FPV, multicopter videos enz

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door BorisB, 5 jul 2012.

1. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    We zijn dit weekend op ons veld , als je komt kan je best zondag komen.
    Altijd welkom!
    Dan zijn we daar met 3 gopro's en 3 HT-Fpv frames :)
    Zal wel eens op 8 inch proberen.....

2. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik zal eens kijken of het zondag lukt.....ik kom natuurlijk heel graag, maar heb vandaag die nieuwe spullen binnen gekregen, dus alles moet even weer uit mekaar en dan testen. Hoop dat ik het haal anders het week daarna.

3. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Doe je best man ! Dan kan je nog eens een super filmpje maken!

4. JePeVePe

JePeVePe

Lid geworden:
    3 jun 2012
    is er ook een reden waarom voltage uitmaakt bij de grootte van de propellor? Wat is de theorie daar achter?

Ik vlieg nu met 4S met 10'' en dat gaat redelijk goed... ik heb nu nog niet volledige gimbal/camera eronder, maar vindt het al aardig stabiel vliegen.
    ik had begrepen dat als je met cameraatje gaat vliegen, dat 8'' bij lange na niet genoeg.

[edit] ik weet dat dat kV bepaalt hoe hard de propellor kan draaien, ofwel bij 11V minder omwentelingen per minuut dan bij 14V ... toch? Als 3S <=> 10'' en 4S<=>8'' ... komt dit dan omdat bij 4S LiPo de 10'' props eigenlijk te snel draaien? en 8'' harder kunnen/moeten draaien?? (uiteraard afhankelijk van wel/niet load zekers)

5. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    jep, de draaisnelheid van de motor word hoger met een hoger voltage.
    maar de kracht om een prop rond te draaien word niet veel meer. (efficientie)
    dus een kleinere prop met een hoger voltage zorgt voor een efficientere kracht overbrenging dan een grotere prop met hoger voltage.
    door sneller te draaien word de (kleinere) prop efficienter. op een multi gebruik je nooit de maximale draaisnelheid van een motor, terwijl de meeste motoren pas op hoge toeren efficient worden.

6. JePeVePe

JePeVePe

Lid geworden:
    3 jun 2012
    maar met 'meer load' is principe dus wel grotere props? Ben nu nog aan't oefenen, zal er eens 8'' op zetten.. (al vin'k 10'' redelijk stabiel nog, al wobbelde ie vandaag wel beetje)

7. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    beetje afhenkelijk van hoeveel throttle je nodig hebt voor een hoover.
    onrustig vliegende multi's worden vaak veel goedmoediger met wat extra gewicht en dezelfde props. doordat ze sneller moeten draaien worden de prop en motor combi efficienter en is het makkelijker voor de FC om te corrigeren.

als ik mijn ragquad neem en er een bulk extra gewicht onder gooi word het een goedmoedige loebas (met iets minder vliegtijd) zonder extra gewicht (lichte lipo) word het een onrustige gooi en smijt bak...

8. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Strak gevlogen met die 8 inch dat zie je gelijk.....veel stabieler. Tweede ronde zag er wel goed uit. Ik zie dat het hier meevalt met vibraties in principe. Jello vrij in 1080p is moeijlijk te krijgen geloof mij, daarom was ik laatst blij dat het me gelukt was. Ik denk dat de r4 mode van gopro hier wel goed uit had gezien. Als jij naar je quad kijkt met blote oog bij hoveren.....zie jij dan vibraties ergens of staat het echt strak in de lucht?

@Jeepevepe
    4S is inderdaad gewoon veel meer power door meer volt. Het is allemaal afhankelijk van het gewicht van je multi en type motoren die je gebruikt. Gedachte hoe meer power hoe beter is niet juist. Met teveel power vlieg je moeilijker en met te weinig reageert het te sloom ongeacht je settings. Je moet net een goede balans zien te vinden. Wat dutchcommando ook zegt en wat mijn ervaring ook is dat kleinere props veel beter gecorrigeerd worden door FC's. Bij 10inch op 3S met mijn quads vliegt het te nerveus voor mij, maar met meer gewicht kan het juist wel goed uitvallen. Vaak zie je mensen voor een setup kiezen en daar blijven ze bij. Je moet juist uitproberen en experimenteren.
    Ik ga binnenkort eens met graupner props experimenteren of wellicht XOAR als daar ergens kleine formaten van beschikbaar zijn. Had altijd het idee dat props altijd wel breken en dat ik daarom niet veel voor wil betalen, maar doe laatste tijd heel erg lang met de props.

Heb vandaag eindelijk mijn Sherrer UHF installatie af. Morgen even testen.

10. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ik ga pas echt zoeken naar een oplossing zodra ik de nieuwe Eyefly case binnen heb.
    Vandaag gevlogen met de originele gopro steun wat maar tijdelijk is.

Morgen ga ik 8inch props uitproberen.Moet me dringend een dragon link aanschaffen , ben gecrasht door verlies van zend signaal.....filmpje komt op de crash topic , gelukkig geen schade aan de quad maar zit wel vol rode pukkels door de brandnetels en doorns :)
    Zonder bieper had ik hem nooit meer terug gevonden....

Kom je morgen naar Antwerpen?

Laatst bewerkt: 9 sep 2012
  11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik ga het vandaag niet halen....vandaag ga ik alles testen wat ik gisteren geknutseld heb. Moet nog wat bedrading afmaken enz. Als in vertrouwen had in de setup was ik gekomen, maar ga niet 3 kwartier rijden en dan daar achterkomen dat het niet goed vliegt :)

Heb wel sherrer getest, gewoon door de wijk gelopen, maar dat ziet er prima uit. Geen failsafes voor mij hopelijk. Het gaat me allemaal niet zozeer om de range, maar wil gewoon met gerust gevoel vliegen.
    Heb wel mijn spektrum dx7s wel 4 keer open gehad gisteren.

12. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Case is binnen , past wel heel mooi op de frame maar is wel wat prutswerk om de cam te bevestigen en alles in elkaar te steken.
    Minpunt , als je de gopro moet opladen kan je weer een groot deel demonteren ......

13. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ziet er mooi uit....das alleen minder dat je moet demonteren bij opladen hou er ook niet van.
    Ik ben eindelijk klaar met mijn setup dat viel niet mee om die UHF correct werkend te krijgen. De TX mag bijvoorbeeld niet te dichtbij de spektrum zender zitten en het kan storen op je video als je te dichtbij je video antenne zit, dus je moet er 2 meter vanaf zitten ofzo. Net even getest en signaal laag bij de grond in bossen en tussen gebouwen blijft gewoon goed, dus het is wel moeite waard. Kan ik zorgeloos vliegen!

14. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ja , multicopters en toebehoren gaat nooit gemakkelijk :) , is altijd prutsen.

Net even gefilmd op 1080p met 10 inch props , veel jello....
    Dan 8 inch props gemonteerd en zo goed als geen jello meer.
    Vind 8 inch net iets te weinig power en je moet wat meer gassen voor je hoogte te kunnen houden.
    Ga 9 inch eens proberen...

Ps : dragon link komt er bij mij ook wel op binnenkort.

15. niekos

niekos

Lid geworden:
    3 sep 2012

Wat voor setup heb jij ? motoren ? Props? Etc? ESC hoor het graag

16. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    1200 kv Ntm prop drive
    10 inch props
    Naza +gps
    Rc- timer 20 amp Esc's

Ga wel eens 9inch proberen ....heb iets teveel power :)

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Zie je wel 8inch en jello weg. Was vergeten te zeggen dat je bij grote props een adapter moet gebruiken om je prop goed op de motor te zetten omdat ze niet helemaal goed passen. Als je ze zomaar opzet komen ze nooit helemaal in het midden waardoor je ook vibraties en jello krijgt.

18. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Dat weet ik , anders zou het bijna niet te vliegen zijn :)
    Heb normaal gezien vrijdag de 9 inch binnen.
    De Tbs frame moet deze week ook binnen komen , kan ik weer lekker bouwen, alles ligt al klaar.
    Algoed dat je zondag niet bent gekomen , na 1 vlucht was het afgelopen...gecrasht tegen een vriend zen quad en motorsteun afgebroken....

19. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik heb nog een hele berg 9inch liggen hier carbon versterkt. 9inch heb ik altijd met gevlogen, maar toch voor 8 gegaan aangezien ik hem daarmee meest stabiel kan houden en vooral bij ht-fpv.

Welke setup ga je op de tbs gebruiken?

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ok , als ik dat wist had ik ze van jou overgenomen..

Setup wordt.

NTM propdrive 1200 kv (mijn lievelings motoren)
    30 amps Rc-timer Sk
    Naza
    1,2 ghz video tx
    securitycam 2000/600 tv lines

Dezelfde setup als nu , behalve 30amps ipv 20 amps
    Props zal ik nog moeten zien wat het beste vliegt.
    Als die op 3s power genoeg heeft dan gebruik ik dezelfde lipo's.

Nu maar hopen dat ik de frame snel binnen heb , is zaterdag opgestuurd met DHL.
    Staat op de website van 5-7 dagen.
    Spijtig genoeg geen tracking ..

Deel Deze Pagina