook dat als het volgend jaar doorgaat we in ieder geval weer bij een vereniging te gast moeten zijn.
    Dit jaar was gelukkig de HMBC zo vriendelijk om ons (letterlijk) op het allerlaatste moment uit de brand te helpen, maar eigenlijk is het niet echt netjes om je op te dringen aan een vereniging. :oops:

    Dus daarom doe ik nu alvast een oproep aan alle verenigingen..........
    Welke vereniging voelt zich geroepen om het komende voorjaar aan alle modelbouwforumleden een vaarwater te bieden.
    Zodat we een 2e editie kunnen hebben van de:
    JAARLIJKSE MODELBOUWFORUMWERKSCHEPENDAG

    of zijn we met zijn allen nu zo enthousiast geworden dat het wordt:
    HET EERSTE MODELBOUWFORUMWERKSCHEPENWEEKEND
    :rolling:

    Wat er ook gebeuren gaat volgend jaar, de leuke dag die we gehad hebben kunnen ze ons niet meer afpakken.

    ciao, Ronald
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    Oeps... Je gaat wel erg voortvarend (aardige woordspeling in dit opzicht) te werk!
    Wat is het pakket van eisen?
    Centraal gelegen, gelegenheid tot kamperen, mooi water, ruimte....
    En houdt er rekening mee dat een aantal verenigingen eind Mei al evenementen hebben geplanned...
    Wellicht is het inderdaad handig als we nu al wat grove plannen maken.
    Hulp nodig?

    Roel
     
  6. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    gaan we nu niet erg hard? ik vindt het natuurlijk ook erg leuk.. We moeten dan eigenlijk een camping met een watertje erbij vinden.. En dan eigen een camping waar je evt. ook je kinderen mee kunt nemen ;-) zo hebben onze echtgenote's en kids er ook wat aan ...
    Ik zie het al voor me... lekkere barbequeue erbij 's Avonds...

    Idee?

    Robert
     
  7. No1Uno

    No1Uno Guest

    Het voordeel van er nu al over nadenken is dat je inderdaad met zo veel dingen rekening kan houden.

    Open anders een topic over WAT iedereen wil.

    Ik ben wel een voorstander voor een Modelbouwforumschependag, waar alles wat enigsinds op een varend object lijkt welkom is. Al ist maar omdat dat veel zielen geeft, en dat geeft vreugt ;)

    WEL moet er dan goed opgelet worden OF, let wel OF en niet DAT, er ook Brandstof mag (Volgens mij mag dat nie zo vaak).
    Ook de ruimte wordt een probleem als je ook een speedboot parcours erbij hebt.

    IK stem in ieder geval zowieso voor ;) Hoe eerder we een datum hebben, hoemeer mensen die datum vrij kunnen houden ;)

    Heb er nu al zin in, en biedt mij bij deze aan om iets te doen ;)
    Maakt me nie veel uit wat, maar biedt me gewoon aan ;)

    Marco.
     
  8. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Monster
    Ik ben zelf ook die dag aanwezig geweest. Ik zou het toch graag beperkt willen zien blijven tot werkschepen. Dit vond ik juist de toegevoegde waarde van deze dag. Een dagje met gelijk gestemde, niets zeilboten, speedboten of ander vaarende objecten.
     
  9. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Tja, adam, op zich heb je gelijk... Maar als ik nu naar mezelf kijk. Ik vaar met zeilboten EN met werkschepen.. Maar een werkschependag is natuurlijk altijd leuk!!

    Robert
     
  10. No1Uno

    No1Uno Guest

    Dat was mijn punt ook ja. Had de zeilboot in de auto staan, maar heb um maar laten staan.

    Vindt un werkschependag alleen ook wel leuk hoor, maar dan start iemand (En zo niet dan ikzelf wel) een topic voor de algemene vaardag.

    Ik bedoel.... 2 dagen is ook leuk :p

    Marco.
     
  11. DreBo

    DreBo

    Lid geworden:
    4 dec 2002
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Brunssum
    Stem voor een nieuwe dag in het volgend jaar.

    Misschien is het dan wel eens een gedachte om eens te omschrijven wat we tot de werkschepen rekenen. Dan is dat voor iedereen duidelijk.

    Want het zijn toch niet alleen slepers en offshore boten, maar toch ook reddingsboten en dergelijke waar mee gewerkt wordt of niet ???????

    André
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    @Andre:
    we hebben het de vorige werkschependag nogal ruim gehouden.
    Er waren inderdaad offshoreschepen, suppliers, slepers, vissersschepen, maar ook twee marineschepen en een luxe jacht. (tja, dat luxe jacht: laten we maar zeggen dat het directiescheepje was... of er lag onderdeks een secretaresse zich op haar rug staande te houden... Da's toch ook werken? :sleeping: )
    Maar inderdaad is het wellicht goed om wat typen schepen te benoemen.
    Een veerpont, is dat een werkschip ja of nee? Die boten tussen Hoek van Holland en Harwich zijn formeel veerponten, maar ja... wel met het uiterlijk van een klein cruisesschip! Marineschepen, ook zo'n probleem. (Ik kijk even naar jouw avatar :wink: )
    Ronald!!! HELP!

    Roel
     
  13. No1Uno

    No1Uno Guest

    Owkee dan. Dus de werkschependag krijgt een vervolg.

    Dan ook maar alvast eens gaan nadenken over een algemene vaardag, en eens nadenken over wat nou wanneer een werkschip is ;)

    Mijn sleper komt vast de kwalificatie rondes wel door denk ik, dus ik ben er bij ;)

    Marco.
     
