FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door NVM, 8 jan 2011.

  1. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.824
    Locatie:
    Hoorn NH
    Inderdaad, dat is goed! :thumbsup:

    Jij mag de volgend opgave plaatsen. :D

    Johannes
     
  2. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    de volgende
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Die`s gaaf, staat trouwens een 'bouw'draadje van op dit forum, schaal 1/2!

    Groeten, Ramses
     
  4. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Den Haag
    Wie kopt 'm in?
     
  5. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    Geen voetballers hier?
    Of heeft iedereen schrik om een nieuwe te moeten plaatsen? :D
     
  6. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Stits SA-2A Sky Baby

    (Dit was het draadje welke ik bedoelde, een 1/2 schaal Sky Baby door Chris)

    Groeten, Ramses
     
  7. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Kom dan maar met een volgende opdracht.!!!
    Beetje moeilijk!!!
     
  8. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Nieuwe opgave, ik hoop dat ie niet te makkelijk is...

    [​IMG]

    Groeten, Ramses
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    reeds gevonden
     
  10. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Dat is weer erg snel!! Welke kist is het volgens jou?

    Groeten, Ramses
     
  11. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    Ik ga een tip geven.
    Ik wil de anderen ook een kans geven.
    Dit was het wapen dat er op was gemonteerd 1½ lb shell-firing quick loading gun
    En de initialen van de maker zijn dezelfde als de latere benaming van de luchtmacht voor welke het gebouwd was.
     
  12. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Klopt! Alleen schoot de "koe" volgens mijn informatie een "one-pound shell" ;)

    Groeten, Ramses
     
  13. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Nog een tip: De later bekende vliegtuigontwerper Geoffrey de Havilland heeft de testvluchten in deze bijzondere kist gemaakt.

    Groeten, Ramses
     
  14. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
  15. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.824
    Locatie:
    Hoorn NH
    Haha, omdat niemand anders durft. :)

    Key, ben benieuwd wat jij uit de hoge hoed tovert. :D

    Johannes
     
  16. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.325
    Locatie:
    NB NL
    .
    Inderdaad Key, dat is `m! :thumbsup:

    Wist jij deze ook Johannes? Ik bijt trouwens niet hoor :D

    Ik zie nu inderdaad volgens jouw link (wiki) een "1½ lb shell", volgens onderstaande info welke ik heb een "one-pound shell":

    Royal Aircraft Factory F.E.3 (A.E.1). This quite remarkable two-seater, which included several novel and ingenious design features, was built in 1913 and was also known as the A.E.1, or Armed Experimental. It was conceived expressly to carry a Coventry Ordnance Works (COW) gun, which fired a one-pound shell, in an effort to provide the flying services with a weapon for which it was confidently expected there would be an eventual demand, although there was no immediate need. S J Waters appears to have had overall responsibility for the design, assisted by messrs Beadle, Folland, Reynolds and Swan.
    As was almost inevitable for a gun-carrier, the machine was a pusher, power being provided by a water-cooled, six-cylinder in-line Chenu engine of 100hp. This was mounted well forward in the nacelle so that, in the event of a crash, there was no risk of it breaking free and crushing the pilot, a common failing of most pushers. A shaft extended rearwards from the engine along the bottom of the nacelle, driving the propeller via a chain running in an oil-tight case behind the pilot's seat. In an attempt to eliminate the drag of the braced tailbooms normally associated with pusher designs, the tailplane was carried on the end of a single tailboom which was supported on bearings at the end of the propeller shaft and by bracing wires running to the upper wing and to the undercarriage.
    Surviving drawings suggests that there was some indecision as to how the fully enclosed engine was to be cooled. At least one drawing shows extensive surface radiators along the top of the nacelle, following its contour from nose to cockpit rim. However, as finally built, the forward portion of the nacelle was clad in aluminium sheet, over a framework of steel tube, and the remainder was clad in plywood. The radiators were mounted inside the nacelle, cooling air being admitted through a circular hole in the nose. The wing and tail surfaces were of entirely conventional construction, being of fabric covered spruce, and their design clearly owed a great deal to the contemporary F.E.2, as did the undercarriage.
    Test flying, undertaken by Geoffrey de Havilland, assisted by Ronald Kemp, revealed that the tail was not sufficiently rigid for satisfactory service, and the tests were discontinued without the gun being fired in flight. It was, however, tested with the machine suspended from the roof of one of the Farnborough airship sheds to establish that the gun's recoil would not pose a problem in flight.
    The F.E.3's eventual fate is not recorded, but it is possible that rather more than the lessons learned from its trials was incorporated in its successor, the F.E.6.

    Aan jou weer de volgende Key!

    Groeten, Ramses
     
  17. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    een makkelijke deze keer maar een vliegtuig dat glimlacht mag hier ook eens :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Den Haag
    Gebitsverzorging? :D

    Fleet 50 Freighter
     
  19. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    :thumbsup:
    Helemaal juist ,eigenlijk te makkelijk voor hier maar ik vond de foto hier perfect passen.
     
  20. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Den Haag
    Nou, dan hoop ik maar dat deze moeilijker is:

    [​IMG]

    De fabrikant bestaat nog, maar maakt geen vliegtuigen meer.
     

Deel Deze Pagina