FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad,

Is dit een instinkertje?

De foto komt van wiki, onder het trefwoord skutsje.

Maar wanneer ik op alle skutjses zoek, kom ik deze dame niet tegen........

Wim
 
Het scheelt, dat er maar 1098 Skûtsjes zijn, dus de keuze is beperkt.

Maarre, toch heb ik 'm gevonden:

De naam: Risico. Verder ook nog:

De 'Oant Moarn' in de Nije Feart nabij de Galamadammen
foto: afkomstig van Wikipedia. Dit is de foto van Dikkie.


Het skûtsje is ook bekend als de 'banaan' door de grote zeeg
foto: afkomstig van Melkrace, welkom bij Melkrace.nl de skutsje dagtocht in friesland Dit is deze foto:
schipfoto_490.jpg


Registratienummer: G 4637 N
Bouwjaar: 1911
Type: Roefschip
Werf: Johannes de Roos en Jan van der Meijden ('De Hoop') in Leeuwarden
Huidige eigenaar: Jacob Huisman te Harlingen ('Oant Moarn')
Lengte: 17,16 meter
Breedte: 3,65 meter
Tonnage: 32,667 ton
Eerste meting: Hoogkerk, 16 okt. 1937
Zie ook eerder registratienummer L 1271 N

Eigenaar: Jacob Huisman te Harlingen (vanaf 1997)
Naam: 'Oant Moarn'
schipper: André Roosenburg te Harlingen (1997-1998, IFKS)
schipper: Jan Koopmans te Workum (1999-2002, IFKS)

schipper: Haaije Pijl te Grou (2007, IFKS)
schipper: Andries Brouwer te Leeuwarden (2008, IFKS)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien Dikkie blijkbaar nog geen zin heeft om z'n 1000e posting te plaatsen hier alvast een nieuwe en dit is uiteraard wél een echt makkie:



Uiteraard is alleen de naam niet genoeg, dus ik wil wat meer informatie lezen.
 
Tja, postings hier tellen niet - dat scheelt. - EDIT: Blijkbaar wel. 1000e post!! :D
Overigens is-ie goedgekeurd ;) Klopt inderdaad dat de afbeelding van wikipedia komt.
Over huidige opdracht zeg ik nog even niets, anderen moeten ook de kans krijgen mee te doen hé :)
 
Laatst bewerkt:
Nou Jan die was wel simpel die wist ik zelfs
De bezieler achter deze boot is een in Suriname geboren Nederlander Lenny de Vries die gefascineerd is door de middeleeuwen en ridders.
De kasteelboot is dan ook volledig ingericht als een museum waar de middeleeuwen centraal staan. Niet naast te kijken op de boot zijn alvast de witte pony en een zwart paard dat op het dek lopen.
Als een stoere ridder rijdt Lenny op zijn paard op het dek rondjes en begroet iedere bezoeker die zijn waterkasteel betreedt. Want het museum is natuurlijk toegankelijk voor publiek.
Lenny de Vries droomde al van kindsaf om ridder te zijn en een eigen kasteel te hebben. Een droom die hij nu in feite een beetje heeft verwezenlijkt. En dat wil hij nu natuurlijk ook aan iedereen laten zien.
Nog tot en met 15 februari ligt hij aangemeerd in Gent aan het stapelplein. Zijn verdere doel is om deze zomer nog naar Engeland te kunnen varen......maar eerst wil hij vanuit Belgie nog naar Frankrijk en Zwitserland varen.
Alleen hoopt hij voor Engeland op een rustige zee want de Vlotburg is nog altijd gebouwd op een binnenschip en niet op een zeeschip.
Ridder Lenny de Vries heeft ook een eigen site met heel wat informatie: Vlotburg - Startseite

Heb ik het goed??
Brandaris
 
Uiteraard is 't ie goed. Overigens heeft dit draadje niet als toevoeging 'moeilijk te vinden schepen', maar 'vreemde boten'. Volgens mij is dit echt een vreemd schip en dat-ie makkelijk te vinden was is dan mooi meegenomen. Het gaat 'm dus eigenlijk alleen om de mooie plaatjes. Verras ons maar eens met een nieuwe, Brandaris.
 
