FPV met 5.8 GHz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door knikvleugeltje, 10 jun 2010.

1. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    hehe...nee, ik bedoelde eigenlijk mijn stelling in het algemeen...maar toe realiseerde ik me dat het om de spectrum rc apperatuur ging. Met spectrum heb je geen RSSI uitlezing nog melding. Bijgeteld de out of band rejection en/of selectiviteit welke ook invloed heeft. Dan wordt het erg lastig te bepalen wanneer je in de problemen komt. Daarom, als je toch op de 2.4GHz wilt blijven dan doe mij maar frsky telemetry.

MVG. Robert.

2. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Ik ben een beetje terug gekomen op FrSky telemetry, de nieuwe versie begint al te piepen bij de kleinste hint van storing. Daarnaast kan je het bereik niet oprekken met een versterker want daarmee krik je de TX power van de ontvanger in het vliegtuig niet op. Patch aan je RC zender werkt wel.

De nieuwe non-telemetry ontvangers kunnen met een simpele aanpassing RSSI output geven zodat je op de OSD kunt zien hoe het signaal is.
    Dan kan je een patch + versterker gebruiken om belachelijke afstanden te halen. De non-telemetry ontvangers zijn uiteraard compatible met telemetry zenders.

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Jemig!

Terwijl die oude wel een enorm bereik gaf? Wat een s*kkels daar bij Frsky.
    Ik ben nu lekker aan het rondvliegen met de quad, maar kom nu echt RC bereik te kort:(.
    Dat word een ritje naar Doktor 2,4gHz in Enschede:rolleyes:

Baggus, je idee is goed, alleen ben ik zo'n l*l die nooit eens het scherm bekijkt om te zien hoe het met mijn voltage is, laat staan een RSSI uitlezing.
    veel te druk bezig met onder boompjes knallen, en parkjes onveilig te maken:rolleyes:. Die audiotoon is daarom voor mij echt het beste wat mij is overkomen het afgelopen jaar:D

4. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Probleem is dat ze ervan uit gingen dat het nooit voor FPV gebruikt zou worden, maar eerder door mensen die 3d vliegen met helicopters.

Die hebben last van de kleinste storing, laat staan failsaves.

De non-telemetry ontvangers met PWM RSSI zijn eigenlijk meer voor FPV bedoeld.

En als ik de berichten van die gasten mag geloven staat er een compleet RC systeem speciaal voor FPV in de steigers bij FrSky.

Uhm jah dit kan eigenlijk beter in het frsky draadje.

5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Man dat zou wat zijn:)...

6. jappie911

jappie911

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Bev rc

Heren,

Ik ben aan het proberen mijn 5,8 ghz 200, setje van BEV aan de praat te krijgen.

Voeding voor zender en ontvanger in orde.

Dan heb ik nog 5 draadjes over aan de zender.

Volgens het plaatje, op bevrc.com aangesloten;

-Audio in niet, want die gebruik in niet.
    -1x No connect, dus ook niet aangesloten
    - 1x VOUT, neem aan dat dat video out betekend, en dus ook niet aangesloten
    - 1x video op geel, dus videosignaal van camera aangesloten. Zie omschrijving hieronder.
    - 1x massa, maar dat weet ik dus niet of die nodig is. Zie hieronder.

Mijn vragen, omdat het niet werkt;

Massa is die nodig ? Batterij is al aangesloten op andere 2 draadjes. Overigens reeds een - er op gehangen en leek niet te helpen.

Dan betreffende het videosignaal;

Ik heb een tulp stekker moeten ontleden, het is een 2 aderige draad, een kern, met een plastic mantel en daaromheen nog een draad , en dan de buitenmantel.

Is de kern gewoon een 1 "draadig" signaal om aan te sluiten op de gele draad ?

Ik hoop dat mijn vraag nog duidelijk is zo... :( ?

(Tevens hoop ik dat de kanalen goed staan, van zender en ontvanger, maar volgens mij alles al geprobeerd, maar had ooit iets gelezen dat er ergens een plaatje niet zou kloppen, maar dat kan ik niet meer terug vinden..)

Bedankt voor alle hulp alvast !!

7. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    En waarom zou een zender een video out hebben?
    Voltage out, is de gefilterde stroom voor de camera.

Denk dat je iets beter de schema's op de site moet bekijken:

Krijg hier wel een beetje "let me google that for you gevoel" bij...

Zwart, rood en geel gaan dus naar je camera.

8. jappie911

jappie911

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dat snap ik, en zeker wel veel gegoogld, maar ok voeding is dus voor de camera, maar ik heb geen voeding nodig op mijn camera.

