FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind, dat er wel meer aparte namen op die site staan. Wat te denken van SJØSPRØYT? Doet mij aan spruitjes denken. En de Gamle Oksøy? Op een schip met zo'n naam zou ik niet durven te komen. Er staat trouwens nog een Gamle op de site.
De rus is de Vladislav Strizhov

Laat ik alvast maar een nieuwe plaatsen, want als jij net zo snel reageert als dat Wittekoek tips geeft, kunnen we weer weken wachten.

Geen vreemd schip, ook geen moeilijke. Gewoon eentje met een mooi geel kleurtje, die ik hier op de Nieuwe Waterweg voorbij zag komen op het moment, dat ik aan het fitnessen was.

mooitjeec2.jpg

Volgens mij had ik nog niks geraden, hoor!

Maar vooruit, een nieuwe opgave. Deze is speciaal voor de wat oudere jeugd, die hier aanwezig is. Op het plaatje is het schip zelf niet meer te zien, want daarmee is het een tikkeltje mis gegaan. De bemanning werd overigens op tijd van boord gehaald. Als ik het goed heb onthouden met een helicopter.

vooroldtimersui9.jpg

Heb je ook een plaatje van het echte schip?
Dit komt uit een van de boeken van de broertjes Das.

Overigens lijkt dit uitermate veel op het "swath" principe.
In Nederland varen een aantal "swath" schepen: de voet/fietsveren in zeeland en 2 van de schepen van het loodswezen: de Cetus en de Perseus.

Wim

Laatst bewerkt:
Wim,

Het echte schip is er helaas niet gekomen. Rond de jaren 90 werden de schepen opgesplits en had dit de "Nieuwere generatie" geweest?
De meeste schepen varen nog rond, en een enkeling is er helaas al van gesloopt.

Zoek meer de kant op van Offshore. Wat het voormalige bedrijf altijd deed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back