Nou het is geen vreemde maar wel een ouwe, en ik heb er vroeger zelf op gevaren

dus niet zo moeilijk
raad%20boot.JPG


ik weet alleen niet hem zosnel te plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Deze dus. Als je bij deze posting quote aanklikt, kun je zien wat ik er aan veranderd heb om 'm te plaatsen (dat heb ik trouwens ook hier moeten leren).
raad%20boot.JPG
 
Staat nog steeds open !
Foto-33IRGC6F-D.jpg


nog wat info:
Ze voeren met 2 sleepboten in de Rotterdamse haven eigendom van een grote rederij met zeevaart en ook binnenvaart afdeling met tankers en nog meer activiteiten wereldwijd zelfs in de luchtvaart actief geweest.

De sleepboot waar het om gaat is van 1958 en tot 1982 in werkgebied Rotterdam daarna verkocht richting middenlandsezee....

groeten, Brandaris
 
Laatst bewerkt:


Hier de Drcht op de luiken van de Christina Kavada (EX: Duke of Holland)
op weg naar Phiraeus in Griekenland

Drecht:24,80x6,65x2,5 2Bolnes motoren op een schroef as met total vermogen van 500Pk
Gebouwd in 1958 by Scheepswerf R Van den Beldt te Oudewetering

en anders is het wel der verdomd knappe zusje de horsey

 
Hoi Armando, helemaal goed, het is inderdaad de Drecht !

Eens de trots van PHs van Ommeren de Horsey en de Drecht, in 1983 overgenomen door Smit Havendiensten B.V. De Drecht naar Phireas door verkocht
1958 DRECHT, 1984 TIGRIS
displ.40,5t, L24,80m, B6,65m, D2,50m
1 scr, 2x diesel Bolnes, 250bhp (500bhp total)
1958: Built by "R. Van den Beldt" at Oude Wetering (YN 7)
1958: delivered to "Rederij Phs. Van Ommeren" at Rotterdam
1983: To "Smit Internationale" at Rotterdam
1984: To "Erteka Construction Co" at Athena (GRC), renamed TIGRIS
(shipped to Piraeus on the cargo 'Christina Kavada' (ex Duke of Holland))

En de Horsey ook door verkocht :
Mslb. HORSEY (23.09677)
Bouwjaar 1956 werf, Hilgers AG., Rheinbrohl, Duitsland bouwnummer 8085.
Lxbxhxdg.: 24,60 x 6,65 x 3,00 x 2,50 meter, verplaatsing 19 m3.
2 x Bolnes nr.1557 en 1558 uit 1955 vermogen 500 apk. = 368 kW. op één schroef.
Namen:
14-08-1956 HORSEY Phs.van Ommeren, Rotterdam.
25-07-1984 HORSEY P.van Bergen, Delft.
29-05-1986 SOPHIA (1) Sleepdienst–en Dekschuitenverhuurderij Blom, Amsterdam.
09-05-1989 STEVEN BENNETT A.Bennett, Rochester, Engeland.
en ligt nu bij een sloperij in Haarlem op de ringvaart.

Zo kan Armando de volgende verzorgen,

succes, Brandaris
 
Laatst bewerkt:
vacantie_2008_kos_043_tigris_06_190.jpg


Hier de schoorsteen van de Tigris, zoals de Drecht nu heet. Heeft hetzelfde logo als van Ommeren, alleen ondersteboven. Nooooit geweten, dat van Ommeren ook in de luchtvaart aktief is geweest. Wat hebben ze daar gedaan?
 
Hoi Jan,
In de luchtvaart hadden ze een paar vrachtvliegtuigen en veel charterwerk bij o.a. de KLM maar dat heeft niet lang geduurd.
Maar de zeevaart was een bloeiende tak en natuurlijk de Tankopslag VOPAK of Matex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top