forum - werkschepen - dag........

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ronald, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    :D 'open' dag :D

hmmmm :wink:

ciao, Ronald

2. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Ik wil ook graag komen op een volgende dag... Ikzelf kan de laatste week van juni en eer eerste week van juli niet (plus aansluitende weekenden) wegens vakantie naar .. jawel.. spanje..

Ik vind een wat groter opgezette vaardag ook wel leuk.. maar alleen een WS-Dag is ook goed..

Robert

3. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    Nou als we tussen nu en het begin van het jaar de datum vastzetten kan iedereen er rekening mee houden, dus gewoon doen.

Wat betreft de schepen vind ik dat er inderdaad geen speedboten thuis horen, blijft toch link tussen de rest. Voor de rest kunnen we het beste een breed gebied afspreken, van brandweer en reddingsboot tot sleper of supplier. en natuurlijk een verdwaald veerpont of tjalk is geen probleem.
    Een vissersboot is ook een werkboot dus gewoon lekker zelf inschatten.

André

4. ben ik het op zich wel mee eens, iedereen zelf bepalen of een schip er tussen hoort of niet. Deze keer hopelijk een iets meer centrale locatie. Ik heb er nu al weer zin in! :lol:

5. No1Uno

No1Uno Guest

Owkee dan.... Dan wordt het een werkschepengerelateerddag dan :p Maar zonder gekheid, die datum.... is dat niet wat laat?
    Het is in april mei toch ook al vast wel lekker weer :lol:

Ik ben er in ieder geval bij... Laat mun zeilboot wel eerst zonder mast gesleept worden door de sleper, en dan hoort die er ook bij ;)

Hoop dan ook wat meer electronica in de sleper te hebben zitten, het wordt tenslotte weer winter he ;) Klusjesavondjes dus ;)

Marco.

6. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    Misschien is hemelvaartsdag, 20 mei, of zoiets dergelijks een leuke dag.

Normaal heeft iedereen dan vrij en is een dag waarop meestal niet veel georganiseerd wordt.

André

7. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Even allemaal kijken op de agenda's van de diverse scheepsmodelbouwverenigingen waar we lid van zijn...
    Hemelvaartsdag 2004 voor Vaargroep Flevoland geen probleem!

8. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hemelvaartsdag 2004.............

Geen probleem voor mij.
    Goed idee, André.

ciao, Ronald

9. No1Uno

No1Uno Guest

Heb op hemelvaart ALTIJD een familie reunie... Zeeeeeer mooie reden om dit jaar dus NIET te gaan ;) Varen is belangrijker :p

Ik ben er bij, en heb de datum, onder voorbehoud, alvast genoteerd ;)

Marco.

10. Zoef de Haas.

Zoef de Haas.

Lid geworden:
    2 okt 2003
    Even kijken of het werkt. Er zijn nogal wat discussies over wat een werkschip is. Even de lectuur geraadpleegd en zie onder werkschepen: alle vaartuigen welke niet bestemd zijn voor vervoer van goederen of personen. Dat is een zeer rekbaar begrip en dat betekent dat b.v. een mijnen veger ook onder deze catagorie valt. Betonnings vaartuigen, cutters, zuigers, supply voor de offshore, duw bakken weer niet maar de duwboot weer wel! En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik vind dat een ieder mag uitmaken wat er op het water komt als het maar gezellig is. Dat men dan niet met een speed boot tussen schaal modellen moet gaan lopen knallen dat zal een ieder wel duidelijk zijn. Ik heb een leuke dag gehad en dat is het voornaamste. Wel vind ik dat als het werkschepen moeten zijn dat het ook echt in deze catagorie moet vallen. Nu zag ik ook weer iemand die de opmerking maakte ten aanzien van verbrandings motoren. Verbranding werd dan ook gelijk weer geasocieerd met speed. Dat een verbrandings motor ook in een schaalmodel goede diensten kan doen bewijzen mijn slepers. Het vermogen ten volle benutten voor pure trekkracht is een echte uitdaging, maar de techniek is bijzonder gecompliceerd, en niet iedereen beschikt over de nodige middelen om dat te realiseren. Ik hoop volgend jaar weer op een werkschependag en als het dan net zulk goed weer is als de laatste keer dan doe ik het er voor.

