forum - werkschepen - dag........

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ronald, 1 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. komen komen komen

open dag bij ons is een behoorlijk spectakel. we verwachten VEEL boten dus gezellig is het zeker. iedereen is van harte welkom

GreetZ Kor

2. Arjan

Arjan Guest

Beloofde foto;s

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet toegekomen aan het maken van foto's (locatie Hilversum), waarschijnlijk doe ik dit vanavond (uiterlijk morgen) even.

Groet, Arjan

3. Jan Kortbeek

Jan Kortbeek Guest

Ik heb net een mailtje van Hans van Rossum gehad. Hans staat er in principe wel voor open, maar hij wilt eerst even rustig overleggen over de mogelijkheden. Hans stelt de zaterdag 13 september voor.

Maar weten we al iets van Hilversum??

Groeten,

Jan

4. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Nieuwegein is op zich wel lekker centraal...

Robert

5. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Er is nog niets vernomen van de gemeente Hilversum.
    Maar vrijdag de dertiende ben ik vrij en was van plan ze dan maar eens te bellen.

maar leuk dat er in ieder geval een (voorlopig) positieve reactie is van een vereniging.

zodra ik wat weet...........
    weten jullie het ook!!

ciao
    Ronald

Een gestrand schip.......... nee hoor nog niet, maar hou die slepers paraat.

6. dune01

dune01 Guest

Ok we wachten af

7. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Vandaag op vrijdag de dertiende gebeld naar de gemeente Hilversum.
    Gesproken met de ambtenares die verantwoordelijk is voor evenementen en vergunningen.........

Ze wist niet precies wat ze met ons aanmoet :D
    Wel dat we een vergunning nodig zullen gaan hebben :cry:
    En vermoedelijk gaat dat geld kosten. Daar heeft ze het nu nog niet over gehad, maar volgens mij kosten vergunningen altijd geld......

Ze ging informeren bij diverse mensen over hoe en wat.
    En heeeeeel belangrijk, ze gaat me volgende week terugbellen.

Dus het is weeeeeer een kwestie van afwachten.

Ronald
    Het schip is nog drijvend, maar een paar slepers in de buurt is nooit weg.

8. Vinze

Vinze

Lid geworden:
    2 sep 2002
    mischien een kleine tip maar hij kost veel werk ..

schrijf een soort van Plan van Aanpak of een project plan voor die dag...
    waarin je precies verteld wat je gaat doen hoe de dag gaat verlopen, wat er aan mensen massa op afkomt... als je het de activiteit in beperkt club verband verpakt heb je mischien geen vergunnign nodig en het belangrijkste wat je van de gemeente verwacht. ... weinig dus!!

gemeentes krijgen jaarlijks tonnen van dit soort aanvragen per telefoon op papier is het voor zulke ambtenaren een stuk makelijker om een te zien dat er geen 10.000den mensen op afkomen en het gewoon een Demo is bijvoorbeeld.

groet,

vinze

9. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hi Vinze,

Ik heb ongeveer een klein half uur met de dame in kwestie aan de telefoon gezeten, waarin ik haar precies heb uitgelegd wat het plan is.
    Aan haar vragen begreep ik dat ze aantekeningen heeft gemaakt.

Ze weet dus wat wij willen en het enige waar ze geen antwoord op had, en wat ze dus wil gaan uitzoeken...........
    Onder wiens bevoegdheid gaat het vallen :)
    Er schijnt een havenmeester te zijn, maar daar zijn onze bootjes wel erg klein voor :rolling:

Dus ik heb goede hoop dat ze weet waar het om gaat, en nu dus even afwachten waar ze mee terug komt.
    Maar bedankt voor de tip, hulp is altijd welkom :wink:

Maar ik zie dat jij uit Hellevoetsluis komt........
    Waar vaar jij mee??? en waar vaar jij???

ciao
    Ronald

10. Vinze

Vinze

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik ben zelf meer een vlieger.. daar ligt bij mij de nadruk op. heb zelf wel een graupner Phantom op de kast staan voor als het geen vliegweer is.

en waar ik vaar.. 3 stappen van uit mijn huis ligt het haringvliet das toch wel groot genoeg toch?

11. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ok laatste nieuws............

De gemeente Hilversum vindt het goed dat we komen varen.
    Alleen moeten we (zoals Vinze al opmerkte) een plan inleveren en aan de hand daarvan wordt de vergunning verstrekt.

Er zijn wel kosten aan de vergunning verbonden, maar dat is afhankelijk van de grootte van het evenement......
    Ze schatte in, ongeveer een 20 Euro.

Dus mensen kom maar op met data.
    Wanneer willen we, wanneer kunnen we.

Geef gelijk even aan wat je (eventueel) ter beschikking kunt stellen aan tafels, partytenten e.d.

Als het nodig is kan ik wel informeren naar marktkraampjes en dranghekken, maar laten we eerst even kijken wat we zelf hebben.

Ik hoor/lees het wel :D

ciao
    Ronald

12. nou, das al heel erg mooi. het is misschien makkelijk om dit niet in de vakantie te doen maar in een weekend daarna ofzo. ivm op vakantie gaan van mensen en zo.

GreetZ Kor

13. Ja, dat lijkt me ook in een goed idee.
    Alleen in het noorden van NL beginnen de vakantie's eerder dan in het zuiden/middan van NL.
    Ik denk dat de vaardag dan eind augustus plaats gaat vinden.

14. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    Hallo,

lijkt mij een prima idee, de schoolvakanties eindigen hier in het zuiden op 1 september dus als de datum ergens in de buurt is wil ik wel komen.

Marktkramen huren is een erg dure hobby, hebben dit eens nagevraagd bij een verhuurder -> € 25,- per kraam per dag of weekend.
    Probeer eventueel bij een buurtcentrum voor het lenen van tafels, daar het overdag plaats vindt is een kans dat zij die kunnen uitlenen.

Kan wel eventueel zorgen voor doeken voor op de tafels.

André

15. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Hoe wil je het doen kwa publiciteit? of houden we het "onder ons" op het forum?

Robert

16. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hoe wil ik het doen........
    Tja, dit is (zoals al eerder is gebleken) een heel democratisch forum :D
    Dus hoe wil men het???????

Zelf heb ik uiteraard wel een paar ideetjes.
    Wat betreft mensen die komen varen, dat zouden alleen forummensen moeten zijn.
    Wat betreft publiciteit, de Gooi en Eemlander kan best wel een advertentie plaatsen om aan te kondigen dat er heeeeeeeel veeeeeel mooie bootjes te zien zijn op .. september
    Wat betreft de organisatie, zijn er mensen die in Hilversum, of er vlakbij, wonen die weer mensen kennen die tafels e.d. weten die we kunnen lenen. enz. enz.
    Wat betreft de datum, 6 september????
    Wat betreft techniek, hoe komen we aan genoeg frequenties???
    Wat betreft vergunning, ik stel wel een brief op leg hem wel voor aan jullie..... zijn er mensen die daar ervaring mee hebben???

Dus mensen ik wil graag, maar weet niet alles.

Ik roep dus nu gewoon heeeeeel hard HELLUP :D
    Als er mensen zijn die serieus mee willen denken en helpen, graag. Mijn e-mail adres is bekend. Stuur een mailtje of PB en we overleggen.

groeten
    Ronald
    Het schip gaat nu niet meer stranden, maar hou die slepers paraat voor slecht weer......... :eek:nweer:

17. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    voor de freqeunties heb ik wel een freqeuntie bord. neem het wel mee.

Stel gewoon de brief op en post hem even op het forum, dan kunnen we het makkelijk bekijken en bepraten.

André

18. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hey Andre,

Het frequentiebord is niet waar ik aan denk.......
    Meer aan hoe komen we aan verschillende frequenties???

Mijn zender is een standaard uit de doos F14, met dus het standaard kristal. Zo zullen er nog wel meer zijn die die zelfde hebben.
    Maar misschien lost zich dat vanzelf op,
    kunnen we gaan admiraalvaren :rolling:
    (zo heet dat toch?? Allemaal tegelijk de zelfde bewegingen???)

Ik kan die brief pas opstellen als ik weer wat meer weet.
    Maar ik plaats hem zodra ik een paar regels heb verzonnen :wink:

ciao, Ronald

19. er is eigenlijk 1 ding waar ik "bezwaar" tegen heb...ik zou zeggen niet alleen mensen van het forum maar ook van daarbuiten. Ik denk dat er een paar mensen uit onze verenigingook wel zin hebben om te komen. en anders mist de rest een paar hele mooie schepen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugt toch? maar ik ben benieuwt hoe de rest er over denkt.

GreetZ Kor

20. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ik sluit me wel een beetje bij Kor aan; Op de Zeildag waren ook mensen die niet bij het forum ingeschreven stonden. Geen probleem: hoe meer schepen, hoe meer vreugd!

M.b.t. kramen, partytenten enz:
    Vaargroep Flevoland heeft een aantal stevige maar demontabele tafels in eigen beheer die we op onze eigen open dag gebruiken om modellen op te zetten. Ik kan wel eens een balletje opgooien of we die mogen gebruiken.

Ik heb zelf een partytent (nee, geen jurk van m'n vrouw!) en wat tuinstoelen.

Een PvA (Plan van Aanpak) schrijven is ook geen probleem;
    Als daar hulp bij nodig is hoor ik het wel.

Groet
    Roel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina