FPV, multicopter videos enz

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door BorisB, 5 jul 2012.

1. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Stoort 1.2 ghz met 2.4 ghz dan? De vorige eigenaar vloog ook met TX 2.4 ghz als ik mij niet vergis. Ikzelf gebruik een Frsky taranis (2.4 ghz)

2. crg

crg

Lid geworden:
    4 jan 2012
    Ik had in hey begin ook 1.2 en toen was het na 50 meter mn rc singaal weg met spektrum zender

mini h quad

3. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Spektrum icm 1.3 werkt ook voor geen meter. Aub alleen niet generaliseren: wij halen 1.3km met Futaba Fasst en 1.3Vtx (wel kanaal 5 of 9 kiezen)

Spektrum noemen wij ook tegenwoordig Pechtrum, het laat zich raden waarom dat is;)

4. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Ik neem aan dat een Taranis van Frsky in combo met de X8R ontvanger (dubbele antenna) ook wel redelijk moet presteren niet? Eigenlijk is het dus afhankelijk van zender tot zender of het kan of niet?

En wat betreft de Naza V2, kan die last ondervinden van de 1.2 ghz video tx?

5. crg

crg

Lid geworden:
    4 jan 2012
    Oh dat wist ik niet was tog al van plan te gaan sparrn voor taranis

mini h quad

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Geen idee, alleen persoonlijke ervaring met Pechtrum en Futaba:)

Alleen de gps kan last hebben, mijn persoonlijke ervaring is dat kanaal 5 het beste werkt i.c.m. de gps, en je daarbij niets inboet aan de reikwijdte van de besturing. Kanaal 9 gaat ook erg goed, alleen merk ik dat het dan langer duurt voordat hij alle satellieten heeft.

7. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Maw bestaat de kans dat hij uit de lucht komt te vallen op GPS mode? Over welke kanalen heb je het trouwens? De kanalen van de video tx?

Als er effectief de mogelijkheid bestaat dat de GPS komt uit te vallen in combo met 1.2 GHz is dat wel een dealbreaker eerlijk gezegd :-/

Wat denk je dat de genoemde setup grofweg waard is (geen nieuwprijs, maar wat ik er zou mogen aan spenderen in 2dehands? Zo weet ik of de verkoper correct is)

8. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Uit de lucht vallen heb ik nog nooit meegemaakt of iets van gehoord. Duurt alleen langer voordat hij alle satellieten heeft bij sommige kanalen. Kanalen van de Vtx ja, van de besturing kun je ze moeilijk kiezen tegenwoordig;)

Geen idee, neem ongeveer de helft van de nieuwwaarde. Als het in de goede staat is heb je een goede deal;)

9. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Nja is zo moeilijk te zeggen met hobbyking. Als ik de prijzen van hobbyking neem is dat allemaal nog zonder verzending, import/btw enz.

Ok maar dan moet ik me niet super veel zorgen maken wat betreft de GPS. Kans bestaat wel dat de telemetrie GPS moeilijkheden gaat hebben (ook van frsky) aangezien die zoizo al lang op zich laat wachten in vergelijking met de GPS van de NAZA

10. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Zit er iets als een low pass filter bij? dat schijnt te helpen tegen harmonisatie (storing) van 1.2/1.3Ghz op 2.4Ghz. In principe zou uhf of een xxMhz (weet zo niet welke gebruikelijk is) voor de besturing het beste zijn.

Een alternatief is een 5.8Ghz setje met een 250 a 600mW video zender en cloverleaf anntenne's. Als je daarmee op een gegeven moment tegen beperkingen aanloopt kun je altijd nog verder kijken naar andere opties.

11. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    klopt, mijn voorkeur ging eerst ook uit naar 5.8 ghz, echter kan ik die momenteel niet aan aan een schappelijke prijs vinden. Ik heb namelijk nog helemaal niets en de set die ik hiervoor liet zien heeft alles en aan een (denk ik) degelijke prijs.

12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Lowpass filter hebben wij mee getest (4 man) en dat maakte geen fluit uit. Bij mij is zo'n filter met normaal vliegen ook gesneuveld trouwens.

5.8 is opzich niks mis mee, zolang je een zichtverbinding blijft houden zonder obstakels. Het hangt er dus vanaf waar je wilt gaan vliegen. Ik vlieg met de mini's nog wel eens in bossen, dan heb je weinig aan 5.8

13. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Oke dus uitgaande van jouw ervaring kan je een evt filter beter achterwege laten :)
    Ik had met spektrum ook niet zo'n success qua fpv bereik, verder prima. Futaba s-fhss iets beter maar ook niet geweldig en m'n frsky vind ik echt top in vergelijking. Eerder kon ik op een paar honderd meter niet laag vliegen, met frsky op veel grotere afstanden geen probleem en bovendien heb je terugkoppeling van de rssi.

Als het een goede aanbieding is zou ik het gewoon proberen, je kan altijd nog over naar een andere besturing of het verder verkopen.

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    FH-SS gebruik ik ook veel, maar niet voor fpv. Fasst all the way:cool:

15. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013

Huh? Vlieg regelmatig in het bos en achter obstakels: ja een kleine glitch meer niet
    Maar er weinig aan hebben? Klopt niks van

16. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    vlieg ook alleen maar in het bos met 5.8 ..
    is gewoon super ,, maar je moet wel de juiste antennes hebben

hier op deze vid vlieg ik zeker 300mtr om me heen

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    vlieg altijd in de bossen met 5.8 geen probleem hoor

lama

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Het is algemeen bekend dat 5.8 veel en veel slechter is als er obstakels zijn. Hele forums staan daar over volgeschreven, dus het klopt wel degelijk;) We hebben hier zelf ook mee getest; 1.3 is superieur boven 5.8 in omgevingen met obstakels:) (wat ook niet direct wil zeggen dat 5.8 totaal onbruikbaar is, maar bij nieuwe aanschaf zou ik gewoon niet zo snel voor 5.8 kiezen)

19. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Goede piloten vliegen door alles heen en zelfs met een glitch
    Wat ik geen slecht beeld noem :p

Het is zelfs zo dat de beeld kwaliteit op 5.8 beter is: meer kleuren en contrast.

20. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    wat 'andere' schrijven op forums .. tja ?!!
    5.8 sucks in the woods >>> ouwe koek is dat :D

ik vlieg al een jaar met 5.8 in de bossen (zie boven..filmpi >> NOROUTE)
    die wat dat zeggen >> hebben denk ik de RubberDucky er nog op :yes:
    Dennis.K heeft juist de "Forest-Edition" gemaakt voor ons in de bossen
    gewoon super ala super !!!!!
    veel mensen van over de hele wereld mailen mij omdat ze ook zo'n Clover willen en er zeer tevreden over zijn als ze ze hebben getest..,

tja en een glitch heb je altijd .. gewoon snel vliegen dan zijn ze ook snel weer weg :)
    heb zelf ook 1.2/1.3 getest maar dat beeld vindt ik niet zo scherp als met 5.8
    dus niet fijn als je kleine takjes wilt zien

vlieg 'bijna' vol gas in het bos en heus niet op geluk en blind hoor :D

Deel Deze Pagina