Groetjes Hans. :zon:

11. xxman

xxman

Lid geworden:
    6 sep 2003
    om me ook maar even in de discussie te mengen wanneer een boot een werkboot is:
    een boot is eigenlijk altijd een werkboot. ook bijvoorbeeld een jacht, want kijk maar eens naar het werk wat het personeel of eigenaar moet verrichten om de boot zo glimmend en schoon te houden. en een zeilboot ook, want de bemanning van een wedstrijd zeilboot moet erg hard werken om harder te gaan dan de concurrent en dat op een boot zonder enig comfort.
    en om aftesluiten met een quote van een oud schipper van mij: op een schip is altijd werk.

12. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    ...Tja... als je het zo bekijkt.... :? Dan is een rubberbootje ook een werkboot want d'r is veel 'werk' aan om dat ding op te blazen ... :roll:
    Maar ik geloof dat we hier aan het afwijken zijn... . :pc:

Droopy

13. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Sorry xxman
    Je avatar mag dan wel een sleper zijn maar volgens mij heb je de discussie over werkschepen (helemaal) niet begrepen.
    Vind de discussie hier een beetje de onzinnige kant op gaan.

14. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Heren,

Is het niet leuker om gewoon een ALGEMENE modelbouw forum vaardag te houden?
    Dan hebben we deze discussie niet meer nodig.
    Je zou kunnen beslissen tussen zeil en motor: dus 2 forum vaar dagen.
    (maar: wat doen al die zeilers met onderwatergenua dan? mogen die bij beide komen :wink: )

Wim

15. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Zo na 13 pagina's weer terug bij af!!!

16. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Je hebt gelijk Adam,
    ik heb de hele draad gevolgd, maar na zo'n berg info (nu al 15 pagina's) vergeet je wel eens details uit de discussies.
    Maar 't was eigenlijk in reactie op jou:
    Nieuwe draad of hier verder?
    Want:
    moet er dan een derde dag komen:
    een tussen-wal-en-schip forum vaardag?
    Niet voor werkschepen en zeilschepen, de rest is welkom!

(welke rest? 8O )

:wink:

Wim

17. No1Uno

No1Uno Guest

En nog eentje

Als je nou deze twee berichten samenvat, kom je ongeveer op :

Hemelvaartsdag 2004 komt er wederom een werkschependag.
    Om de discussie wat is een werkschip te beeindigen hebben we 6 main catagory's gemaakt.

Indien je schip tot een van de volgende 5 catagorieen behoort, is het GEEN werkschip.

- Plezierjachten
    - zeilboten
    - speedboten (electro en brandstof)
    - Marineschepen
    - onderzeeboten

Indien je 2e schip wat je meeneemt tot 1 van deze catagorieen behoort, bedenk dan voordat je het schip meeneemt, of het de rest van de varenden niet stoort. Indien de lokatie goed gekozen is, kan er ook wel met die schepen gevaren worden, maar het blijft zo het karakter van een werkschependag houden.

Voor alle mensen die liever met andere boten varen, of met alles tegelijk willen komen, komt er een algemene forum schepen dag.
    Hier zijn dan wel alle schepen welkom.

De datum en lokatie voor deze algemene dag, plus de invulling van de dag moet nog nader worden bepaald.

Ik hoop dat ik met deze post de meesten onder ons een beetje tegemoet kom. 2 dagen, misschien wel een weekend, maar dat moet allemaal nog uitgezocht worden.

Marco.
    Edit
    Bericht klopte niet ;) Even kloppend gemaakt ;)
    /Edit

18. xxman

xxman

Lid geworden:
    6 sep 2003
    ik heb de discussie best wel begrepen. het gaat er om dat er alleen modelboten mogen komen waar van de 1/1 versie beroepsmatig worden geexploiteerd. en ik ben het ook wel eens dat daar geen speedboten of zeilboten bij horen.

en de opmerking "schepen zijn eigenlijk altijd werkschepen" was leuk bedoeld, maar dat had jij weer niet begrepen.

19. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    en een keer een dag in het noorden??

bij vaargroep ekenstein in appingedam?

die hebben ook een mooie vijver !

Arnold

20. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik heb een nieuwe discussie geopend met de naam modelbouwforumwerkschependag 2004.

Deze werd wat aan de lange kant, en om het overzicht te behouden.......

Robert, deze mag wat mij betreft op slot.

ciao, Ronald

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina