FPV met 5.8 GHz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door knikvleugeltje, 10 jun 2010.

1. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Dan ga ik ook nog maar eens een andere antenne proberen want nu is er geen beginnen aan.

OSD erop gezet, nu nog minder beeld, zender iets verplaatst, weer wat beter maar nog vaak uitval en vaak ook te lang.

Op de zender een andere antenne is te doen voor het geld. Maar die patch gaat dat wel werken zonder hem te richten? Dacht zelf ook wel mee te draaien met het model maar dat is toch lastiger dan je denkt. Of zou mee moeten draaien met het home pijltje. Anders probeer ik nog een keer de Iftron mini patch.

Maareh SOLD OUT. Heb je nog een ander adresje voor die duck antenne.

2. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
  3. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    Dankzij Sander eindelijk mijn eerste echte fpv vlucht kunnen maken. Een zeer bijzondere ervaring moet ik zeggen. Ondanks wat storing is er nu toch mee te vliegen. mijn filmpje staat hier: [URL=" - Maiden fpv easystarfan[/URL] De kwaliteit is niet echt hoog. opgenomen met de DVR van Roel. De volgende stap wordt kijken of ik mijn mediaplayer kan gebruiken om mijn beelden op te nemen

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Als ie maar 7,34 pond kost zou een groepsinkoop beter zijn. Zeker als je bijna 20 pond porto moet betalen voor iets wat maar 1/3 daar van kost.

Ik ga nog wel even googlen.

5. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Mooi werk, easystarfan!

Het eerste begin is er!

Taco.

6. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    vanavond weer gevlogen maar was niet te doen. zeeeeer veel storing. Kan dit door het weer komen (bewolking) Mijn setup en locatie zijn niet gewijzigd dus daar kan het niet aan liggen:(

Hebben jullie ook deze ervaring dat helder weer veel betere resultaten geeft dan bewolkt weer?

7. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    niet echt grote verschillen, maar probeer anders eens een paar andere kanalen

8. Aerobatic

Aerobatic Guest

Ik vlieg met 5.8ghz 200mw en vandaag was het bewolkt en de afstand die ik kon halen zonder grote storing was volgens mij kleiner

9. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Defecte antenne denk ik, de 5.8GHz antenne's zijn wat kwetsbaar, vandaar mijn advies om de RAF antenna aan te schaffen voor de zender, die is veel robuuster en presteert beter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

10. wippo76

wippo76

Lid geworden:
    18 jul 2010
    al ergens goedkoper gevonden ?
    Linx 2.4 & 5.8GHz Right Angled Tilt & Swivel Antenna

11. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Wel even gezocht maar niet heel veel kunnen vinden.
    Hier in NL kwam ik iets gelijks tegen maar ook €30 euro.

Als ik tijd heb zal ik nog wat langer gaan zoeken. Beestje zal wel meerdere namen hebben.

12. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    A.u.b. niet iets vergelijkbaars gaan gebruiken, ik raad de RAF dual band antenne niet voor niks aan, deze heeft bewezen zeer goede prestaties te leveren en is ook nog eens heel robuust.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

13. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Hier ook te krijgen maar weer die belachelijke 20 euro porto. (ook als je naar kassa gaat)
    "Mouser"

Heb ook nog een mailtje verstuurd naar een Griekse website om te vragen wat het kost.

Misschien ook maar eens kijken naar zo'n klaverbladje. Lasdraad heb ik wel liggen, alleen nog geen SMA connector met een stukje coax.

Tutorial staat hier:

Build IBCrazy's Cloverleaf - The ultimate circularly polarized aerial antenna! - RC Groups

Maar even nog over die RAF. Op RCgroups zeiden ze dat het helemaal niet zo een goed bereik gaf omdat hij breedbandig gemaakt is en niet volledige gericht op 5.8.

Himodel heeft iets grotere antennes voor 8 dollar (let op RP-SMA) wat ook verbetering zou geven maar ja zoals gewoonlijk is het altijd weer de ene tegen de andere.

"Himodel"

14. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Wat men op RCG zegt moet je niet met een paar korrels zout nemen, maar met een hele emmer. Wie ontwikkelt de ImmersionRC producten? Precies, ondergetekende, dus wie weet er heel goed wat wel en niet werkt? Precies, ondergetekende.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

15. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    En daar zit het probleem nou, Jij zegt dat ding doet het een stuk beter maar op rcgroups zeggen ze, in de topic die ik tenminste tegen kwam, nou ik kreeg alleen maar slechter bereik. En wie moet je dan geloven. Kijk voor 15 euro so what maar om alweer 30 euro uit te gaan geven voor iets wat ik niet terug kan sturen en wat wellicht niet werkt ben ik niet zo een fan van. Dan houd ik liever weer dat geld achter voor 500/600mW Waar ik overigens ook nog wat over gehoord heb.

500mW Iftron zou meer en beter uitzenden dan bv jouw 600mW immersion. Heb ik mij laten vertellen hoor dus don't blame the messenger.

De FS 100mW kit is standaard gewoon niet veilig mee te vliegen. Te vaak te lang uitval en soms nog niet eens op grotere afstanden.

16. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    En jij weegt de mening van mensen op RCG zwaarder dan de adviezen van de ontwikkelaar van de ImmersionRC apparatuur, prima :confused:

Dat zou ik ook zeggen als je complete marktaandeel van >500mW zenders wordt weggekaapt door een zender die de helft kost. Als je gaat zeggen dat de ImmersionRC net zo goed is voor 1/2 van de prijs verkoop je als Iftron zijnde niks meer natuurlijk.

Eenieder die roept dat de Iftron beter is gaat volledig voorbij aan het feit dat beide dezelfde RF module gebruiken (Airwave) en dat het enigste verschil de implementatie van deze module en de prijs is. Overigens zijn de meeste 600mW ImmersionRC zenders geen 600mW maar iets meer, we adverteren met 600mW omdat ze dat allemaal zonder probleem halen.

Ook hier geldt echter dat je zonder een goede antenna d'r een 2W zender op kan schroeven en dan nog belabberd bereik hebt. De RAF antenna is gewoon een zeer goede antenna voor het geld. Helaas te duur om hem samen met de ImmersionRC 600mW zender te bundelen.

Gaat wel hoor, alleen zul je dan andere ontvangstantenne's moeten gaan gebruiken. Ik heb ik het verleden met een 25mW en een nette 18dBi antenna op de ontvanger storingsvrij tot pakweg 1.5km ver weg gevlogen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

17. wippo76

wippo76

Lid geworden:
    18 jul 2010
    Misschien zijn er meer mensen die hem willen (de raf) en kunnen we verzendkosten delen

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  18. Aaalie

Aaalie Guest

Hier een filmpje van 5,8 Ghz 722 ver gevlogen. Standaard antenne op de 200mW Tx, een patch op de Rx. Tevens 2,4Ghz Tx telemetrie zender aan boord (en twee 2,4 Ghz ontvangers). Let niet op de kwaliteit van de JXD opname:

19. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Aldert, als je op Quote klikt kun je zien hoe je een jouwbuis filmpje inplakt..

20. Aaalie

Aaalie Guest

Dom dom, ik doe het te weinig idd ;) . Direct even aanpassen! Thanx!

Deel Deze Pagina