FPV met 5.8 GHz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door knikvleugeltje, 10 jun 2010.

1. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Lullig als je daar in de lucht achter komt :p

Wel eerst goed op de grond testen.

2. R. Maas

R. Maas

Lid geworden:
    1 dec 2005

Uiteraard.

PS: voeding tbv reciever: centerpin + (zwartwit draad), buitenring dus - (zwarte draad).

Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  3. R. Maas

R. Maas

Lid geworden:
    1 dec 2005
    Even een vraagje:

Welke antenne moet/kan ik voor mijn spektrum DX7 gebruiken als ik snel wil wisselen van booster naar weer "gewoon".

Ben van plan om in plaats van de originele antenne b.v. een RP-SMA female aansluiting te creeren.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  4. PH-SVV

PH-SVV

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Vandaag mijn HK 5.8Ghz setje ontvangen, lijkt identiek aan de bevrc set. Ik meen iets gelezen te hebben over een fix met een klodder soldeer als de zender moeilijk doet, kunnen jullie bevestigen of je dit altijd moet doen? (2x 3S 800mah is ook onderweg)

Bericht verstuurd vanaf mijn iPhone.

5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    haha, nee dat kunnen wij niet bevestigen.. Even uit proberen, en doet hij 't niet dan een klodder soldeer erop!

Jup, zo simpel is 't:)

6. R. Maas

R. Maas

Lid geworden:
    1 dec 2005
    Zo, alles is binnen.

Kloppen de channel nummers voor de TX en RX met die op de site van bevrc?

7. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    volgens mij wel

8. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Voor zover ik nu kan zeggen over de Fatshark 100mW op 5.8 is dat het beeld best goed is maar als het signaal zwak wordt heb je ook direct geen beeld meer of zo weinig dat er nog iets van te maken valt. Het is in de bochten maar eventjes maar verder weg wordt het al zo snel veel dat er nog weinig van maken.

9. R. Maas

R. Maas

Lid geworden:
    1 dec 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    Ik heb ook de Fatshark 100 mW op 5.8 ik heb beeld tot ruim 300 meter maar toch best wel veel storing tussendoor. Heb nu de ImmersionRC 5.8Ghz 600mW besteld, helaas nog niet binnen. Ben wel zeer benieuwd wat de verschillen zijn.

11. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Vertel easy

Hoe gaat het met je groundstation?
    Foto's?

12. R. Maas

R. Maas

Lid geworden:
    1 dec 2005
    Taraaaa,
    Zondag voor het eerst getest/gevlogen met het 5.8Ghz setje.
    Uiteindelijk tot max. zo'n 300mtr. weggevlogen, geen problemen, geen ruis (moest wel heel goed kijken waar ik me bevond ivm terugvliegen)

Ik ben benieuwd wat de max. reikwijdte gaat worden.

Wat wel tegenvalt is het beeld op mijn draadbare DVD spelertje, geen hoge resolutie, en dan de zon ook nog .....

Iemand ervaring met andere schermen?

Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
  13. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    fatshark !!!!!!!!!!

Moet je een koker bouwen en daarin een scherm inbouwen

14. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Nee hoor, er is nog een andere oplossing , deze heeft ook een ingebouwde tracker ! :)
    Het voorbeeld is voor een 900 Mhz, als je voor 2,4 of 5,8 video gaat word de patch op je hoofd natuurlijk
    wat kleiner.

15. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Die foto had ik ook al eens gezien, maar zo wil ik toch éééécht niet op het veld staan hoor. ;)

Taco.

16. R. Maas

R. Maas

Lid geworden:
    1 dec 2005
    hiiihihhi
    Nee, dat gaat mij ook te ver, wil het klein en licht houden!!

17. Quasti

Quasti

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Wat maakt het uit als het werkt? Het is toch niet zo dat je met een goede bril op je directe omgeving nog kunt zien. :rolleyes:

Ook ziet iedere andere videobril er nogal vreemd uit wanneer mensen langslopen en geen vliegtuig of iets dergelijks zien, dus dat hou je toch.

Overigens is het wel prettig om een scherm in een koker te hebben, want dan hoef je bij een landing slechts je hoofd uit de koker te steken om vervolgens de landing gewoon op LOS te doen.

Landen in FPV kan natuurlijk ook wel, maar ik kan daar zelf nog steeds niet echt aan wennen. Het moment waarop mijn vleugel overtrekt door een gebrek aan snelheid is lastig in te schatten als je FPV landingen maakt en ik land het liefst na helemaal uitgezweeft te zijn.

Zal wel aan mijn eigen vliegkunst liggen denk ik.

18. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    wie weet er raad?

Ik heb last van storing door mijn vliegzender.Ik heb de volgende setup:
    video: 600mW 5.8GHz ImmersionRCTransmitter
    vliegen:Futaba 6EX-2.4GHz

bril: fatshark met ingebouwde ontvanger 5.8 Hz

antenne: 2x rubberduckspriet

Als ik vlieg met bril op heb ik veel last van storing en is er nauwelijks mee te vliegen. Als ik vlieg en mijn vriendin doet de bril op heeft ze perfect beeld. De afstand tussen de futaba en de bril is dan ca 2 meter. hoe dichter de bril in de buurt komt van de futaba zender hoe erger de storing is. Ik heb reeds een lc filter bijgeplaats echter dit is niet de oplossing. Wie weet wat ik er aan kan doen?

19. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    De 6EX gooit er nogal wat rommel uit, ook hogere harmonischen die in de band liggen van de 5.8GHz ontvanger. Zaak is om een kanaal te kiezen dat net buiten de frequentie van de harmonischen zit. Zo zou ik kanaal 1: 5740MHz of kanaal 7: 5860MHz even proberen. Ik heb de beste resultaten met kanaal 1: 5740MHz.

Let overigens op dat je bereik aardig verbeterd kan worden door andere antenne's te gebruiken. Ik zou de volgende antenne's aanraden voor de zender en de ontvanger.

Zender antenne:
    2.4-5.8GHz Dual band Tilt/Swivel Antenna with SMA Connector [ANT-DB1-RAF-SMA] - $13.95USD : New Generation Hobbies, Your One Stop FPV Shop

Ontvanger antenne:
    8 dBi 5.8GHz Flat Patch Antenna [HG5158P] - $49.99USD : New Generation Hobbies, Your One Stop FPV Shop

Om de flat patch antenne aan te sluiten heb je een SMA male > SMA male verloop nodig, bijvoorbeeld de volgende:

Verloop SMA male > SMA male
    SMA male plug to SMA male plug double straight adapter | eBay

Hiermee moet je bereik aanzienlijk verbeteren, hou er alleen rekening mee dat je de flat patch antenne wel enigzins op het model moet blijven richten. Ik vlieg met de 600mW 5.8GHz ImmersionRC en de FS 5.8GHz bril en bovenstaande antenne's om m'n Nemo en dat gaat voortreffelijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

20. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    Je hebt denk ik gelijk. Zojuist kanaal 1 ingesteld en als ik nu de antenne naast elkaar houd zijn de strepen minimaal. Vanavond maar weer even het veld op zoeken om te testen!

Ik denk dat ik die antenne die je aanbeveeld ook ga bestellen.

Bedankt voor je advies!

resultaten volgen.....

Deel Deze Pagina