Ik denk dat het probleem zit in mijn videosignaal, want mijn beeld gaat wel op "ruis".

Alles tussen Pal, ntcs, ook al geprobeerd.

Maar kan iemand mij zeggen of de kern uit een gele (ex tulp) kabel het videosignaal is wat ik nodig heb ??

9. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    de kern van de tulp is het gele draadje van de zender. maar je moet ook iets met de buitenste ring van de tulp sterker omdat de massa is. Volgens mij kan je die gewoon op de accu aansluiten.

10. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    je hebt inderdaad op je video kabel een video en min, denk dat deze min gewoon op de min van van de zender moet, die naast VOUT

11. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Je moet er hoe dan ook voor zorgen dat video zender en camera dezelfde ground (-) delen, anders kan de zender geen signaal ontvangen van je cam.

12. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Precies.
    En de kanaalindeling zoals die op de sticker van de ontvanger staat aanhouden. De indeling zoals in de documentatie op de site staat klopt niet.

13. jappie911

jappie911

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Heren,

Bedankt ! Het is gelukt..

De mantel van de videokabel op de - aangesloten, en nu prima beeld !!

Thanks !

Jammer van het weer vandaag weer...

14. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Gisteren ff met mijn 5.8G setje gespeelt.
    Laatst van BEV een nieuwe TX gekregen.
    En raad een wat?
    Yep Die TX (troep) doet het niet.
    De eerste gaf meer beeld (voor zijn derde vlucht dan).

Binnenkort nog ff doormeten maar ik ben er bang voor.
    Dan heb ik zowiezo een ontvanger en een patch antenne over!

15. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Had je de vorige onder garantie teruggestuurd ivm het bekende contact-probleem met het huisje?

16. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Nondeju, da's toch absurt?

Een tijdje geleden heb ik een bestelling gedaan daar, waar onder een 200mW 1,3gHz videozendertje.
    Alles aangesloten, niets werkte. Wta bleek, tx kapot. Wat ik ook deed, er gebeurde niets. Andere tx erop, probleem opgelost.
    Ik Bevrc gemaild, die riep na de derde mail "stuur maar terug" Dit heb ik gedaan, maar na een paar weken nog steeds niets gehoord.
    Ik heb er geklaagd, en uit eindelijk hebben ze, nadat ze wat chagarijnige mails hebben gestuurd, een nieuwe tx op de bus gedaan. Dit is inmiddels een week of 4 geleden en heb nog steeds niets ontvangen.

Ik word er moedeloos van. En dan heb ik het nog niets eens over de kwaliteit van die videozenders.
    Ik ben blij als er eens wat anders op die band op de markt komt. Ondanks dat het spul aardig werkt, als het eenmaal werkt.

17. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Hmmm kl#te voor je. En voor mij want dat is eigenlijk het enige wat ook een beetje in de richting zat van wat ik zoek op 5.8 met 2**mW.

Die 5.8 Fatshark combo met 1**mW headtracker en Blackstork OSD is dat ook nog wat. Kan er weinig over vinden. Los beter zendertje kopen kan altijd nog. De 6**mW Immersion lijkt me dan wel wat maar volgens mij weinig op voorraad.

Ben er in ieder geval wel al uit als die BEV er komt dat ik hem in NL bestel.

Gr. Dennis

18. Quasti

Quasti

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Misschien sta je er niet bij stil dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door de nieuwjaarsfestiviteiten en naweeën daarvan in China?

Verder kun je ze nog een keer respectvol aanmoedigen om haast te maken, zoiets zou inderdaad geen weken moeten duren. :)

Overigens is dit wel gelijk aan de qualiteit die je op de meeste plaatsen terugvindt, dus die opmerking begrijp ik niet zo. Hun qualiteitscontrole is daarbij zelfs aardig goed voor Chinese begrippen, dus ik denk dat je pech had.

19. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ja, nee, da's waar. heb er ongeveer zo'n 8 x besteld, en weet niet waar ik het over heb.
    Chinees nieuwjaar duurt 2 weken, maar inmiddels is dat al zo'n 9 weken aan de gang.

Wiseguy.

20. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Ik ben klaar met BEV dat weet ik wel.
    Ook de fabriek die ik gesproken heb van die 5.8G setjes zijn niet eens op de hoogte dat het anders moet.
    Die Piano DVR was ook al een mis koop na een uur stopt die ermee $99 + een harde schijf van 35 euro.

Idd klaassie ik had er toen ook al 1 teruggestuurd voor die soldeer mod.

Dus ik heb spul over voor de wel tevreden 5.8g vliegers
    Stuur maar een PBtje

Deel Deze Pagina