FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo weer,
sorrie voor de kleine vertraging maar werk gaat voor dezer dagen. Ik heb een nieuwe opgave ware het niet dat ik geen foto's meer kan plaatsen op dit forum waarvan me de reden onduidelijk is. Makkellijk is anders maar ja zo is het nu eenmaal.

Anywhere, Anytime, Anyway.....

Eindelijk gevonden hoe een plaatje tegenwoordig dient te posten posten.
Hier dus de nieuwe opgave waarvan menig smit hartje wat sneller van gaat kloppen. Graag de naam waaronder het bootje origineel is gebouwd en de tegenwoordige naam. Success!! Ondanks de leeftijd van het schip is ze nog steeds zeer succesvol met wat ze in de jaren 70 ook al deed. Op de foto op 14 augustus door mij gefotografeerd in Singapore. Wist niet wat ik zag toen ze langszij onze werf lag.
bootjexh8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het de oude power express mischien? 1972 gebouwd als smit lloyd 47..

Edit: Ik ga voor de dea captain die op dit moment in dienst is bij swiber dat te vinden is in Sigapore.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Botter,
Je hebt helemaal gelijk, het is de oude Smit Lloyd 47 ( en ik bedoel ook echt oud) Jaar van oplevering was 1973. Hieronder een stukje over het verleden en heden van dit oude beestje.
SMIT-LLOYD 47 7303138, 6-2-1973 opgeleverd door Scheepswerven v/h. H.H. Bodewes B.V., Millingen (708) als SMIT-LLOYD 47 aan Smit-Lloyd B.V., Rotterdam, 786 BRT, 2.480 EPK, 2 x Industrie 8D7HDN, 19-1-1979 op de rotsen gelopen bij Peterhead, 1979 gekocht door Eurosalve Ltd., 26-2-1979 vlot gebracht door PR Eurosalve Ltd., 1979 herdoopt MUHAMMED ALI, 2-10-1980 verkocht aan Vroon B.V., Breskens, herdoopt POWER EXPRESS, 1995 verkocht aan Nomis Offshore Ltd., Aberdeen-U.K., in beheer bij Nomis Shipping Ltd., 12-6-1995 (AB) herdoopt DEA CAPTAIN, 13-9-2004 (e) in beheer bij SMIT Singapore Pte. Ltd., 9-5-2005 (e) in beheer bij Nomis International Shipping Ltd., Singapore, 17-6-2005 (AB) thuishaven: Kingstown, vlag: Saint Vincent and The Grenadines, 2005 (AB) eigenaar: Swiber Offshore Pte. Ltd., Saint Vincent and The Grenadines, in beheer bij Nomis International Shipping Ltd., Singapore.

Je mag en nieuwe opgave posten met wellicht minder aanwijzingen dan wat ik bij nader inzien gedaan heb maar dat houdt het wel leuk.

16-08 dit jaar gefotografeerd.. Wie en voor de koelkast: Waar lag ze bij?

raadplaatyi1.jpg

Hopen dat dit topic weer een beetje storm loopt....

Hi Botter,
Volgens mij moet dit de Smit Cristobal zijn bij de maasvlakte.

Bij nader inzien moet dit de Smit Aruba zijn?

Dank je Botter, alleen weet ik niet hoe iemand had kinnen raden dat de Aruba bij de "Blackford Dolphin" lag.Ik denk dat veel mensen niet eens weten wat het is (semi sub merseble booreiland).
Ik geef het draadje even door aan iemand anders die meer tijd heeft dan mij.

Niet echt meer een schip. De achterkant is weggelaten anders wordt het te makkelijk! Het antwoord is dichterbij dan je denkt. Je hoeft er het internet niet eens voor op.

americanstar2.jpg

Laatst bewerkt:
Het is de American star.

Maar je moet wel de naam van de foto veranderen, anders is het wel heel makkelijk te raden.

Probeer het nog maar een keer.;)

America_3.jpg

Wat is er met mijn voorruit? :) Hierbij een nieuwe! Het kan varen en is echt een schip (geen booreiland of semisub)! Het is wel een speciaaltje, want soms kun je beter even de afwas doen.

Laatst bewerkt:
:):):)das een makkie......:):):):):):):)

Het is de FLIP oftewel; The FLIP research vessel (Floating Instrument Platform) is the only ship in the world having the ability to flip from a horizontal position to a vertical position while at sea.

vraag maar na bij wimg......
lang geleden dat we van wim nog iets gehoord hebben

steffe<!-- / message --><!-- sig -->

hier komt ie
volgens de regels van het draadje.....

de info
1. het land: mooi en politiek woelig (toch in die tijd....)
2. Tokin.....
en
3. noxin (hier zit er een "reklame" addertje in het hoooooge gras.....)

4. voortstuwing: 2 diesels 12V71, 970 bhp
snelheid: +- 28 knots

meer zeg ik niet
anders zal corrien of dikkie de opgave veel te vlug vinden...
jammer dat ik geen geluid kan steken in deze vraag.....

de vragen
geef de verzamelnaam van de bootklasse?
waarom werd deze boot ingezet?

stonerpcf.jpg

neen....
niet kijken op de eigenscheppen van de foto.....

Laatst bewerkt:
Steffe,

vrees niet! Ik ben er nog!

Ik heb stiekum even gespiekt en geef nu aan de anderen "Cuba"
De verwijzingen Tokin en Noxin kan ik nog niet plaatsen.
Mooi jaar trouwens: 1961 ;)

Nog een plaatje van dezelfde site
pcfside.jpg

Ik weet dus welk schip je bedoelt, ook de bootklassse en waar ze voor is ingezet, ik weet alleen nog niet wat je bedoelt met je 2e en 3e aanwijzing.
Daar ben ik nu naar op zoek. Wanneer ik die verbindingen ken, zal ik plaatsen (tenzij Jan me voor is natuurlijk ;) )

Wim

Bij "Tokin" (ook wel "Tonkin") kom ik uit bij
The Gulf of Tonkin Incident was a series of battles between two U.S. destroyers and North Vietnamese gunboats that took place in August of 1964 in the Gulf of Tonkin. Immediately after the incident, President Lyndon Johnson called upon Congress to approve the Gulf of Tonkin Resolution, which effectively authorized the president to begin the American escalation of the Vietnam War.
Ook een instabiel en mooi land.
Maar dat is '64.

Wim

wimg

vietnam en 1964 zijn al voor 100 % juist:p:p:p:p

nu nog: geef de verzamelnaam van de bootklasse?
waarom werd deze boot ingezet?

ps: noxin heeft te maken met 1964
even denken aan het reklame filmpje

een kwis
de jury stelt een vraag
degene die het antwoord moet geven krijgt via zijn gsm het antwoord....
:confused:

ene...:cool:
milhouse heeft hier niets mee te maken
ik ken diene gast zelfs niet.......:D:D:D:D.

.groeten

steffe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back