FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

.
Deze?

Recordpoging met vliegtuigje loopt fout af in Zwitserse Bazel

Het vliegtuigje was opgestegen op de luchthaven van Bazel-Mulhouse in Frankrijk voor een transatlantische vlucht. De 59-jarige Zwitserse piloot wou zo snel mogelijk naar Wisconsin in de Verenigde Staten. Maar het experimentele vliegtuig boorde zich door een appartementsgebouw in Bazel en kwam neer op het grasveld van een kindercrèche, waar op dat moment een twintigtal kinderen verbleven. De piloot overleefde het ongeval niet en op de grond vielen minstens zes gewonden, onder wie drie brandweerlieden, een politieman en twee bewoners van de wijk, aldus de Zwitserse autoriteiten. De oorzaak van het ongeval is nog niet gekend en zal ook moeilijk te achterhalen zijn want het toestel had geen zwarte doos aan boord. (HOA)

Groeten, Ramses

.
Dan is de kist een Express 2000 ER

01.jpg

«Express 2000 ER»: Das Unglücks-Flugzeug Marke Eigenbau. (Bild: Aeromedia/Anton E. Wettstein)

Akelig ongeluk (vooral voor de gewonden op de grond!) en ook een akelige foto waar hij zijn vrouw gedag kust voor de crash....

Groeten, Ramses

Ramses is nog steeds op zoek naar een nieuwe opgave, dus dan maar een extra uitdaging tussendoor. ;)

full

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
.
Hahaha, die is gaaf Johannes! :mrgreen: Zal vermogen genoeg hebben!

Nieuwe opgave:

full

Een ander "familielid" is al eens eerder geplaatst in dit topic... maar welke versie van welke familie is deze kist?

Groeten, Ramses

Nieuwe opgave:

full

Een ander "familielid" is al eens eerder geplaatst in dit topic... maar welke versie van welke familie is deze kist?

Toch moeilijker dan ik dacht! Hint: Er is een link met de Griekse mythologie... ;)

Groeten, Ramses

.
Helemaal goed Key! Je mag de volgende opgave plaatsen.

The Ikarus 451 is a family of research aircraft designs built in Yugoslavia in the 1950s, all sharing the same basic airframe, but differing in powerplants and cockpit arrangements. One member of the family Ikarus 451M became the first domestically-built jet aircraft to fly in Yugoslavia, on 25 October 1952.
Groeten, Ramses

Was gebouwd voor een recordvlucht maar al tijdens tests beschadigd.
De latere geslaagde recordvlucht heeft een van de bekendste luchtvaartpioniers opgeleverd.

nog een foto
de prijs van de recordvlucht is trouwens gewonnen met een eenmotorig landvliegtuig.
full

Sunset

Seaplane the "Sunset"

Hugo Sunstedt

Deze kende ik nog niet maar wist wel dat ik in de tijd van Vickers "Vimy" moest zoeken. Uiteindelijk heb ik de Sunset gevonden via trefwoorden Atlantic Wings 1919.

Johannes

Dit is het correcte toestel alleen kende ik het onder een andere naam "Sundstedt hannevig sunrise "en onder deze naam is er meer over te vinden op het internet.
Aan u de volgende Johannes

Back