  14. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Maar komt daar niet bij dat het aantal leden dat hier rondhangt op het forum alles bij elkaar zo'n diversiteit aan schepen heeft, dat je heel moeilijk een "zus of zo -schepen dag" kunt houden? Als je sec gaat bijhouden hoeveel mensen een sleper hebben, hoeveel mensen een marineschip hebben... enz.. enz.. waar kom je dan op uit?

    Ik denk toch dat je hier op het forum een 6 tal cattegorieen kunt onderscheiden

    - Plezierjachten
    - werkschepen (slepers, research, veerboten, vrachtboten)
    - zeilboten
    - speedboten (electro en brandstof)
    - Marineschepen
    - onderzeeboten

    Je ontkomt er niet aan om , als je een dag organiseert, toch bepaalde cattegorieen te mixen. al is het alleen maar om het een stuk gezelliger te maken.

    Robert
     
  15. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Monster
    Ik zie nog niet in waarom er gemixed zou moeten worden.
    Ten eerste heet het hier niet voor niets het werkschepen forum. Ik begrijp best dat er mensen zijn met meerdere type schepen in hun bezit, daar zijn dan ook de andere forums voor?
    Mijns inziens zouden er in die forums toch ook een vaardag voor die specifieke groepen georganiseerd kunnen worden?
    Ten tweede heb ik bij zeilwedstijden ook nog nooit een Smit Nederland mee zien doen, dus waarom bij een werkschepen dag wel zeilschepen en plezierjachten ed.
    Als je een avondje gaat klaverjassen neem je toch ook je schaatsen niet mee, omdat je dat toevallig ook als hobby heb.
    Ten derde vermoed ik dat we allemaal wel een idee hebben wat er onder werkschip verstaan wordt.
    Iedereen kan bevatten dat een Moonraker geen werkschip is, en is er enige twijfel (bv een voormalig zeesleper verbouwd tot jacht) dan vaart
    hij gewoon mee (denk ik).
    Is een criterium misschien of het schip onder de koopvaardij valt???
     
  16. andros

    andros

    Lid geworden:
    30 sep 2002
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Den Hoorn (Gem.Midden Delfland)
    Beste mensen,

    Omdat de forum-werkschependag op Madestein in september j.l. zo goed bevallen is, is men bij de HMBC van plan om ook volgend jaar een werkschependag op Madestein te houden. Natuurlijk is ook dan iedereen weer welkom. Wanneer dat gaat worden zal de HMBC-schaalcommissie nog moeten uitmaken, maar bij de ALV in januari zal de datum bekend zijn.
    Wanneer denkt het forum zijn werkschependag (weekend of wat het ook worden mag) te houden, dan kunnen we daar rekening mee houden.

    Groetjes,
    André
     
  17. Ronald

    Ronald

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    773
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ok laat ik me ook eens mengen in de discussie :wink:

    Eerst even het werkschependeel.......
    Wat je niet moet hebben is dat op de modelbouwforumwerkschependag er 2 werkschepen varen en de rest zeilboten, oorlogsschepen en weet ik wat er allemaal varen kan.
    Laten we er van uit gaan dat het primair een werkschepen dag is, maar als er iemand komt met een werkschip en hij heeft ook een ander bootje bij zich.....
    no problem lijkt mij.
    Niets ten na dele van de speedbootboys, maar ik denk als er een paar speedbootjes tussen door razen dat dat problemen oplevert. Maar ik weet dat iemand bij de HMBC de Ruyter heeft nagebouwd, ik zou het heel mooi vinden als die voorbij kwam varen.
    (misschien kan die man van de Zwarte Zee III de Ruyter even op sleeptouw nemen, is de aanwezigheid helemaal terecht :wink: )

    Ik denk dat duidelijk is wat ik bedoel.
    Mijn schip is ook geen werkschip meer (de Gondwana was een Greenpeace boot, en tevens de ex-Elbe van Smit) maar ik vond dit echt een geval in de marge. Plus dat ik zelf de initiatiefnemer was, dus moest ik toch wat mee nemen wat dreef.....

    Laten we nou niet te moeilijk doen en gewoon ieder voor zich bepalen of zijn boot mee kan doen op de volgende model.....dag.

    De datum.......
    Ik heb even geen agenda bij de hand, maar zo even voor de vuist weg.
    Heeft er iemand bezwaren tegen de eerste zaterdag in juni????
    Locatie e.d. is nog helemaaaal niets van bekend, maar dat horen jullie betijds, in ieder geval zodra die gevonden is.

    Dag of weekend.....
    Eén dag met jullie lijkt mij meeeeeeeeeeeeeer dan genoeg. :wink:
    Als er een forumweekend zou komen moeten we dat veel grootschaliger opzetten, wil ik best wel eens over bomen, maar 1 WSdag lijkt mij toch wel genoeg.

    Zo,
    hier laat ik het weer even bij.

    Groeten uit de Hoek, Ronald
     
  18. jaaaaah, ik heb bezwaar, en met mij heel vaargroep flevoland...dan is onze open dag!!! :D

    Goed, Ronald, nog meer ingevingen??? :wink:
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    PANIEK!! :sniper:

    1e zaterdag van juni is de Open Dag van Vaargroep Flevoland...
    Een evenement van wereldformaat (hoest, rochel... :wink: )

    Roel
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    Bovenstaande twee berichten zijn een duidelijk voorbeeld van:
    "Dubbel genaaid houdt beter..."
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina