forum - werkschepen - dag........

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ronald, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dune01

dune01 Guest

achter mijn huis in Castricum is ook een ruime plas, met twee steigers en wierloos water. Zal eens informeren bij de gemeente of we hier mogen varen met een groot aantal personen.

martijn :zon:

2. Jan Kortbeek

Jan Kortbeek Guest

@Kapitein Koek: Ik weet het niet hoor Olivier, maar je hebt in prov. Utrecht meerdere clubs. Kijk maar 's http://www.hmbc.nl/clubsort.html, daar zie je o.a. clubs in Bilthoven, Nieuwegein/IJsselstein en 2 in Utrecht, zover ik kon zien. Dus modelclubs zat.

Maar weer ff On-Topic: Ik denk dat het oude haventje van Hilversum een mooie locatie is. Alleen dan mogen we wel de avond van te voren afspreken, want eer je H'sum binnen bent...... ;-) Ik ben erg benieuwd naar de foto's!!

Groeten,

Jan

3. In Utrecht?

Op site van de HMBC kijk ik zelden, dus ik zal er anders een achteraan gaan...

4. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik heb het idee dat als we Hilversum kiezen dat het meer en soort demonstratie bijeenkomst wordt, waar het hele winkelende publiek binnen no time naar staat te gapen.
    Een vijver ergens bij een vereniging of in de natuur lijkt me leuker, maar laten we maar kijken wat er mogelijk is.
    Overigens is een beetje publiek nooit erg natuurlijk, kunnen we gelijk de hobby promoten, maar om tussen het publiek door te moeten worstelen met je zender.........

We zullen zien waar het schip strand, en straks met al die slepers is die zo weer los :lol:

Ronald.

5. nou publiek is wat mij betreft helemaal geen probleem, daar zijn hekken toch voor uitgevonden.....lijkt mij een ideale manier om inderdaad de hobby te promoten, en uiteraard het forum :D Maar nogmaals, het lijkt me makkelijker om voor de provincie Utrecht te kiezen ipv castricum, ligt toch wat centraler denk ik. Maar ik krijg er steeds meer zin in als ik al die anthausiaste reacties hoor

GreetZ kor

6. dune01

dune01 Guest

ok het wordt dus Hilversum neem ik aan. We kunnen dit dit natuurlijk als een modelbouwforum event brengen, afdeling werkschepen. Mischien in de toekomst combineren met de zeilgroep, duikbootgroep enz.

7. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik heb de gemeente Hilversum al benaderd, over hoe en wat mbt vergunningen en zo.
    Ik hou jullie op de hoogte.

waar ik helemaal niets van weet..............
    hoe doen we het met de kristallen enzo?????
    Heb nog nooit zoiets geörganiseerd dus hulp in dit soort technische zaken is van harte welkom.

groeten Ronald

8. Bij verenigingen heeft men vaak een bord met wasknijpers, daarop zitten zg. frequenties.
    Als jij wil gaan varen pak jij de wasknijper met de frequentie van jouw zender/ontvanger.
    Zo krijg je geen gedoe met storingen e.d., een nadeel is helaas wel dat er veel gevaren zal worden met 35 en 40mhz (27mhz), dan heb je maar een bepaald aantal frequentes en kun je niet met zoveel mensen tegelijk varen.
    Ik denk dat je als je mazzel hebt met 20-30 mensen tegelijk kan varen.
    Ik weet niet hoeveel mensen er dan zouden komen, maar als we ook de duikboot/speedboot fanaten uitnodigen, dan zullen we zeker op +/- 50 mensen uitkomen...

9. Jan Kortbeek

Jan Kortbeek Guest

@Olivier: Dit is misschien een beetje off-topic, maar we kunnen er maar niet te vaak op hameren. De 35 MHz band is alleen voor vliegers. Daar mogen wij (vaarders) niet eens naar kijken. We mogen alleen maar op de 27 en de 40 Mhz

Maar weer even on-topic. Ik weet niet in hoeverre H'sum een gemakkelijke gemeente is. Na het sluiten van Gooiland heb ik geen hoge pet van ze op. Maar ook dat is maar een mening van een simpele ziel (ik dus ;-))

@Ronald: Als je hulp nodig hebt met organiseren dan help ik je graag!

Groeten,

Jan

10. Ja das, waar maar ikzelf gebruik liever 35 en 40 mhz, omdat 27mhz zo gevoelig is waardoor vaak storing optreedt...ik zal dan ook niet de enige zijn die dit vind!

11. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    @Olivier:

Je snapt het nog steeds niet, lijkt het wel.

Het gaat er helemaal niet om wat JIJ liever hebt (35 en 40 MHz),
    maar wat er is toegestaan. En dat is voor niet-vliegende modellen GEEN 35 MHz.
    Je kunt toch niet serieus beweren, dat je die band wilt gebruiken om te gaan varen?
    De wel gerechtigde gebruikers hiervan mogen er vanuit gaan dat jij zo sportief/beleefd/normaal bent, dat je er met je vingertjes vanaf blijft.
    Toch?

