foto's van je watervliegtuig

Laatst bewerkt door een moderator:
Die van HK inmiddeles niet meer te koop zal wel problemen hebben met Greatpleanes , maar of hij hetzelfde is de Seawind is 80cm spanwijdte alleen de naam is gelijk

gr Andre

Wij hebben ook zo`n Cessna en die is zeker niet underpowered......

hmmmm dan ligt met mischien aan mij en of de prop maar snel klimmen doet hij niet..
echt met beleid rustig omhoog klimmen

PS: k vlieg met een 9x4 graupner camprop en de motor is de orginele motor die bij dat pakket kwam

Als je zaterdag ook naar Zeumeren kom kun je het zien.
Onze Hype kan met een lekker vaartje omhoog daar hoef je echt niet rustig mee te doen.

20210820_215633.jpg

• Like
Reactions: Cnn
Hoi Bart.

Ik zie net dat je uit sleen komt:)!

Bij de grote rietplas kan je ook leuk vliegen. Ik vloog vaak bij het strandje aan de kant van de grote parkeerplaats.

Zit tegen Parc Sandur aan.

Niels

Bedankt voor de tip! Ik woon sinds kort in Sleen inderdaad. Een geschikte watervliegplas had ik nog niet gevonden.

Mvg,

Bart

• Like
Reactions: Cnn
Leuk kissie zal vast erg leuk vliegen en varen.

Zeker een leuke kist!

Origineel was het een Aquastar Herr models voor een 1cc norvel.
Ik heb er alleen een rechte vleugel van gemaakt met ailerons en de instelhoek van de motor een paar graden achterover gezet in plaats van voorover zoals op tekening.

Ook de drijvers heb ik lager gemaakt zodat alleen de achterkant van het drijvertje het water raakt. (Dit stuurt veel beter tijdens het taxieen en takeoff)

yy1HRR502New.jpg

https://sigmfg.com/products/herr-aqua-star-kit

De romp heeft onder nu een V-vorm.
Echter ik denk dat ik in de toekomst nog een rompje met vlakke onderkant ga maken en 10 mm breder dan het origineel.
Dat geeft minder spray richting de prop en je kan driftend bochten maken.

Back