FPV met 5.8 GHz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door knikvleugeltje, 10 jun 2010.

1. addy

addy

Lid geworden:
    23 jul 2005
    Aangezien ik ook gewoon op het veld tussen de andere wil kunnen vliegen ben ik van plan een 5,8 ghz set erbij aan te schaffen (vlieg momenteel met immersion 2,4) maar dat gaat dus niet tussen de andere piloten die op 2,4 vliegen.
    Nu lees ik hier nogal wat ellende over de set van Bevrc en nu ben ik eigenlijk benieuwd of er al iemand is met ervaring met Lftron 250mw

Ik weet dat het duur is maar als het dan ook goed is heb ik daar geen probleem mee, liever een betrouwbare set waar je lang mee doet als een goedkope set waar je continu op loopt te knetteren.

Een paar pagina's terug staat droidworks die een Lftron set heeft gekocht maar die heeft verder nog niks gepost over zijn ervaringen.
    Zijn er andere mensen met ervaring hier mee, ik heb trouwens ook nog zitten denken aan immersion maar die hebben geen losse ontvangers alleen diversity ontvangers.
    Het liefst heb ik 2 losse ontvangers en laat mijn eagle tree de diversity maar uitzoeken.

mensen met ideeën ervaring alle input is welkom evt ook andere merken.

Groeten

Addy

2. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    FF zoeken op google zou ik zeggen.
    Als ik met 5.8G zou vliegen dan zou ik groter gaan met die obstakel beperkingen.

Ik denk dat ik op de goede weg ben met mijn spullen.
    Voorlopig hou ik het zo.

3. Quasti

Quasti

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Ja hoor eens ik bestel niet of zend geen apparatuur terug tijdens Chinees nieuwjaar en ze waarschuwen niet voor niets. Werk in de minder belangrijke sectoren komt gedurende die 2 weken stil te liggen en sommigen bedrijven sluiten zelfs langer wat een achterstand betekent die ze ook moeten inlopen.

Sommige bedrijven hebben daar ahum wat problemen mee en de prioriteit zal niet liggen bij een verdwaalde hollander met een defect product. :rolleyes:

Waarom denk je dat ze internationale klanten adviseren pas na eind februari weer orders te plaatsen? Voor andere Chinese groten geldt hetzelfde, zoals Ehirobo;

4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Quasti,

Moet ik nu werkelijk waar al mijn verstuurde en ontvangen email's hier neer gaan zetten om te laten zien waar ik het over heb?
    Ik snap dat 't niet altijd verstandig is om met chinees nieuwjaar het e.a. te bestellen, maar dat heeft hier niks mee te maken.
    Ik heb van Bevrc zowat om de 2 dagen wel weer een mailtje gekregen. Inmiddels zijn er vele mailtjes verstuurd, allen om een stom k*t videozendertje van 29 dollar.
    Zonde dat ze het zover laten komen..
    Ze hadden dat videozendertje al 3 keer op kunnen sturen, dat kostte ze minder dan al die mailtjes..
    Sterker nog, als ik had geweten dat het zo'n rompslomp zou zijn had ik dat videozendertje allang in de prullenbak gesmeten.

5. Quasti

Quasti

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Natuurlijk hoef je dat niet, maar het is een beetje eigenwijs om dan te klagen tijdens of vlak na het Chinese nieuwjaar.

Dan maakt het verder niet uit of ze je wel of niet te woord staan via email berichten, om vervolgens je alsnog pas ná het Chinese nieuwjaar te (kunnen) helpen.

6. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Gaan we weer ontopic ,dit draadje is niet voor chinees Nieuwjaar of bevrc problemen .

7. Quasti

Quasti

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Uiteraard :cool:, en een redelijk goed 5,8Ghz setje is ook daar te koop hoor, maar weet wel dat dit nu precies is wat ik dus bedoel met die regel dat we hier dus kennelijk niet over winkels mogen praten waar dat misschien juist wel van toepassing is. Daarnaast was mijn eerste reactie omtrent het Chinese nieuwjaar en de gevolgen daarvan volstrekt respectvol bedoeld en daar was geen woord Chinees bij. :rolleyes:

Daarnaast begon de TS zelf over bevrc in post #32 [111755] fpv-met-5-8-ghz en tussendoor wordt er wel meer geroepen over die winkel. Prijs te hoog, vergissingen bij het pakken van de order etc. Wat is er dan mis met een reactie op een opmerking over verzendtijd, wanneer daar misschien een reden voor bestaat?

Ik begrijp er niets van.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Met een opmerking is mijns inziens ook niets mis.
    Echter door blijven z$ken wordt niet gewaardeerd... :rolleyes:

9. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
  10. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
  11. Quasti

Quasti

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Als je daar op wilt bezuinigen dan kan ik je de Remzibi OSD wel aanbevelen, is een goede en wordt ook snel geleverd (pakweg een halve week na betaling).

Je kunt er zelf vrij veel aan aanpassen en je bent voor onder de 100 euro klaar. Ik was maar 85 euro kwijt en de meest belangrijke features zitten erop;

Remzibi's OSD / Poor Man's OSD User Manual and FAQ

12. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Las net het volgende:

Fatshark 5.8GHz aviator edition - improve range? - RC Groups

Gaat om deze antenne.

3dBi 5,8 Ghz Rubber Duck Antenna, 10,00 € - Immersionsflug FPV Globe Flight Videoflug RC Modellflug

Misschien handig als je niet al te veel wilt veranderen maar toch een verbetering wilt.
    (als het tenminste niet tussen zn oren zit.)

Gr. Dennis

Laatst bewerkt: 20 feb 2011
  13. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze antenne? Ik heb ook gekeken naar deze antenne: FlyCamOne3 5.8GHz versterkings antenne 23db - FC3104

alleen heb ik geen flauw idee of dit veel verbetering geeft en of dit een verstandige aankoop is.......

14. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    @easystarfan,

Ik zou wel eerst eens willen weten hoeveel graden beam deze patch heeft. Is die vrij smal (zo te zien wel dus) dan moet je ook een tracker gebruiken. Zal ongetwijfeld verbetering geven.

MVG. Robert.

15. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
  16. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    55 graden zag ik ergens staan. Is de Bev 5.8GHZ antenne een betere keuze? Ik heb geen tracker namelijk.

17. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
  18. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    tja als je geen tracker hebt dan is het verstandig om een laag dbi patch te nemen zoals die van bevrc

anders komt je wel heel ver, maar alleen binnen een hele nauwe straal.

19. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    gebruik een "robert Musters Yagi" en monteer die op een bouwhelmpje.
    gegarandeert dat je erg tevreden zult zijn:)

20. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011

oke dan gaan we dat doen! toevallig een linkje waar je die kan halen?

Deel Deze Pagina