12. Bruno heeft absoluut gelijk,

ikzelf heb ook een 35 Mhz zender maar die gaat NIET mee bij shows en dergelijke. Binnen de club gebruik ik hem wel gewoon omdat de dichtsbijzijnde modelvliegclub een kilometer of 20 verderop is. En wat betreft zenderbewaking, het is op zich niet zo moeilijk om dit goed bij te houden. Ruud48 die heeft een pracht programmatje in elkaar gezet om de zenderbewaking goed te doen. En dat kunnen we zeker weten gebruiken als we dat nodig hebben.

GreetZ kor

13. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik denk dat het toch weer even een kwestie van afwachten is hoe de gemeente Hilversum gaat reageren. Laten we in de tussentijd hopen dat er nog een verenigingslid van een vereniging in Utrecht e.o. zich meldt met een mooi vaarwater. Dan hebben we een keuze en dat is op zich wel prettig!!

Overigens vind ik het heel erg leuk dat er zo enthousiast gereageerd wordt. Van alle kanten worden ideeen aangedragen en hulp aangeboden, echt geweldig. Nu maar hopen dat het door kan gaan.

Even wat technisch......
    Ik heb bijvoorbeeld een F14 zender met daarin het standaard kristal, maar daar zullen er wel veel meer van zijn. Hoe gaat dat dan verder??
    Is het raadzaam om meerdere setjes kristallen aan te schaffen??
    Of zijn kristallen van andere merken uit te wisselen??
    En als ik dan, zeg een twee, setjes aanschaf heeft dat nut, want het kunnen heel makkelijk setjes zijn die anderen ook hebben en dan is er nog steeds een probleem.

Zoals je wel ziet heb ik nog nooit hiermee te maken gehad en heb dus genoeg vragen. Voor het organiseren van dit soort dingen hoop ik dus een beroep te kunnen doen op anderen die hier verstand van hebben.

Eén ding is zeker, als dit allemaal gaat lukken weet ik het voortaan ook :lol:

groeten,
    Ronald
    We zien wel waar het schip strand, maar met een sleper in de buurt is dat geen probleem :)

14. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Forum-Werkschependag

Hallo, Papa is er weer, na een paar daagjes de Ardennen onveilig gemaakt te hebben.
    Ik heb met interesse zitten lezen! Leuk initiatief om ook eens met werkschepen bijeen te komen.
    Een paar opmerkingen:
    Qua organisatie is het voor Biddinghuizen geen probleem, want zoveel valt er niet te organiseren. Tenminste, als we het op eenzelfde manier als de forumzeildag doen. Maar Kor heeft mijn mening ook vertolkt:
    Het lijkt mij ook beter als we eens naar een ander watertje uitwijken.
    Biddinghuizen is prachtig, niks mis mee, maar ook willlen wel eens ergens anders ideen opdoen.
    Dus: Als Huizen, Utrecht, Harderwijk of Nieuwegein zich aanmelden: graag!
    Een watertje bespreken bij een gemeente is ook een mooie optie, mits zonder kosten of allerlei gemeentelijke beperkingen qua milieu enzo...

Roel

15. Jan Kortbeek

Jan Kortbeek Guest

Ha Pappa ;-)

Ik heb net even een mailtje gestuurt naar Hans van Rossum, de secretaris van HMBC Het Anker Nieuwegein, of we misschien op deze locatie een modelbouwforum vaardag mogen organiseren.

We wachten af!

Groeten,

Jan

16. maxto

maxto Guest

Zolang het betekend dat die Papendrechtse club uit de picture is vind ik het goed en ben dan ook van de partij.
    Vaarvijver daar is meter of 15 breed, en meter of 40/ 50 in de lengte bevaarbaar. Paar zij- slootjes waar dikker bagger in zit en hoofdbestanddeel van die club werkt met vrachtautotjes en heeft niets met boten... :?
    Had dus echt niets geworden.

17. dune01

dune01 Guest

Jan prima om dit te vragen aan het Anker te Nieuwegein, wat mij zo leuk lijkt om dit niet bij een club te doen. Via deze manier (open water ergens in Hilversum) kunnen we onze hobby beter promoten. Wat ik veel merk uit reacties van toeschouwers dat ze het ook wel zouden willen doen, maar er weinig info is (Internet is toch een handig medium zeg ik dan maar :wink: )

vandaar mijn voorkeur aan open water.

Martijn

18. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Ben ik het mee eens, eigenlijk moet je het dan gelijk aan een evenement vastknopen... zou helemaal mooi zijn... kwa publiek enzo..

Robert

19. dune01

dune01 Guest

Robert, heb je aangegeven dat het hier om elektro boten gaat. Ze willen wel een spastisch reageren bij het woord modelboot (de benzine variant).

Martijn

20. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik heb in mijn bericht aan de gemeente Hilversum duidelijk aangegeven dat het hier gaat om electrisch aangedreven schepen. :yes:

Even een vraag aan Arjan.
    Kan jij die beloofde foto's plaatsen, kunnen we eens kijken waar we over praten.

Ik heb het vage plan om eens te gaan kijken op de open dag van de vaargroep Flevoland........ (eigenlijk heb ik afspraken die dag, maar die is ook bootjesgek, dus.......) Misschien dat we daar eens van gedachten kunnen wisselen. En heeeeel misschien rijd ik wel even door Hilversum, maar daar is nog helemaaaaaal niets zeker van. :?

ciao
    Ronald
    Met een sleper in de buurt is een gestrand schip ook wel weer vlot te trekken :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina